april 26, 2024, 10:36:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvorfor deltar dere ikke på norges morsomste treff?  (Lest 14828 ganger)
Atle
Supermedlem
*****
Innlegg: 862
Bosted: Jessheim.



Vis profil
« Svar #30 på: juni 03, 2013, 11:38:22 am »

Prøve finner passe andre dato nest år. Juli???
Loggført

Instagram.com: atlevwgal.

Vw Golf 2015
Nest boble eller buggy.
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #31 på: juni 03, 2013, 12:55:55 pm »

Ambulanse på banen koster ca. 20000 for helga. Som de fleste sikkert har forstått nå, må vi enten øke deltakerantallet eller kutte kostnadene, ikke øke dem. Derfor er alle slike diskusjoner urelevante. Når det gjelder underholdningsverdien, kan jeg bare si at dere tar feil. Det tror jeg alle som så på, er enige i. Med Anders og Rune på plass, er underholdningen sikret. Dersom det ikke er underholdende nok å se på, er det nok muligheter til å sitte på, og å få lånt seg bil. Det var biler der som ikke kjørte også, tror også de folkene koste seg, men det blir bare en antagelse.
De som ikke har ønsket å kjøre, har blitt "tvunget" til å ta en(1) runde på banen begge årene vi har gjort dette. Hastigheten bestemmer de selv. Samtlige av disse har kjørt mer enn en runde, og har glist bredt når de kjører av banen. 
Når det gjelder datoen, så er den satt, og det er den helgen banen er mest tilgjengelig. Vi går ut med datoen et år i forveien, så det bør være mulig å planlegge. Jeg tenkte heller ikke på alle som har eksamen, skulle gifte seg o.s.v. Det som skuffer meg, er at all markedsføring, og positive tilbakemeldinger, ikke klarer å lokke flere. Og det er det jeg ikke skjønner. Tilbakemeldingene går jo på mer enn kjøringen, det omfatter store deler av det hobbyen vår dreier seg om. Mest skuffet er jeg over alle som lover å komme, men som ikke dukker opp.
Jeg har to ting i hodet. Den ene er skuffelsen, den andre er treffet til neste år. Planen er å la den andre skyve den første ut. Jeg har klart å engasjere, og å få oppmerksomhet rundt treffet. Så kan det diskuteres om oppmerksomheten er positiv. En del av målet er uansett nådd. Forstå kommer jeg trolig ikke til å gjøre, heller ikke etter neste treff, men da lover jeg å ikke starte en lignende tråd.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #32 på: juni 03, 2013, 14:42:41 pm »

Det er altid mange unnskyldninger for ikke å stille på et treff! Jeg skulle gjerne også vært på alt som kryper og går av treff rundt om, men når ikke over alt. Topp at folk har dugnadsånd og bidrar. Jeg for min del skal bidra på SRVWK treffet som snart finner sted. Der er vi vant med at det kommer noen fra Bergens klubben og noen fra Sørlandet. Ifjor dukket det også opp noen fra Telemark, supert!!
Vi får unnskyldninger fra medlemmer på Østlandet som ikke kan komme da blinklysbryter er ødelagt. Alle unnskyldninger hever vi oss over og arrangerer treff hvert år, selv om vi sjeldent sitte igjen med ei krone til klubben. Vi har det uansett kjempemorro vi som stiller opp, også prøver vi så godt det lar seg gjøre å stille opp på treff når vi har mulighet til det!
Vi skilter med banekjøring og det som verre er, kjempegøy. Hadde vært fint om flere kom og alle ønskes hjertelig velkommen, men ser at det ikke passer for alle, bestandig.
Dugnads- og luftkjølt ånden lever.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #33 på: juni 03, 2013, 17:17:06 pm »

Uansett hvordan treffet ble i fjor og i år er det utrolig dårlig å "rakke ned, snakke dårlig" om ett annet treff.
Tror ikke det provoserer så mange. Men det kan fort avgjøre om du/dere får flere til treffet til neste år.

