april 19, 2024, 23:30:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ønskes 12v utstyr i bilen?  (Lest 3901 ganger)
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: mai 28, 2013, 12:56:59 pm »

En rimelig sak med mange muligheter for bruk av 12v. Har bestilt en til bruk av GPS i bilen.
Den konverterer spenning så lav som 3.5V til DC12V og leverer 1.5A gjeldende.

http://www.ebay.com/itm/Classic-car-6V-to-12V-voltage-converter-power-power-/350436684000
« Siste redigering: juni 08, 2013, 21:10:50 pm av svenole » Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: mai 28, 2013, 13:09:10 pm »


Kjempeide...og rimelig også. Kan du ta med et par ekstra på din bestilling Sven Ole?
Loggført

SCREWDRIVER #2
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: mai 28, 2013, 13:51:44 pm »

Datt bare borti denne på leting. Har nå bestilt 1 stk.
Ved bestilling av flere så blir det ny frakt. Flere har spurt om jeg kan bestille og det er OK.

Har mottatt den bestilte om ei drøy uke. Jeg vil foreslå at jeg tester den som blir til mottatt på kvalitet og drift. Jeg er litt nøye her, fordi den skal brukes på Gps, radio og elektronisk utstyr. Eventuelt 12v blinkrele med 12v. pærer. Håper det er Ok. Når det er gjort kommer rapporten her. Tenker selv også på kjøp av noen flere.

Var i gang med å bygge en selv men dette er billigere. Og den ser helt topp ut på informasjonen.
 
Har bygd en sak som byggger om til Leed bremselys og blinklys for 6v. Den sparer batteriet med ble forholdsvis dyr.
« Siste redigering: mai 29, 2013, 17:05:08 pm av svenole » Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: juni 08, 2013, 18:11:03 pm »

Så var det resultatet. Størrelsen er 1,5 x 5 cm. Den lager vekselstrøm av 6v og transformerer opp og likeretter til 12v. Effekt opptil 15w ut.
På GPS og mobil fungerer den helt fint, blir ikke varm på mitt utstyr så anbefalt kjøle-ribbe er sløyfet (kjøling anbefales). Puttet den i ei krympestrømpe å hang den på ledningen fra ligter uttak.
Den er følsom for spenningstap, trenger riktig spenning på 6v. Det kan være en fordel å montere den nær batteriet.

Skal jeg bestille blir det flere med toll og moms på deling. Det er enklest å bestille direkte, da kommer den i postkassa uten statens lang fingre. Grensa er 200,- nok. Over skattes porto også.

Jeg er fornøyd og den fungerer fint, lykke til.
« Siste redigering: juni 08, 2013, 19:02:48 pm av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!