mars 28, 2024, 22:15:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1974 factory JEANS v/1300S motor, å as gearbox, m gul jub.color  (Lest 2967 ganger)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« på: mai 23, 2013, 09:28:05 am »

Ja som overskriften sier er dette en Orginal jeans med GTbeetle drivlinje. Ble hetende GTbeetle i England.
Et slik eksemplar hadde funnet veien til Trøndelag, Rimeligvis å etter "sigende" tatt inn til Norge av VW importør når den ar ny.
Dette er sjelden sak, så når det ble annonsert en slik tils... (å siden jeg hadde tenkt meg en Jeans m større drivlinje) så ble denne min ganske raskt da.
Betalte bilen å startet å planlegge turen. Øyvind vart spurt om å vere med på en par dagers tur frå Hallingdal til Trøndelag for å hente,n, å en uke seinere reiste vi oppover på ettermiddagen m ekstra prøveskilt i hanskerommet, å strålende ver..
Var oppe i Trondheim ca kl.22, og overnattet i ei campinhytte til tidlig neste morgen. Etter en solid frokost (m medbrakt bestikk - panne - kaffikjel - egg å bacon - ferskt brød å smør), la vi iveg til selgeren i høljeregn i sjutida om morgonen.
På ferja over tr.fjorden i min varme å komfortable merc. vart det brått stilt i bilen. å Øyvind mimret vel litt om kor dette skulle gå  Tvilende å fløtta seg ut i ei sliten boble sørover i dette veret i 50 mil... åhhh ingen problem.. sier jeg, den skal eg kjøyre sjølv.  Blunker Osteaktig
Vel framme hos Morten og hans fantastiske landhandel, fikk vi omvisning i det mest nostalgiske miljø som jeg har ever seen. (felles kultur møttes), for Morten kunne fortelle at det hadde vert dampskipskai rett ved der, å kunne fortelle også at han hadde vert fyrbøter på erverdige DS Hansteen, som nå har Trondhjem som hjemmehavn. -Å jaaa?? sa eg, den er jo nettop restaurert igjen den sa eg... å det er nemlig jeg som var med å restaurerte den nede i Hardanger  Gliser
Vel der sto altså Jeans,en uten olje på motoren, å jeg hadde pakket med meg ny olje å litt verktøy m.m.

forts.


* GT Beetle.odt (25.84 KB - lastet ned 100 ganger.)

* DSCN0337.JPG (33 KB, 557x418 - vist 298 ganger.)
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: mai 23, 2013, 09:56:52 am »

Påfylt ny motorolje startet bobla sporenstreks opp og jeg måtte berre dra, (kjem etter jeg,  Sjokkert Kult sa Øyvind) å ja... tenkte jeg - Øyvind såg hele tiden ut som han var kommet til himmelen  Øyerulling - det var meldt utrolig dårlig ver nedover denne dagen også, så det var best å komme seg i gang. Morten hjelpte til å holde vannet borte med en varmepistol, for å få limt på de røde prøveskiltene. Tok farvel med Morten.

* DSCN0348.JPG (44.62 KB. 525x394 - vist 206 ganger.)
Jeg svingte inn på første bensinstasjonen å fylte opp bobla. Litt tull m vindusviskeren på førersida resulterte i stopp i veikanten, å v pusser hadde "låst seg fast" nede på gummilisten. løftet denne opp med et lite klikk, å kjørte da videre. Men nei, på,n igjen...kor skal dette gå i dette veret då? vel, etter noen stopp, fant jeg ut at dette går ikke. Fant en hyssing å bandt i toppen av høgre pusser og bort til spissen av venstre pusser. Voalaa...dette funket fint. Veret ble imidlertid verre å verre, men der såg jeg i bakspeilet at Mercen m Øyvind også hadde kommet seg etter.
Øyvind kjører som en prest å tar aldri unødige forbikjøringer, men nådde meg nok igjen da jeg plundret med viskerene. Det er langt hjem, å derfor kjørte vi nok så jamnt å raskt som muligt, for det ble varslet muligt stengte veger nedover Gudbrandsdalen.

Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #2 på: mai 23, 2013, 10:39:03 am »

På vei oppover i Melhusområdet såg vi mange bobler rundt et gårdsverksted, å bestemte oss for å kjøre innom der for eventuelt å hilse på VW folk fra Trønderklubb,an da sjø. Svingte derfor innom hjå Tiller bil & mc å hilste på verkstedeier å en annen hyggelig kar der. De kunne fortelle a det var entusiaster som eide disse bilene, men var ikke der akkurat da. Tok noen bilder..(håper derfor at noen kjenner igjen sin bil da.. Osteaktig ) før vi drog videre.
Bobla går bra, å er skikkelig "langbeint" å Øyvind blir etter, svingte derfor innom en bensinstasjon igjen for å vente på Øyvind.  Øyerulling (har jo med meg taueutstyr og jeg da.. men trodde vel ikke at det var jeg som skulle resikere å måtte taue mercedesen tenkte jeg da..?? Vel, Øyvind dukket jo opp att, så jeg åpnet døra å spurde; er det noe galt?) Nei nei, då, si Øyvind, men denna boba di reiser jo ifra meg.. he he, ja går bra sa jeg, men vi må videre. Videre bar det å nedover fra Hjerkin snødde det jamnt, helt ned til Dombås der det ble fylt opp igjen m bensin. gjekk på 14 liter på bobla der. Snakka med Øyvind igjen å han kunne fortelle at veien var iferd med å stenge nede mot Lillehammer - Fåvang området. Hva skal vi da gjøre? Valdresflya ligger jo med sine to meter høye brøytekanter mye høyere enn Dovre.. Likevel ble vi enige om at eneste mulighet må bli Valdresflya.. prøve å se hvor langt vi kommer.
Snart var vi på Randsverk å regnveret hadde ikke avtatt, men temperturen hadde steget to tre grader, så snøen la seg ikke på flya heller, å heldigvis kom vi oss over flya, å rett imnnom på Beitostølen til en fortjent matrast.


* DSCN0346.JPG (7.71 KB, 621x466 - vist 203 ganger.)

* DSCN0345.JPG (37.46 KB, 576x432 - vist 313 ganger.)
« Siste redigering: mai 23, 2013, 10:42:09 am av ovalt » Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #3 på: mai 23, 2013, 10:47:17 am »

God å mette å glade for å vere på "rette siden" av rasfarlige veier, var resten av turen easy.
Eventyrtur ble dette alikevel, å kl. 19.oo var Jeans,en parkert i garasjen hjemme sammen med ovalen, tørt å godt.  Glad


* DSCN0349.JPG (36.97 KB, 576x432 - vist 234 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: mai 23, 2013, 11:20:51 am »

ja grattulerar med jeansen!! ser ut som dekan har hatt ein innholdsrik tur! morsom lesing! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #5 på: mai 23, 2013, 12:22:19 pm »

Takk for det Christer, flott at eneste "reservedelen" (hyssingen) heldt slitne vindusviskere i sjakk hele turen uten mere feilslag i høljeregnet.. ikke så dårlige disse ettermarkedsdelene heller når det virkelig gjelder,  Blunker
Loggført
morfen
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trøndelag



Vis profil
« Svar #6 på: mai 23, 2013, 21:56:49 pm »

God å mette å glade for å vere på "rette siden" av rasfarlige veier, var resten av turen easy.
Eventyrtur ble dette alikevel, å kl. 19.oo var Jeans,en parkert i garasjen hjemme sammen med ovalen, tørt å godt.  Glad
   Takk for handel og et trivelig besøk gutter! Ser ut som Jeansen får et fint liv i Gol.
Loggført

Boble-54(solgt)T1-64,-67,-71-1302 .Willys Overland 1922,Opel Kaptein-63.10 traktorer.Dnepr 650.Husquarna 98cc-39.Lillebror-61.Opel Astra-98.  Tlf.:90945862
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #7 på: mai 29, 2013, 08:37:50 am »

Her er meir info om Jeans.

http://www.jeansbeetles.com/recensement.htm
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #8 på: mai 29, 2013, 09:32:05 am »

Her er ein som ligner på min m same motorlokk for 1600 mot. Kanskje ein Jeans 1300s ?

http://www.sebeetles.com/sport_jeans.htm


Slik er interiøret i min;



*  (41.65 KB, 400x364 - vist 172 ganger.)
« Siste redigering: mai 29, 2013, 10:16:51 am av ovalt » Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #9 på: mai 29, 2013, 14:03:20 pm »

For en deeeeeeeeeeeeeeeeilig farge !!!!!!!!!  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #10 på: mai 31, 2013, 08:21:57 am »

Ja, å eg var nok ikkje klår over at ein kunne få so mange fargevalg, å anna utstyr til desse modellane.


* gt_badge.jpg (16.44 KB, 200x152 - vist 329 ganger.)

* gt_badge_black.jpg (23.73 KB, 271x152 - vist 121 ganger.)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!