Du har helt klart fått oppmerksomhet rundt treffet. Det er PR. All PR er god PR.
Mange som har kommet med svar og kanskje løsning på hvordan dette treffet kan bli bedre og trekke flere folk.
Ta det til deg!
SCC har vært bra i mange år, men det har alltid hatt forbedrings potensiale. Noe de som har arrangert treffet har tatt til seg og forbedret ett
allerede topp treff.

Hva med å lage dette treffet til ett helt treff. Lokk med sohw and shine og andre ting som Follo vw er så gode til.
Få fokus på vw og ikke bare at det skal kjøres på en rudbane.

SCC har gått fra å være ett DRAGRACE treff til å bli en vw happening for alle.
Norge har plass til flere slike.

Jeg liker banetreff også, men valgte familien istede i år.
Kansje jeg kommer til neste år. Håper det.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #34 på: juni 03, 2013, 17:31:10 pm »

Jeg ble aldri klar med bilen og måtte se dette og andre treff i sommer fare forbi, kommer kanskje neste år. Vi kan jo forsøke oss på en fellesgreie i klubben men faren for å treffe på samme dag som andre treff eller liknende er overhengende med helga dere har valgt.
Loggført

1961 T1 - Custom
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #35 på: juni 03, 2013, 18:22:02 pm »

Jeg velger som regel bare et treff i året. Et treff arrangert av surmuling står desverre ikke øverst.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #36 på: juni 03, 2013, 19:04:35 pm »

Jeg velger som regel bare et treff i året. Et treff arrangert av surmuling står desverre ikke øverst.

Mvh Marius

Skjønner jo poenget var å provosere og det har funket.
Men jeg er litt enig med deg Marius.
Surmuling og sanitærforhold er det jeg sitter igjen med i hodet etter tråden. Og det er vel ikke det som bør være "salgsargumentene". Var vel ikke det som var hensikten? Håper treffet har mer å skilte med enn gode sanitærforhold:-)

Det er flere gode tips i denne tråden så håper neste års promotering fokuserer på de tingene og ikke dassene:-)

Flytt en helg frem/tilbake så kommer jeg og:-)

Godt å se at andre også innser kostnaden ved å arrangere vel-organisert treff med leie, ambulanse, lege, rescue, strøm, sanitær, billetter osv osv osv så setter man kanskje pris på hva som ligger bak og kan holde seg for god å sammenligne.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #37 på: juni 03, 2013, 19:54:24 pm »

jeg får svare som første østfolding som ikke var der, for det er oss som blir uthengt i denne sammenhengen. Jeg drar på de treffene jeg selv ønsker. SCC syns jeg er helt topp selv om jeg ikke kjører på stripa.  MIB fordi det bare er MIB.
var på vw1000 for første gang i år, og det falt i smak.
men syns ikke det er dårlig at det kommer ca 30 biler for å kjøre på et treff som er relativt ferskt.
Loggført

T-1 1959
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #38 på: juni 03, 2013, 21:57:39 pm »

All ære til de som bruker fritid og resurser til å lage treff, det har jeg selv erfaring med. Når det er sagt så tenker jeg at det er naturlig å evaluere internt i etterkant i første omgang fremfor å bestemme at det er publikum som tar feil. Man kommer ikke langt med å bestemme at tilbudet var perfekt, men at det var alle de andre som sviktet. Klart det er surt at folk ikke møter når de har gitt uttrykk for at de ville støtte oppom treffet. Og så er det noe med å kritisere det potensielle publikumet, fremfor å fri til det. Hva kan gjøres bedre til neste år? Kan man lytte til tilbakemeldingene og gjør nødvendige justeringer? Bruk oppmerksomheten og blesten som er skapt her til noe konstruktivt  Glad
Lykke til neste år!
Loggført
Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: juni 03, 2013, 22:51:13 pm »

Jeg var der fra fredag til søndag, og hadde med meg to unger.

Underholdningsverdien er stor. Det er kjempegøy å se bilene skrense seg rundt de krappe svingene. Og variasjonene fra de raskteste boblene til de treigeste bussene gjorde det ekstra gøy.

