april 27, 2024, 09:57:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensingjennomføring ved motor T1  (Lest 696 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: oktober 26, 2013, 09:33:30 am »

Holder på med klargjøring for oppstart av min 1915 og lurer på hvor viktig det er med det stålrøret som går fra venstre side av motor gjennom kjøleblikk. Tenker ikke på selve bevegelsen i gjennomføring og fare for lekkasje da jeg monterer noe som beskytter slangen, men varme fra csp j-tube. Bensinslangen er jo ganske nær utblås.

Eksosbandasje vil nok løse dette problemet, eller er det i det egentlig noe problem ?

Sitter i garasjen nå så håper på raskt svar
Loggført

1961 T1 - Custom
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 26, 2013, 09:42:09 am »

Holder på med klargjøring for oppstart av min 1915 og lurer på hvor viktig det er med det stålrøret som går fra venstre side av motor gjennom kjøleblikk. Tenker ikke på selve bevegelsen i gjennomføring og fare for lekkasje da jeg monterer noe som beskytter slangen, men varme fra csp j-tube. Bensinslangen er jo ganske nær utblås.

Eksosbandasje vil nok løse dette problemet, eller er det i det egentlig noe problem ?

Sitter i garasjen nå så håper på raskt svar

Du tenker på den slangebiten som går fra det originale røret på toppene av den ene rammegaffelen og så videre til motorrommet og motoren?
Så lenge det ikke ligger på eksosen så er det ikke noe problem. Er du i tvil så får du kjøpt varmeisolerende "sokk" du kan tre over slangen. Evnt finnes det også varmeisolerende tape. Med bandasje så kan du ta på J tuben men pinneboltene og muttrene som skrur eksosen fast i toppen vil bli varme.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 26, 2013, 12:38:41 pm »

Holder på med klargjøring for oppstart av min 1915 og lurer på hvor viktig det er med det stålrøret som går fra venstre side av motor gjennom kjøleblikk. Tenker ikke på selve bevegelsen i gjennomføring og fare for lekkasje da jeg monterer noe som beskytter slangen, men varme fra csp j-tube. Bensinslangen er jo ganske nær utblås.

Eksosbandasje vil nok løse dette problemet, eller er det i det egentlig noe problem ?

Sitter i garasjen nå så håper på raskt svar


Du tenker på den slangebiten som går fra det originale røret på toppene av den ene rammegaffelen og så videre til motorrommet og motoren?
Så lenge det ikke ligger på eksosen så er det ikke noe problem. Er du i tvil så får du kjøpt varmeisolerende "sokk" du kan tre over slangen. Evnt finnes det også varmeisolerende tape. Med bandasje så kan du ta på J tuben men pinneboltene og muttrene som skrur eksosen fast i toppen vil bli varme.

Mvh
BB

Jepp, syntes det hullet i blekket som bensintilførselen går gjennom er så nær utblås, ca 5 cm tenker jeg. Jeg mekker til noe og legger samtidig eksosbandasje rundt j-tubes. Har montert regulatoren oppi under gulvet til bakre bagasjerom så klarer fint å lage slangen med lite slakk så det skal ikke være fare for kontakt.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!