april 20, 2024, 13:36:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvorfor deltar dere ikke på norges morsomste treff?  (Lest 14758 ganger)
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« på: juni 02, 2013, 20:38:08 pm »

Med all respekt for SSC, og med fare for å tråkke på hele VW-norges stolthet; Follo VW-Klubb arrangerer norges morsomste treff. Det er en påstand jeg står hundre prosent inne for, og jeg er sikker på at alle som har deltatt støtter meg. Treffet heter Herbie Memorial Run, og de fleste av dere har akkurat gått glipp av det. Hva er grunnen til at under 30 biler deltar når vi kan tilby følgende:

-To fulle dager med banekjøring på en intim bane som er like morsom enten du kjører 1200, buss eller et trimma monster av en bil, og med kjempeoversikt for publikum.

-Treffplass med plass til hundrevis av biler.

- Sanitærforhold som langt overgår SCC sine, og tilgang på strøm til alle.

- Ordentlig kafeteria på dagtid.

- Kjempesosiale kvelder rundt et fellesbål.

- Mulighet for å se gærninger bruke bilene sine for det de er verdt.

- Leie/lånebilmulighet for de som ikke har bil å kjøre med selv.

- Full assistanse med å få hjem biler som evt. kjører i stykker.

Dette gidder dere ikke å dra på, men å se på rattlåsrally, se det gjør dere. Hvorfor? Hva gjør vi galt?
Og når en kar drar fra Sandnes for å kjøre hos oss, hvorfor gidder ikke østlendingene å kjøre noen mil for å ha det mer gøy enn dere trodde var mulig? Jeg skjønner ingenting.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: juni 02, 2013, 20:46:24 pm »

Og dette var den ene lånebilen.. De jeg så komme ut av den hadde smilet gått rundt på, om ikke ørene var i veien.



Jeg var der med vannkokeren min. Tung beetle cab med 1,6l sliter som har gått 170k. Men skal love dere at den fikk kjørt seg. Og du å gøy det er. Skal lage litt film av det etterhvert også. Så. Ja, dette treffet er verdt å dra på. Men rett fram folket tør kanskje ikke kjøre svinger. Blunker
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 02, 2013, 20:47:50 pm »

Jeg kom, jeg så, jeg lura meg utpå når alle andre hadde kjørt ferdig, jeg fikk HORN og måtte dra hjem .... ellers måtte du kjørt min bil hjem etterpå også, Lowlife.
Men ... jeg skal tilbake igjen, med annen bil og annet oppsett og da skal jeg dyrke horna  Gliser
For ... som du sier, dette var kjempemoro og det SKULLE vært flere der i helgen.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #3 på: juni 02, 2013, 20:54:23 pm »

Jeg kunne ikke i år da fruen ofret ett arrangement på jobben for at jeg kunne dra i fjor. I år var det min tur å ofre noe.

Men neste år er det min tur igjen Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #4 på: juni 02, 2013, 21:01:44 pm »

Nymotoren står på arbeidsbenken og venter på bremsing også har jeg snart fagprøve..
Men digger konseptet og håper å være med til neste år!  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #5 på: juni 02, 2013, 21:08:26 pm »

Jeg kunne ikke i år da fruen ofret ett arrangement på jobben for at jeg kunne dra i fjor. I år var det min tur å ofre noe.

Men neste år er det min tur igjen Glad

Hvorfor ikke dra på hvert sitt Blunker
Loggført
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #6 på: juni 02, 2013, 21:09:32 pm »

Jeg hadde kjempelyst, og planene var lagt for å dra dit, men dessverre ble det ikke slik pga jobb og fagprøve. Synes det var surt å ikke kunne komme, men det blir vell alltids flere sjanser håper jeg..... Flau
« Siste redigering: juni 02, 2013, 21:13:31 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #7 på: juni 02, 2013, 21:15:14 pm »

Jeg kunne ikke i år da fruen ofret ett arrangement på jobben for at jeg kunne dra i fjor. I år var det min tur å ofre noe.