Det er mye bra med dette treffet, men det har helt klart potensiale også.
Banekjøring er gøy,men legg til flere elementer enn bare banekjøring, så vil nok ganske sikkert flere komme.
Enkle ting som f.eks et fast tidspunkt for fellesgrilling på kvelden.
Plassen er også ypperlig for show & shine, i tillegg til banekjøring. Det hadde heller ikke gjort noe om det hadde vært noen som hadde snakka litt over høytaleren for å skape stemning. Hva hadde vel SCC vært uten Holey Moley!!

Og når det gjelder økonomi.. Det er mange flere områder dere kunne tatt inn penger.
Punkt 1 er å ta betalt av alle som møter opp. Vi var 2 voksne, med barn, som prøvde å insistere på å betale for oss, men som ikke fikk lov fordi vi valgte å ikke kjøre bilene våre på banen.
Det er strøm til alle, og som tidligere nevnt: gode sanitærforhold. Så å betale en slump for camping her, mener jeg at er helt naturlig.
Hva med t-skjorte salg?

Dersom det ikke kommer noe annet i veien, regner nok jeg med å være der neste år også.
Men surmuling er nok dessverre ikke noen god måte å forbedre et treff på..
Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #40 på: juni 04, 2013, 06:28:52 am »

Jeg vil absolutt ikke rakke ned på SCC, det har jo blitt ett nytt mantorp som det var.

Men, jevil jo si at SCC ikke ville vært det samme uten de ekstreme bilene, for helt ærlig, underholdningsverdien i å se standard biler kjøre 402meter er ikke stor. Det er selvsagt gøy for sjåførene, som også jobber mot sine egne tider. Men spennende å se på er det ikke. Her er vel den store forskjellen for publikum på dise to treffene. Og som bør gjøre det mer atraktivt for å delta. For om man sammenlikner tidene på standard boblene, og de litt mer trimma er ikke tidene ekstremt forskjellige. Og det å se Jarle piske barry utpå der, eller å ligge bak Veronica i orginal bobla og se hvordan den heller. Det er festlig.

Jeg kjørte bare litt over 2 sek saktere enn Geir i hans lille loppe av en Polo...

Men folk må få velge selv hva de gjør. Jeg ha faktisk vurdert å kjøpe tilbake min gamle 1303 og lage lekebil... Kun for å ha det gøy på neste års treff.. Og for de som vet hvor lei jeg egentlig er så sier det litt..
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #41 på: juni 04, 2013, 06:42:09 am »

Jeg ha faktisk vurdert å kjøpe tilbake min gamle 1303 og lage lekebil... Kun for å ha det gøy på neste års treff.. Og for de som vet hvor lei jeg egentlig er så sier det litt..

BINGO! Da har du rette motivasjonen for å kjøpe bil. Ikke gå i "Porschefella" som så mange andre er du snill.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #42 på: juni 04, 2013, 07:17:56 am »

Et par ting:
Lowlifes utbrudd i første post kan oppfattes på flere måter. Endel ser jeg tar det som surmuling, men det er vel egentlig bare en rekke spørsmål om hvorfor folk ikke prioriterer å komme? For at treffet skal vokse og bli bedre trenger man feedback på hva som skal til og da er en måte å gjøre det på å spørre hvorfor man ikke dro dit. Ikke legg så mye mer i det enn det. Vi som kjenner Lowlife vet at han snakker rett fra levra Glad

Hva er best:
1. Se favorittbilene dine stå parkert på en parkeringsplass?
2. Se favorittbilene dine i bevegelse, med lyd, når de kjører om kapp på en bane? (og etterpå kunne studere de på parkeringsplassen...)

