april 29, 2024, 16:14:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Taktrekk  (Lest 1617 ganger)
geiri
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted: lena



Vis profil
« på: juni 10, 2013, 21:05:54 pm »

Noen som har lyst til å trekke opp taket mitt innvendig i ei 54 mod boble.mot betaling? Har vel innsett att om jeg prøver selv,så havner nok trekket i søpla  Glad
Loggført
geiri
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted: lena



Vis profil
« Svar #1 på: juni 13, 2013, 17:55:07 pm »

Noen med gode tips a?  Glad
Loggført
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #2 på: juni 13, 2013, 18:20:50 pm »

Varm sommerdag(så blir det litt lettere å strekke), mange klyper, tålmodighet.

Er helt klart ikke det letteste.
Jeg prøvde på min egen, men kommer til å ta det ned for så og sette det bort, så det blir bra Glad
Har hørt med ett firma, de skulle ha rundt 6-7 tusen, og da skaffer jeg trekket.
Loggført

66mod boble prosjekt
geiri
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted: lena



Vis profil
« Svar #3 på: juni 13, 2013, 18:32:39 pm »

Lest litt om det på thesamba,jbugs har laget en DVD men vanskelig å få tak i da de nekter å sende til Norge. 6-7 tusen er jo egentlig nok det også.ikke det jeg vil bruke mest penger på nå  Glad
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: juni 13, 2013, 19:03:51 pm »

Varm sommerdag(så blir det litt lettere å strekke), mange klyper, tålmodighet.


På en 54-modell er det heldigvis tøy i 7 deler, ikke ett helt stykke plastikktrekk. Mye lettere å få pent.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
geiri
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted: lena



Vis profil
« Svar #5 på: juni 13, 2013, 21:17:27 pm »

Det som fulgte med bilen når jeg kjøpte den,det var ett universal trekk. Lurer på om jeg skal bestille meg ett nytt trekk da det virker som det er lettere og montere det med flere deler. Takk for svar :-)
Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #6 på: juni 25, 2013, 18:03:47 pm »

Tar min nå, med et trekk jeg sydde selv av en bomull-syntet mix. Kopierte det gamle vinyltrekket og det ser bra ut så langt. Kom forbi B-posten før jeg dro på jobb. Det skal nevnes at dette er en -73 og har en annen løsning. Men noen erfaringer kan vel overføres!? Hvis ikke må jeg bare beklage min ignoranse. Og rådene nedenfor kan oversees!

Som de andre sier; varm garasje, klyper og en nevenyttig og tålmodig assistent hjelper også. Start fremme mot ruta og lim det fra midten og ut begge veier med litt strekk utover. Sørg for at første spila står helt rett tvers på bilen (justeres med hvor mye du strekker fremover,selvsagt). Jeg kopierte avstanden til første spille fra det gamle, og det var 10cm fra sømmen til skruehullet til festene for solskjermene (ved speilet). Da sto spilene rett ved sveiseskjøten mellom tak og A-post (ytterst). Etter det flytter du spile 2 bakover(prøv å få de parallelle men det er egentlig taktrekket som bestemmer avstanden). Sørg for at stengene alltid løper snorrette og ikke bøyer annet enn opp mot taket. Så strekkes trekket bakover-utover og limer KUN mot profilene stoffet skal under før de bankes opp igjen. Limer du opp mot hele profilen over døra blir alt galt, men det er nok selvforklarende.
Bruk 3M 90 spraylim!!! Kvalitet koster men lønner seg her!
Sørg for at profilene over døra er glatte og fine, ellers gnager de hull når du banker de opp, og/eller skarpe hjørner synes gjennom! Legg avskjær mellom så kan du fint bruke en pen-hammer å banke med!

Den som intet våger, intet vinner. Man klarer alltid mer enn man tror!
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #7 på: juni 25, 2013, 23:06:55 pm »

Det er også greit å sette trekket i strekk et par dager før montering( i bilen altså)! Sparer deg for mye tid og frustrasjon. Mye enklere å sette opp når trekket har fått litt av formen det skal ha. Blunker Glad
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: juni 25, 2013, 23:22:51 pm »

Det er også greit å sette trekket i strekk et par dager før montering( i bilen altså)! Sparer deg for mye tid og frustrasjon. Mye enklere å sette opp når trekket har fått litt av formen det skal ha. Blunker Glad

Det du nevner, gjelder plastikktrekk, one-piece (fra 63-modell og nyere). Tråden er om en 54 modell, som skal ha 7 delers tøytrekk originalt. Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
geiri
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted: lena



Vis profil
« Svar #9 på: juli 02, 2013, 08:03:36 am »

Takk for svar folkens.  Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!