Men neste år er det min tur igjen Glad

Hvorfor ikke dra på hvert sitt Blunker

Knøttet  Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juni 02, 2013, 21:17:57 pm »

Kan ikke svare for andre, men jeg hadde virkelig planer om å stille med Ghian, men det ville seg ikke i år. Har slitt med noen eletriske problemer i det siste, og i dag stoppa den helt.... Håper du ikke mister lysta, og arrangerer neste år også, for da skal jeg gjøre mitt for å være klar.
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #9 på: juni 02, 2013, 21:21:54 pm »

Vi hadde også dette på vår plan men det kom en konfirmasjon i veien desverre... Den kom ikke overraskende på nei men neste år er vi der med banebil og greier  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 02, 2013, 21:28:09 pm »

Mange tenker nok også slik at bilen går i stykker på bane, den instillingen HADDE min mor også.

Skal si at etter at vi klarte å lure hu utpå banen med ghian (det er nemlig eneste vei ut fra treffet) så fikk hun også mersmak.
Hun skulle bare ta én runde... Det ble to runder og de har jeg på film!
Min søster fikk en telefonsamtale av mor med forklaringer i høyt tempo om hvor moro dette var Gliser

Jeg siktet på best in show, men den premien stakk Rune av med, dog fikk jeg hederlig omtale for "Raskeste Gressklipper" Gliser

De fleste som har vært med har kjørt dønn originale biler og disse gutta og jentene har kjørt både hardt og pent med bilene sine, gjett hva? De er fremdeles i god behold Blunker

Jeg mener at folk bør bli med, uansett alder, kjønn, biltype, trimma, utrimma eller med tråsykkel. Dette treffet bidrar til å øke kunskap om bilens oppførsel og servicekravet som kreves for å ha en trygg bil. Alt dette innenfor trygge rammer.

Selv kjørte jeg av banen ved flere anledninger, den siste gangen (som Espen har video av) var ekstremt godt kontrollert selv om jeg fikk sladd før svingen i veldig høy fart. Jeg har lært noe som har gjort meg til en bedre sjåfør, jeg har lært å begrense meg når jeg nærmer grensen for hva som er mulig.

Har du en skikkelig reserbil og tror at banen er for liten?
Haraune beviste at det ikke er noen hindring med en av tidenes heftigste gateregistrerte folkevogner.

Det er alltid noen som ikke kan dra, det er helt greit.

Selv savner jeg aktiviteter på treffene.
Før hadde vi jo alt fra bilknusing (av ikke-vw oprinnelse) til viftehuskasting og dytterace.
Dette er grunnen til at jeg drar på HMM, det er andre aktiviteter enn camping, grill og biltitting (men det er ålreit det au) Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #11 på: juni 02, 2013, 21:35:56 pm »

Jeg kunne ikke i år da fruen ofret ett arrangement på jobben for at jeg kunne dra i fjor. I år var det min tur å ofre noe.

Men neste år er det min tur igjen Glad

Hvorfor ikke dra på hvert sitt Blunker



Knøttet  Glad

Da må det være ett veldig lite ett.. For unger var det mye av, og veldig mange fikk seg en tur utpå. Kun smilende ut av bilen. Inkludert min på 4.
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #12 på: juni 02, 2013, 22:05:33 pm »

Jeg hadde kjempelyst, og planene var lagt for å dra dit, men dessverre ble det ikke slik pga jobb og fagprøve. Synes det var surt å ikke kunne komme, men det blir vell alltids flere sjanser håper jeg..... Flau

Det er helt og holdent opp til dere. Vi går kjempeunderskudd på dette treffet, og har ikke økonomi til å prøve så mange år til, så hvis dere ikke skjerper dere, blir det ikke noe mer av. Det er derfor jeg uttrykker så mye frustrasjon, for dette har vært en av mine store drømmer lenge, og jeg mener vi gir dere et kjempetilbud ved å arrangere dette. Det er likevel ikke holdbart for en liten klubb som våres å bruke penger på å spre moro til folk som ikke dukker opp. Vi kan heller gå over til å leie banen en kveld, og stenge arrangementet for alle andre enn våre medlemmer. Det koster oss halvparten av det det koster å prøve å få til dette. Så det vi i praksis gjør, er å bruke penger som skulle kommet våre medlemmer til gode, på dere i stedet for. Det kan vi ikke forsvare overfor våre medlemmer i lengden. Så dersom dere ikke prioriterer dette i fremtiden, er det rett og slett ikke marked for treffet. Og da er det ikke vår feil. Vi har prøvd, og det har kostet skjorta. Dersom vi ikke får oppsving til neste år, går vi over til en ren klubbkveld. Våre medlemmer setter i alle fall pris på initativet, og de vet hva dette treffet er verdt i trivsel og moro. Jeg utfordrer dere til motbevise at dere er initativdrepere!
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #13 på: juni 02, 2013, 22:06:58 pm »