 
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #43 på: juni 04, 2013, 07:36:42 am »

Jeg takker for alle tilbakemeldinger, både positive og negative. Jeg suger til meg alt. Mye god lærdom her. Og til dere som mener dette bare er surmuling, dere har helt rett. Men jeg har trengt denne prossessen, uansett hvor egoistisk den har vært av meg. Intern evaluering er utført, den ble tatt allerede under treffet. Jeg får bare beklage at jeg brukte forumet, og dere til dette, lover å gi tilbake ved en senere anledning. Selv om nytten er stor av disse tilbakemeldingene, må jeg innrømme at dere som har svart, egentlig ikke var målgruppen. De fleste som jeg håpet å høre fra, har vært stille. Slik sett bommet jeg igjen.
Så noen presiseringer: Når jeg skriver østlendinger, så mener jeg akkurat det, ikke østfoldinger. Østfoldingene er de som gjør dette treffet, og det skal de ha, og får, all honnør for.
Jeg sikter heller ikke mot hundrevis av biler på treffet, men håper på rundt 50-60. Da begynner vi å nærme oss at økonomien går i balanse, og vi kan sette fart i å utvikle konseptet. Noen justeringer er gjort, og flere vil komme. Jeg innser at de største forandringene må jeg gjøre med meg selv. Nå bruker jeg ikke mer tid på mine egne issues, men velger å fokusere på det positive. Vi som var der hadde to døgn med positive opplevelser på toppen av Våler.
Takk til alle som har bidratt, før, under og etter treffet. 
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #44 på: juni 04, 2013, 09:11:45 am »

Jeg ha faktisk vurdert å kjøpe tilbake min gamle 1303 og lage lekebil... Kun for å ha det gøy på neste års treff.. Og for de som vet hvor lei jeg egentlig er så sier det litt..

BINGO! Da har du rette motivasjonen for å kjøpe bil. Ikke gå i "Porschefella" som så mange andre er du snill.

-BB-

Men, jeg kan like godt kjøpe en Porsche.. Som jeg kan bruke hver dag.. For bobla jeg ville bygd sa ville ikke blitt brukt mye.. Fikk tross alt premie i Porsche klassen i år, burde jo prøve å forsvare den neste år Blunker
Loggført
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #45 på: juni 04, 2013, 09:26:55 am »

Grunnen til at jeg ikke møtte er rett og sett at jeg ikke har hørt så mye om dette treffet. Men ut fra det Thomas og andre skriver, kommer jeg garantert neste år.

Et forslag er mer promo.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #46 på: juni 04, 2013, 10:18:23 am »

Lett å oppfatte Lowlife sin tråd som surmuling, men jeg tolker det heller som et litt frustrert spørsmål til alle i miljøet om hvorfor de ikke stiller opp. Folk har sine grunner, og det er egentlig helt uvesentlig. Man velger jo selvsagt selv, men et banekjøringstreff sentralt på østlandet burde samlet MINST 50 biler, selv om bare halvparten ville kjøre. Helt enig med Lowlife i det.

Vi har prøvd å dra igang banekjøring i Bergen. Det slo ikke spesielt godt an.....veldig mange som var positive når det ble luftet. Trengte rundt 15 for å dra igang, fikk så mange forhåndspåmeldte, men bare 5-6 stilte. Arr. ble "reddet" (både arrangementsmessig/for tilskuernes del og økonomisk) av folk med vannkjølte som dukket opp når muligheten for banekjøring var til stede. TTR ble også avlyst pga. dårlig oppslutning/forhåndspåmelding. Skønner derfor godt frustrasjonen. Men vi vil som dere gjerne prøve på noe igjen!

Kanskje det ikke er kultur for dette med banekjøring/løp, spesielt med originalbiler. Skjønner folk hvor gøy det er, selv uten mye motor? Det som er interessant og viktig er å tenke ut hva som skal til for å få flere til å samle seg rundt en mer aktiv bruk av bilene.

  • Man KUNNE jo tenkt noe i retning av en uhøytidelig cup, siden det er etablert noen banetreff pr. år. Det ville muligens trekke noe flere folk lokalt, men også kanskje få flere til å farte rundt omkring i landet.
  • Treffene bør ha andre aktiviteter/bred appell, slik at banekjøringen er et morsomt innslag.
  • Man kunne også hatt premiering blant de som deltok på alle løpene. Eller noen spesielle merker (nye hvert år) slik at det gav litt status.
  • De treffene som deltok i cupen kunne hatt en felles profil (i tillegg til den vanlige) Felles regelverk bør det også være. Tror det er likt stort sett på alle banene det blir kjørt på. Sikkert noen som har et godt utarbeidet opplegg man kunne brukt.

