JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« på: juni 12, 2008, 11:48:41 am » |
|
Mener å huske det var noe som het rotor-teknikk i Drammen, men finner dem ikke i gulesider etc.
Liste:
Svinghjul Trykkplate m/bolter Veiv m/drev og svinghjulsbolt Remhjul m/kile
Noe attåt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Karmann
Supermedlem
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
|
« Svar #1 på: juni 12, 2008, 12:04:32 pm » |
|
De heter Rotorkontroll AS Hellebekkv. 10, 3057 Solbergelva 32 87 03 00
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #2 på: juni 12, 2008, 12:11:18 pm » |
|
Takk!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #3 på: juni 12, 2008, 15:44:02 pm » |
|
Rotorkontroll hadde fullt dessverre.
Oslo Sylinderservice.
De balansert til under 0.1 g ved 1500RPM.
Pris: 1750+mva
Motor Teknikk (Økern)
De balanserer til 0.5 g ved ca 850 RPM Pris: ca 1700+mva (inkl verkstedsmateriell etc)
Erfaringer med dem, og evt det tekniske? Har ikke lest meg opp på dette så hvis noen ser noe merkelig så hyl ut.
Såvidt jeg har skjønt er det å balansere delene vel verdt det uansett motortype.
Litt om motoren: 1600 ccm, turtallssperre på 5400 (tenningsrotor sperre). Frisket opp med gassere, eksos, topper og vipper. Meningen er å ha en best mulig fungerende motor som er behaglig og litt frisk.
|
|
« Siste redigering: juni 25, 2008, 14:07:54 pm av JTWE »
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
|
« Svar #4 på: juni 12, 2008, 15:53:33 pm » |
|
Hvis du kjenner noen som jobber på motorverkstedet på Kjeller (LFK), og du samtidig har veldig god tid så er dette et rimelig og bra alternativ. Jeg hadde ei veiv til en type 4 motor der en gang, men etter nesten 2 år måtte jeg hente den igjen. Grunnen var vel at jeg ikke kjente han som skulle gjøre det godt nok.... Ellers har vel Sylinderservice ord på seg for å være bra!
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #6 på: juni 15, 2008, 20:38:41 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2011, 12:21:15 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #7 på: juni 24, 2008, 16:00:50 pm » |
|
Råde balanasering: kan man gjøre dette selv? Såvidt jeg skjønner er det store problemet å få laget en jigg for å få holdt råden likt hver gang.
Noen her evt som gjør det? Skal høre med de som skal balansere resten også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #8 på: juni 24, 2008, 17:13:55 pm » |
|
Har en noen år gammel artikkel angående trimming i bilsport . Riktignok er det Amerikansk V8 det er snakk om her, men sitat: " Balansering av motordeler må gjøres av proff-verksted, gjøres dette av halv-proffer kan resultatet bli dårligere en originalt.." Motor-teknikk i Oslo har jeg og alle jeg har snakket med kun gode erfaringer med.. En av dem som jobber der (husker ikke navn) har meget bred erfaring med luftkjølt VW.. Vet han har maskinert det meste for Kjell Aaen og co .. Dette er en av de arbeidene som jeg garantert ikke hadde levert til hvem-som-helst.. For å få dette 100% må en rett og slett ha bra utstyr (og selvsagt kompetanse)
|
|
« Siste redigering: juni 24, 2008, 17:15:30 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #9 på: juni 25, 2008, 13:59:25 pm » |
|
Har kikket litt rundt nå. En god guide synes jeg var dette: http://www.aircooledtechnology.com/dynamic-balancing.htmLa spesielt merke til at på "Performance" valget er det ikke ende-for-ende balansering av rådene. Samtidig har jeg studert den gode gamle tyske læreboka "Jetz mache ich ihn schneller", og der er samme råd gitt. Det er selvfølgelig en fordel, men for en gatemotor som ikke ser meget høye turtall var ikke dette nødvendig i deres øyne. Kun balansere til lik vekt, samt enm god balansering av selve veivpartiet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #10 på: juni 25, 2008, 21:31:25 pm » |
|
// Samtidig har jeg studert den gode gamle tyske læreboka "Jetz mache ich ihn schneller", // GODBOKA!
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
|