Unik tråd!

Hvorfor vil noen "ditt men ikke datt"? Folk må da få velge selv om de vil dra til skogs, på stranda eller på boble treff?
Synes også det er på høy tid at de som står bak SCC surmuler fordi ikke "alle" kommer.... Skulle man holdt på slik så hadde det jommen blitt koselig Sjokkert
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 02, 2013, 22:24:05 pm »

Problemet er at flere har sagt at de kommer og er dritgira på at dette er tingen, så kommer helgen og brorparten av de som har sagt de skal komme møter ikke...


Man kan ikke kreve at "alle" skal møte, den ser jeg også, men de som avtaler å møte bør dukke opp.

Jeg driver mye med motorsport på fritiden, ikke kjøring men det tekniske rundt og på treffene som arrangeres på blant annet Rudskogen. Der har jeg mange gratistimer for at andre skal ha råd til å ha det moro. Motorsport er vanskelig å få til i Norge.

Om man ikke vil kjøre, kom hvertfall for det sosiale og underholdningen.
Ingen skal tvinges til å kjøre, men vi ønsker selvsagt at alle som kommer skal minst kjøre én runde, samma om det tar 40 sekunder eller 40 minutter.

Litt popcorn må vi unne oss. Stroppetråden er jo ferdig...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #15 på: juni 02, 2013, 22:31:49 pm »

Ser poenget når du forklarer det på denne måten Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #16 på: juni 02, 2013, 22:35:25 pm »

Prøvde Sørlands treffet i år siden det ligger så nerme.Men blir nok en tur til dere neste år ja.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #17 på: juni 02, 2013, 22:38:19 pm »

Men vi satser på bedre oppmøte neste år vi! Gliser
Jeg skal hvertfall opp og kjøre igjen!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: juni 02, 2013, 22:44:27 pm »

Er jo helt klart noe man må få med seg til neste år også!
Så får jo se hva jeg stiller opp med!
Var moro både med original Variant og lettere oppskremt gammel polo! Glad
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: juni 02, 2013, 22:57:39 pm »

Dette er den helga i året det er mest som skjer på likt er mitt inntrykk. Det påvirker nok.
Rome was not built in one day sies det også. Hvor stort var oppmøte på SCC de første tre årene? Hehe
Jeg prioriterte min datters bursdag over både rattlåsracing i valle, sørlandstreffet og deres banetreff. Et valg jeg lett kan stå inne for:-)
Lokk heller folk til neste år ved å vise alt det kjekke som skjedde istedet for å være sur og oppgitt. Det er ikke sikkert dere gjør noe som helst feil. Det var jo tudeligvis mange som hadde lyst etter fjorårets treff. Kanskje de kommer i 2014.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #20 på: juni 02, 2013, 22:58:22 pm »

Jeg hadde kjempelyst, og planene var lagt for å dra dit, men dessverre ble det ikke slik pga jobb og fagprøve. Synes det var surt å ikke kunne komme, men det blir vell alltids flere sjanser håper jeg..... Flau