Kanskje noe å tenke på for neste år? Hæ Vi har jo Sør-Rogaland VWtreff (Klepp Kart Ring), HMR og evt. SAE i Bergen. Da har vi jo allerede en cup. Men det måtte etter min mening absolutt vært slik at DET VIKTIGSTE ER Å DELTA! Gliser
« Siste redigering: juni 04, 2013, 10:24:44 am av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #47 på: juni 04, 2013, 10:31:24 am »

356-klubben fikk det til i går kveld i alle fall! Det var ca. 8 biler som kjørte, men alle hadde det supert og ingen tenkte på
de som ikke tok turen. Det ble en dyr kveld for klubben, men gleden og smitte-effekten overgår det.

Treffet til Follo-klubben noterte jeg meg alt i fjor, og lå inne i kalenderen. Men det var ikke mulig å få presset inn i hverdagen denne gangen, men om dere holder ut vil jeg veldig gjerne få det til neste år.



* 356 klubben.jpg (54.11 KB, 448x336 - vist 169 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #48 på: juni 04, 2013, 11:04:05 am »

Grunnen til at jeg ikke møtte er rett og sett at jeg ikke har hørt så mye om dette treffet. Men ut fra det Thomas og andre skriver, kommer jeg garantert neste år.

Et forslag er mer promo.

 Mer promo nærmere toten da altså. Gliser

Litt om årets promotering:
Vi er å finne på www.facebook.com/HerbieMemorialRun og under "hva skjer" i begge kalendere, pluss egne tråder på dette forumet.

Jeg har også laget et skriv som jeg har levert hos flere bedrifter i nærmiljøet med informasjon og at de har mulighet til å få reklame i bytte med spons i form av penger eller ting.

Dette vil jeg prøve igjen til neste år også.

Tar gjerne i mot tips til flere steder der det kan reklameres eller promoteres treff for luftkjølt vw...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #49 på: juni 04, 2013, 11:04:44 am »

Interessant tråd....kanskje underbygger den frykten jeg uttrykte i en annen tråd (markedsmekanisme-tråden) .... om at det er en "dipp" eller "starten på slutten".

All honnør for initiativet og innsatsen Lowlife & Co - jeg elsker det!

For min egen del, så er det bare en liten håndfull treff jeg får/tar tid til iløpet av et år....og i treffkategorien "morsom uformell kjøring på bane på vårparten i Norge" - så valgte jeg Gardermoracet 2013 fremfor Herbie-løpet. Så....mye å velge i.

En veldig viktig lærdom fra denne tråden er imidlertid en helt annen: Det aller aller aller morsomste og beste treffet for DEG - det er det som du er med på å arrangere selv. Ingen tvil om det - og jeg kjenner følelsen. Derfor: Meld deg som frivillig til SCC, og gjør det til ditt treff!

(med "deg", så mener jeg altså ikke deg Lowlife.....men "deg", som i "VWN-bruker")
Loggført

SCREWDRIVER #2
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #50 på: juni 04, 2013, 11:16:24 am »


Et annet tema som jeg tenker "vi" kan/bør ta opp....som kanskje ikke hører inn under denne tråden, men likevel:

Vi som felles hobbymiljø og forvaltere av bil-kultur-arven og bilhobbyen....vi er på en måte ikke sterkere enn det svakeste leddet. Med det mener jeg at med en type ulykke på et slikt treff/stevne - så vil man potensielt ødelegge mye for alle. Det er litt derfor at alle eiere av vestlige kjernekraftverk spleiser på å oppgradere/sikre alle i Russland - fordi får man en ulykke et sted, så blir alle rammet.

Jeg så at "studenten" i Bergen også kommenterte dette ang Tistlo Run-bakkeløpet....at han følte seg presset til å kjøre på kant av loven, og kjente hvordan det kunne ha fått konsekvenser.

