april 29, 2024, 09:42:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: The real deal eller repro?  (Lest 1852 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: juni 11, 2013, 13:58:25 pm »

5. februar ble det lagt ut et sett flotte orginale Pedrini-felger for salg. De er enda ikke solgt, og det synes jeg er rart. Billige er de også!

Har sett flere eksempler på dette. Fete, gamle og sjeldne hjul (og andre deler) med tonnevis av sjel og historie til omtrent samme pris som et sett nye reprofelger, ligger leeenge ute for salg uten at noen kjøper dem.
Da lurer jeg på: Verdsetter ikke vwfolk flest gamle og sjeldne deler? Skulle jo tro at folk som driver med 40+ år gamle biler er opptatt av at delene de putter på bilen sin er et klenodium i seg selv?

Jeg personlig klarer ikke la meg begeistre en smule av en dønn strøken bil med nyproduserte felger og nytt TMI interiør, men jeg er sikkert litt rar.

Dette er ikke ment som kritikk på noen måte. Folk skal få gjøre som de vil med bilene sine. Jeg har bare en god stund lurt på hva andres tanker om dette temaet er. Kjør debatt Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
TURBO
Gjest
« Svar #1 på: juni 11, 2013, 14:14:04 pm »

Jeg monterer på bilen det jeg syntes er stilig og som jeg liker.Om det er repro eller real deal spiller ingen rolle.
Kunne selvfølgelig tenkt meg Eivind sine Pedrini men budsjette tillater det ikke.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #2 på: juni 11, 2013, 14:20:40 pm »

Tror det er mindretallet som er opptatt av akkurat dette. Jeg selv har hatt VW i garasjen de siste 23 årene (ikke nå lengere), og har ALDRI brydd meg om slike ting.
Om jeg har "produsert" biler som folk lar seg begeistre over er opp til andre:)

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: juni 11, 2013, 14:23:02 pm »

Jeg monterer på bilen det jeg syntes er stilig og som jeg liker.Om det er repro eller real deal spiller ingen rolle.
Kunne selvfølgelig tenkt meg Eivind sine Pedrini men budsjette tillater det ikke.

At det i mange tilfeller er et spørsmål om penger skjønner jeg godt, men ofte koster jo the real deal omtrent det samme som repro. Nye felger fra SSP koster fra 5300,- Pedrini: 6000,-
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 11, 2013, 14:23:58 pm »

Jeg monterer på bilen det jeg syntes er stilig og som jeg liker.Om det er repro eller real deal spiller ingen rolle.
Kunne selvfølgelig tenkt meg Eivind sine Pedrini men budsjette tillater det ikke.

At det i mange tilfeller er et spørsmål om penger skjønner jeg godt, men ofte koster jo the real deal omtrent det samme som repro. Nye felger fra SSP koster fra 5300,- Pedrini: 6000,-

BRM...  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #5 på: juni 11, 2013, 14:39:33 pm »

Tror det er mindretallet som er opptatt av akkurat dette. Jeg selv har hatt VW i garasjen de siste 23 årene (ikke nå lengere), og har ALDRI brydd meg om slike ting.
Om jeg har "produsert" biler som folk lar seg begeistre over er opp til andre:)

Mvh Marius

Helt klart. Jeg bygger også bil for å tilfredstille min egen smak.
Forskjellen mellom oss to er da bare at jeg er veldig opptatt av slike ting Glad

Ikke nødvendigvis at det må være dyrt og sjeldent, men at det skal se gammelt ut og gi bilen karakter.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: juni 11, 2013, 14:40:58 pm »

Jeg monterer på bilen det jeg syntes er stilig og som jeg liker.Om det er repro eller real deal spiller ingen rolle.
Kunne selvfølgelig tenkt meg Eivind sine Pedrini men budsjette tillater det ikke.

At det i mange tilfeller er et spørsmål om penger skjønner jeg godt, men ofte koster jo the real deal omtrent det samme som repro. Nye felger fra SSP koster fra 5300,- Pedrini: 6000,-

BRM...  Øyerulling

Ja som jeg skriver... I mange tilfeller er det et spørsmål om penger Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #7 på: juni 11, 2013, 14:54:30 pm »

Kanskje prisen for real deal er for lav??? 
Loggført

Mvh

Marius
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: juni 11, 2013, 14:57:39 pm »

Kanskje prisen for real deal er for lav??? 

JEPP!
Fordi for få verdsetter det og er villig til å betale ekstra for det?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #9 på: juni 11, 2013, 15:06:20 pm »

Nei, fordi prisen er for tett på repro. Gang prisen med 2, du når en helt annen kundemasse.
Loggført

Mvh

Marius
TURBO
Gjest
« Svar #10 på: juni 11, 2013, 15:56:42 pm »

I mitt tilfelle syntes jeg i de fleste tilfeller at repro duger like bra som orginalt,da blir det for meg latterlig å betale mer penger bare fordi det er orginalt.For meg er repro Empi 8 vel så fine som de orginale.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: juni 11, 2013, 17:26:55 pm »

Noen liker tanken på å eie et bilde malt av selveste Edvard Munch i 1893. Andre er mer opptatt av å ha en plakat som viser et skrikende individ.

Ofte er originalen laget på en helt annen måte enn kopiene også... Smidd for motorsport i verdensklasse, eller støpt sammen med dørklinker og hagenisser i Kina.

Tror dette er noe man har i seg eller ikke Lobo.
Mengden "sjel" en bil har avhenger av delene + innsatts fra eieren, slik jeg ser det. Men jeg er ikke sikker på at alle ser det jeg kaller "sjel"?
For verden er full av kopier og lykkelige eiere.  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: juni 11, 2013, 18:26:41 pm »

Jeg har også undret meg over dette, spesielt i tilfeller der kopiene er veldig "bleke", f.eks 8 spoke.
Men slik er det bare, markedet har talt.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: juni 11, 2013, 19:45:03 pm »

Noen liker tanken på å eie et bilde malt av selveste Edvard Munch i 1893. Andre er mer opptatt av å ha en plakat som viser et skrikende individ.

Ofte er originalen laget på en helt annen måte enn kopiene også... Smidd for motorsport i verdensklasse, eller støpt sammen med dørklinker og hagenisser i Kina.

Tror dette er noe man har i seg eller ikke Lobo.
Mengden "sjel" en bil har avhenger av delene + innsatts fra eieren, slik jeg ser det. Men jeg er ikke sikker på at alle ser det jeg kaller "sjel"?
For verden er full av kopier og lykkelige eiere.  Glad

Meget godt talt! ...eller skrevet. Det jeg kaller sjel vet jeg ikke om jeg klarer å forklare. Man merker ganske fort om en person forstår seg på denne "x-faktoren" eller ikke, men å prøve å få en person som ikke skjønner det til å skjønne det har vist seg å være umulig.

Blir oppgitt når såkalte orginal-folk forteller meg at jeg har ødelagt veteranbilen min. Selv om hans "orginale" bil har langt flere nye deler enn min. Mange vil kanskje påstå at dette er en helt annen diskusjon, men jeg tror det går på mye av det samme.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!