Det er helt og holdent opp til dere. Vi går kjempeunderskudd på dette treffet, og har ikke økonomi til å prøve så mange år til, så hvis dere ikke skjerper dere, blir det ikke noe mer av. Det er derfor jeg uttrykker så mye frustrasjon, for dette har vært en av mine store drømmer lenge, og jeg mener vi gir dere et kjempetilbud ved å arrangere dette. Det er likevel ikke holdbart for en liten klubb som våres å bruke penger på å spre moro til folk som ikke dukker opp. Vi kan heller gå over til å leie banen en kveld, og stenge arrangementet for alle andre enn våre medlemmer. Det koster oss halvparten av det det koster å prøve å få til dette. Så det vi i praksis gjør, er å bruke penger som skulle kommet våre medlemmer til gode, på dere i stedet for. Det kan vi ikke forsvare overfor våre medlemmer i lengden. Så dersom dere ikke prioriterer dette i fremtiden, er det rett og slett ikke marked for treffet. Og da er det ikke vår feil. Vi har prøvd, og det har kostet skjorta. Dersom vi ikke får oppsving til neste år, går vi over til en ren klubbkveld. Våre medlemmer setter i alle fall pris på initativet, og de vet hva dette treffet er verdt i trivsel og moro. Jeg utfordrer dere til motbevise at dere er initativdrepere!
Ser poenget ditt, og vet litt hvordan det kan være da jeg er delaktig i å drive klubb selv.
Men jeg forstår ikke hvorfor du siterer meg med dette svaret Hæ Hva er du egentlig ute etter? Jeg synes det var jævlig surt å ikke kunne komme og jeg skrev hvorfor. Det er jo det du spørr om med denne tråden.....
For all del, jeg kunne dreti i å møte på jobb, krangla med sjefen og gitt f... i fagprøve, men det er vell ikke veldig realistisk? Folkevogn er tross alt ikke alt i livet og noen ganger går ikke alt som planlagt  Tvilende
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #21 på: juni 02, 2013, 23:45:36 pm »

Beklager at jeg giftet meg denne helgen, og tok beslag på en god del vw heads..  Jeg, og flere med meg ville garantert kommet og sett på om vi ikke var opptatt.

Men hvordan er sikkerheten rundt dette treffet? Finnes det ambulanse, brann-personell og godkjenning fra NBF med tilhørende personforsikringer på tredjepart?

Eller er det vegtrafikkloven som gjelder og 80km/t?
Loggført

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #22 på: juni 03, 2013, 07:16:37 am »

Enig med Trond. Oppmøte på SCC de første årene var ikke som det er i dag. Det tar tid å få til et treff som absolutt alle vil få med seg. Det er selvfølgelig værst for arrangørene som selv må ta valget om dette er noe å satse videre på. Det har tross alt vært skifte i SCC "styret" 5-6 ganger.

Jeg husker godt det første SCC møtet for planlegging av et eventuelt treff. Noen av oss ønsket å spytte i noen kroner for å få det til mens andre ikke. Man kan ikke kreve at noen tar av egen lomme for å gi andre et treff. Det endte med sponsorjakt og full innhenting av midler før streffet kunne arrangeres. Vaffelsalg og t-shirts var den eneste inntekten slik at neste års treff var lettere å planlegge.

Etter noen år ble vi nødt til å bli en del av Right On sitt gatebil arrangement. Noen likte dette, andre ikke. Det ble gjort for å holde kostnadene nede og sikkerheten til førerne i fokus. Det var også greit med et delt arrangement da vi ikke hadde nok biler til å dekke en dag med dragracing. De første årene var det kjedelig for tilskuere når det var tomt på banen.

Vi var så heldige at stemningen på de første treffene var "magiske" selv om det regnet og ble lite kjøring. Folk hadde lyst til å komme tilbake på grunn av nettopp dette. Hadde ikke SCC fått slik omtale i jungeltelegrafen hadde det kanskje ikke blitt like stort.

Nå hører vi andre som ikke var med på deres treff at det var utrolig gøy og et flott anlegg. Dette bidrar til at jeg har lyst neste gang. Jeg hadde lyst nå også, men droppet det og har kun dårlige unnskyldninger.