Altså: Hvis men på et slikt "veitrafikkloven gjelder, max 80, på lukket bane så ingen forsikring gjelder"-stevne....hvis man på et slikt stevne får en ordentlig ulykke...i verste fall med personskade. Så blir nærmest hele hobbyen rammet, er jeg redd for. Ikke bare får du NBF og forsikringsselskapene på nakken...men det får konsekvenser for baneeiere og andre stevner også. Så - ja, jeg er enig i at NBF-reglene er aaaalt for rigide, men føler også at tiden har løpt litt ifra slike uformelle på-kanten-arrangement, og tror at hele miljøet vil tjene på at vi holder oss innenfor de regler som gjelder.

Misforstå meg rett....jeg elsker villmannskjøring og stortrives med "epleslang-følelsen" i magen som da vi burnet bak Zita, eller fikk horn i panna på de første SCC....men konsekvensene kan bli litt ille om vi gjør dette "kollektivt og profesjonelt, men likevel ikke helt lov" - om du skjønner.
Loggført

SCREWDRIVER #2
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #51 på: juni 04, 2013, 11:20:03 am »

Jeg vil absolutt ikke rakke ned på SCC, det har jo blitt ett nytt mantorp som det var.

Men, jevil jo si at SCC ikke ville vært det samme uten de ekstreme bilene, for helt ærlig, underholdningsverdien i å se standard biler kjøre 402meter er ikke stor. Det er selvsagt gøy for sjåførene, som også jobber mot sine egne tider. Men spennende å se på er det ikke. Her er vel den store forskjellen for publikum på dise to treffene. Og som bør gjøre det mer atraktivt for å delta. For om man sammenlikner tidene på standard boblene, og de litt mer trimma er ikke tidene ekstremt forskjellige. Og det å se Jarle piske barry utpå der, eller å ligge bak Veronica i orginal bobla og se hvordan den heller. Det er festlig.

Jeg kjørte bare litt over 2 sek saktere enn Geir i hans lille loppe av en Polo...

Men folk må få velge selv hva de gjør. Jeg ha faktisk vurdert å kjøpe tilbake min gamle 1303 og lage lekebil... Kun for å ha det gøy på neste års treff.. Og for de som vet hvor lei jeg egentlig er så sier det litt..
Høres bra ut...Glad
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #52 på: juni 04, 2013, 11:28:05 am »


Et annet tema som jeg tenker "vi" kan/bør ta opp....som kanskje ikke hører inn under denne tråden, men likevel:

Vi som felles hobbymiljø og forvaltere av bil-kultur-arven og bilhobbyen....vi er på en måte ikke sterkere enn det svakeste leddet. Med det mener jeg at med en type ulykke på et slikt treff/stevne - så vil man potensielt ødelegge mye for alle. Det er litt derfor at alle eiere av vestlige kjernekraftverk spleiser på å oppgradere/sikre alle i Russland - fordi får man en ulykke et sted, så blir alle rammet.

Jeg så at "studenten" i Bergen også kommenterte dette ang Tistlo Run-bakkeløpet....at han følte seg presset til å kjøre på kant av loven, og kjente hvordan det kunne ha fått konsekvenser.

Altså: Hvis men på et slikt "veitrafikkloven gjelder, max 80, på lukket bane så ingen forsikring gjelder"-stevne....hvis man på et slikt stevne får en ordentlig ulykke...i verste fall med personskade. Så blir nærmest hele hobbyen rammet, er jeg redd for. Ikke bare får du NBF og forsikringsselskapene på nakken...men det får konsekvenser for baneeiere og andre stevner også. Så - ja, jeg er enig i at NBF-reglene er aaaalt for rigide, men føler også at tiden har løpt litt ifra slike uformelle på-kanten-arrangement, og tror at hele miljøet vil tjene på at vi holder oss innenfor de regler som gjelder.

Misforstå meg rett....jeg elsker villmannskjøring og stortrives med "epleslang-følelsen" i magen som da vi burnet bak Zita, eller fikk horn i panna på de første SCC....men konsekvensene kan bli litt ille om vi gjør dette "kollektivt og profesjonelt, men likevel ikke helt lov" - om du skjønner.

Hva er det som sier at forsikringen ikke gjelder så lenge veitrafikkloven gjelder..?
Hvis man tør kjøre bilen sin på en vanlig vei, så vil jeg påstå at det er tryggere å kjøre på en liten bane hvor alle kjører samme vei, man stort sett bruker 2. gir og alle svinger har grus/gress/stoppsoner.
Å dra i gang et fullt NBF opplegg på Varna vil være som å ha Topp Fuel standard på SCC og ingen under 15 sec.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #53 på: juni 04, 2013, 11:42:34 am »

Skjønte heller ikke dette med at ikke forsikring gjelder....her er det viktig at vi ikke kommer med feilinfo til folk, slik at noen blir skremt bort. TTR ble avlyst, så episoden det henvises til skjedde på GTR som ble arrangert i stedet (Ikke av SB). Der var veien IKKE stengt.

På TTR skulle det være stengt, men VANLIGE TRAFIKKREGLER SKULLE GJELDE! At folk blir, eller føler seg presset er ikke en ny situasjon for hverken unge eller erfarne sjåfører. Det er også uavhengig av kjøretøy, treff/ikke treff, eller åpen/stengt vei/bane. Det er "vanlig" for de fleste som er aktive innen idrett der fart er i fokus. Det er og vil alltid være 100% opp til den som sitter bak rattet å tilpasse seg til forholdene, reglene, omgivelsene og evt. uforutsette ting som måtte oppstå.

Det finnes ikke sikkerhetstiltak som hindre at ulykker skjer innenfor det vi driver med. Det vil i isåfall være å parkere bilen.
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #54 på: juni 04, 2013, 12:17:50 pm »


Jeg mener ikke å torpedere Varna-arrangementet spesifikt, for all del - mere å peke på en dimensjon som vi må være obs på alle sammen.

Min oppfatning har alltid vært at min bilforsikring opphører å eksistere i det øyeblikk bilen ruller ut på en bane eller et lukket område...uansett hvor fort man kjører. Det virker å være gjengs oppfatning om dette på en rekke norske bilklubbsider ihvertfall...feks:

http://cuoresportivo.no/index.php?PHPSESSID=adb077a6df5113b1c5579557f023e9db&action=printpage;topic=21163.0

Sitat:
"Dette står i vilkårene til Gjensidige angående temaet:

Kjøring på bane eller avsperret område

Skade på motorvognen som oppstår under deltakelse i hastighetsløp eller liknende arrangementer på bane eller avsperret område, dekkes ikke

Denne regelen trer i kraft 14.08.2011 hos nevnte selskap som betyr at har du forsikring hos Gjensidige, så betaler de deg ikke ei krone om noe skulle skje..."
Loggført

SCREWDRIVER #2
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #55 på: juni 04, 2013, 13:07:20 pm »

Til Info.
Alle bil klubber som har  Banekjøring i Norge
HAR SOM REGEL kJØREKURS og da gjelder forsikringen.og da gjelder Veitrafikk loven  Sjokkert
Så enkelt er det
Stå på Thomas
Jeg kommer neste år  Glad

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #56 på: juni 04, 2013, 13:10:45 pm »


Jeg mener ikke å torpedere Varna-arrangementet spesifikt, for all del - mere å peke på en dimensjon som vi må være obs på alle sammen.