Jeg håper dere fortsetter og arrangerer treff også neste år. Hvem vet, kanskje denne tråden er oppskriften for bedre oppmøte neste år.
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #23 på: juni 03, 2013, 07:53:13 am »

Jeg vet at denne tråden kommer til å provosere mange, og som jeg har nevnt er den preget av min frustrasjon. Det er bevisst at den er skrevet nå som jeg er mest frustrert. Det er fordi vi ikke har så mange sjanser til for å få dette til, og det er i desperasjon jeg er villig til å prøve alt. Dette betyr veldig mye for meg. Jeg er ute etter å provosere, men samtidig er jeg av den oppfatning at enhver grunn til ikke å komme er gyldig, fordi alle velger det som er viktigst for dem. Alle valg er derfor riktige. Jeg prøver ikke å fortelle folk hva de skal gjøre, jeg prøver bare å få i gang noe nytt. Dersom det jeg gjør nå, skremmer noen vekk, så får det være, de har uansett ikke besøkt oss. Jeg er trygg på at de som har vært på HMR kommer igjen uansett, så gøy har de hatt det. Selv om de kanskje synes jeg er litt dust nå.
Når det gjelder noen her, så hadde de blitt provosert uansett. Vi er forskjellige, sånn er det bare.
Når det gjelder SCC, så synes jeg det er et kjempearrangement, det er ikke mulig å synes noe annet. Jeg er dust, men ikke så dust. Jeg synes bare HMR er mer moro, derfor forstår jeg ikke.
Dersom disse meningene bare er mine, og vi som gruppe ikke synes dette er moro, og har livets rett, skal jeg være den første til å innrømme at jeg tar feil. I mellomtiden er jeg villig til å prøve alt.
Vi tåler vel også en debatt. Jeg skal i alle fall tåle det som kommer min vei. Hvem vet, det kan jo til og med hende jeg forstår noe til slutt.
Og dersom dere holder ut med meg akkurat nå, kan det jo hende dere finner ut en gang i fremtiden at jeg ikke er en så stor drittsekk som jeg framstår som her. Hvem vet? 
« Siste redigering: juni 03, 2013, 08:02:09 am av Lowlife » Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #24 på: juni 03, 2013, 08:06:29 am »

En forferdelig ond oppfinnelse kalt "eksamen".
Men det skjer ikke til neste år. Da kommer vi og sprer billig Kina krom og gammel skismøring over hele banen.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #25 på: juni 03, 2013, 08:49:58 am »

Men hvordan er sikkerheten rundt dette treffet? Finnes det ambulanse, brann-personell og godkjenning fra NBF med tilhørende personforsikringer på tredjepart?

Eller er det vegtrafikkloven som gjelder og 80km/t?

Som skrevet andre steder i forumet om treffet er det veitrafikkloven som gjelder.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #26 på: juni 03, 2013, 11:09:25 am »

Men hvordan er sikkerheten rundt dette treffet? Finnes det ambulanse, brann-personell og godkjenning fra NBF med tilhørende personforsikringer på tredjepart?

Eller er det vegtrafikkloven som gjelder og 80km/t?

Som skrevet andre steder i forumet om treffet er det veitrafikkloven som gjelder.

Jeg vet at det koster litt ekstra men jeg vil hvertfall anbefale å ta den risken det er å bruke penger på det som Jee nevner over her. Muligheten til å virkelig gi full gass lovlig(uten å måtte forholde seg til veitrafikkloven) og samtidig ha god sikkerhet rundt opplegget er nok viktig for mange, kanskje spesielt de som virkelig har raske biler og det er de som er toppingen på kaka(les: "finalenummeret" i underholdningen). Underholdning er et stikkord det er viktig å holde fokus på. Det ene er underholdning i form av at de som kjører på banen koser seg(det er antagelig den enkleste biten  Gliser), den andre delen er underholdningenverdien for publikum sin del og det er her jeg tror mye av utfordringen med et slikt treff ligger. Jeg skal prøve å gi min subjektive Osteaktig beskrivelse av det å være publikummer ved et slikt arrangement og jeg tror nok flere vil kjenne seg igjen. Første gang jeg så drifting så tenkte jeg dette er jo idiotisk sport, men jeg så ganske fort hvilken underholdningsverdi det har for publikum når jeg sammenlignet det med "vanlig" banekjøring. For meg blir vanlig banekjøring litt kjedelig som publikummer. Det kan fort bli litt langtekkelig og det er ofte lite informasjon der som holder meg oppdatert hvordan utøverne greier seg. Jeg liker å sammenligne dragrace og rundbane med 100 meter og 10000 meter friidrett, 100m byr på litt mer action og det er et større sirkus rundt det hele, der er Usain Bolt toppingen på kaka(det er ikke tvil om at han trekker mye mennesker). Jeg vet hva jeg helst vil se   Glad hvis dere greier å løse den utfordringen der så tror jeg det vil komme flere folk som igjen kan bidra til at dette etablerer seg som et av de viktige treffene, men man være tolmodig slik Trond og Baboon nevner. En annen utfordring er økonomi og det er som oftest den kjedelige delen å holde orden på. Man må tenke på driften av treffet som om det skulle vært en bedrift. Man må ha en tydelig strategi for hvordan man skal nå et mål og det innebærer ofte at man må gjøre endel kompromiss for å holde budsjettet. Det er en vanskelig balansegang når man plutselig skal være rasjonell med en hobby man sjelden har et rasjonelt forhold til  Gliser