Min oppfatning har alltid vært at min bilforsikring opphører å eksistere i det øyeblikk bilen ruller ut på en bane eller et lukket område...uansett hvor fort man kjører. Det virker å være gjengs oppfatning om dette på en rekke norske bilklubbsider ihvertfall...feks:

http://cuoresportivo.no/index.php?PHPSESSID=adb077a6df5113b1c5579557f023e9db&action=printpage;topic=21163.0

Sitat:
"Dette står i vilkårene til Gjensidige angående temaet:

Kjøring på bane eller avsperret område

Skade på motorvognen som oppstår under deltakelse i hastighetsløp eller liknende arrangementer på bane eller avsperret område, dekkes ikke

Denne regelen trer i kraft 14.08.2011 hos nevnte selskap som betyr at har du forsikring hos Gjensidige, så betaler de deg ikke ei krone om noe skulle skje..."
Det er kaskoen som ikke gjelder i gjensidige. og alle de andre. har gjensidie selv og har sjekket. resten av forsikringa gjelder.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #57 på: juni 04, 2013, 14:18:43 pm »

Ergo kjører du ut å ødelegger egen bil, ditt problem. Tar du med deg noen andre blir det som å kjøre på noen langs veien. Burde altså ikke skremme noen. Og man kjører jo så fort man ønsker selv. For de som har meg på face, eller var der vet at jeg hadde med sønnen på 4 de fleste turene... Hadde ikke gjort det om jeg følte det utrygt.
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #58 på: juni 04, 2013, 15:56:51 pm »

Det er absolutt gode poenger på begge sider her, og det er viktig å få det belyst. Vi presser ingen til å kjøre fortere enn de vil, og vi har også en pris for dårligste runde. Den henger høyest for stadig flere deltakere. Min oppfatning er at det er bedre å teste bilens muligheter og begrensninger her enn på veien. Det har Anders nevnt tidligere her, og det er riktig. Dessuten er vi forskjellige. Noen synes det er moro å strekke strikken bare litt lenger enn de ville gjort på veien, mens noen av oss andre vil kjøre helt på grensa for å føle at vi lever. Begge deler, samt vanlig kjøring, er like greit. Selv kjørte jeg med en billig bil med bare ansvarsforsikring i år, og prøvde det beste jeg kunne for å bruke den opp. Evt. tap av bil eller kostnader på bilen i ettertid var en risiko jeg var villig til å ta. Og ja, det har kostet litt.

Når det gjelder markedsføring, mener jeg vi har gjort en god jobb, men innser også at vi har forbedringspotensiale siden noen ikke visste om treffet. Vi prøver å forbedre oss.

Det begynner også å gå opp for meg at jeg har hatt urealistiske forventninger til interessen for et slikt treff, og at vi egentlig har lykkes ganske bra så langt. Da gjenstår det bare å finne ut om et slikt treff har livets rett. Vi fortsetter å prøve en stund til, men har ikke økonomi til å holde på lenge. Der kommer min frustrasjon fra, for jeg vil så inderlig få det til. Uansett vil i alle fall noen av oss ha mange gode minner.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #59 på: juni 04, 2013, 16:22:36 pm »

Jeg så at "studenten" i Bergen også kommenterte dette ang Tistlo Run-bakkeløpet....at han følte seg presset til å kjøre på kant av loven, og kjente hvordan det kunne ha fått konsekvenser.

feilinformasjon er ikkje bra!
INGEN vart pressa til å kjøyra på kanten av loven i da heile tatt. samtlige deltakara kunne enten crusa forsiktig og fredlig opp i kolonna, eller stå igjen i bunn av stigningen og venta på klarsignal for deretter å kunna kjøyra "sportslig" eller korleis ein skal definera da. trafikkreglane var fortsatt gjeldande,og kjøyringa sjølvsagt på eige ansvar etc. MEN at da skjedde ein menneskelig svikt, var ikkje godt å forutsei eller planlegga. informasjonen kom fram frå vakt på topp av stigning til vakt i botn, men av ukjent grunn ikkje vidare til sjofør. eit uhell rett og slett. derfor bra at alt gjekk fint. neste gong vert da vesentlig forbedring på opplegget. forøvrig er denne stigningen serdeles lite traffikert, og da er den einaste grunnen til at me klarar å gjennomføra eit "bakkeløp" her.

når detta er sagt, so kan jo eg sei at da virkar som miljøet har dabba av eindel iforhånd til før? eg har vert med starbugsGeir å arrangert treff/prøvd å arrangera, men til tross for kjempe bra oplegg so møter ikkje folk?? men klart - da er ikkje alt ein skal forstå.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!