Lykke til videre

PS: jeg er sikkert ikke den rette til å si dette, og du ønsket sikkert å provosere når du skrev det, men å markedsføre et treff på nett ved rakke ned på et annet treff sine sanitærforhold er ikke en veldig appellerende tilnærming med tanke på hvilke signaler man sender ut til de eventuelle deltagerne. Du kan heller skryte av det når du står å snakker med folk face to face, mine 2 cent.
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #27 på: juni 03, 2013, 11:23:15 am »

Må man være interessert i banekjøring for å ha VW da Hæ  Hva med å akseptere att interessene er litt forskjellig blant VW eiere. Jeg personlig har vært på årets morsomste løp allerede, og for meg er det Flåklypa Grand Prix i Lom, Norges største veteranløp. Jeg reiser på SCC men det er ikke pga. kjøringa men tvert i mot alle bilene, og mangfoldet blant VW eiere. Så sånn er det.  Gliser
Loggført

tlf: 40843606
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #28 på: juni 03, 2013, 11:31:06 am »

Tror ikke det er mulig å kjøre lisensierte biler på gokartbanen pga bilsportreglene med avkjøringssoner osv osv.
Derfor er eneste mulighet å følge veitrafikkloven, og kjøre med registrerte biler som er forsikret.

Men en ambulanse hadde nok vært greit å ha på plass. Det finnes vel et hjelpekorps i nærheten som kan lokkes til å stille på dugnad.
Luftambulansen er vel ikke mer enn 15min unna uansett.
Man kommer uansett ikke opp i hastigheter som man slår seg ihjæl på denne banen uansett.  Brannslukkings poster er det mulighet for rundt hele banen.
« Siste redigering: juni 03, 2013, 18:34:22 pm av Turbo Haraune » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #29 på: juni 03, 2013, 11:35:36 am »

Blir nok vanskelig som du nevner, Haraune.

Sikkerheten rundt kan jo fremdeles være like god rundt og på banen selv om vi følger veitrafikkloven. (Sanering, brannslukking osv)
Eneste er denne farten da, men hvem gidder å anmelde folk for råkjøring på bane? Ikke veldig mange som klarer å passere 80kmt over langsletta med en vanlig boble, politiet pleier heller ikke stå her oppe med laser.

Utrykningen på denne banen når det skjer noe er mye raskere enn vi klarer å få til på Rudskogen når jeg jobber der. Dette har vi testet i helgen.

Jeg ser helt klart verdien i å ha med mere potente og lisensierte biler og evt få til en liten cup som kan kombineres med dragrace og andre ting gjennom en hel sesong. (Flere klubber har dette, blant annet Alfa Romeo klubben som kjører Corsa Italiana med flere løp gjennom sesongen) Men på denne banen kan det bli vanskelig å få til med lisensiering, men det er sikkert mulig.

Selv om dette er ting vi har lyst til å ha med må vi huske at dette er et treff for ALLE og mannen i gata blir lett glemt når de "store gutta" kommer på banen.

Vi ønsker å ha med originalbilene også. Hvor mange originale utrimmede biler ser vi over stripa på f.eks på scc? Det er jo like moro å kjøre originalbil på stripa, alikevel er det få selv om vi ønsker å se de.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!