mars 28, 2024, 23:26:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Katta i sekken.  (Lest 18475 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #30 på: oktober 14, 2013, 16:36:51 pm »

Blir alltid mye synsing og våsing i sånne her tråder når ikke alle fakta ligger på bordet. Forklarer man alt i detalj med en gang, blir det mindre rom for slikt Blunker
Bra det ordnet seg for deg, håper det blir boble på deg igjen da!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 14, 2013, 16:50:09 pm »

Hvis objektet er solgt under falske forutsetninger og med uriktig opplysning fra selger, så er det vel rett og riktig at kjøpet omstøtes. I så fall får jeg håpe du blir mere heldig neste gang. Vil anbefale deg og trekke inn en kompetent tredjepart ved kjøp av veteranbil, lykke til.
Nb. Klubbene kan vel også være behjelpelig når gode råd behøves.
« Siste redigering: oktober 14, 2013, 21:44:37 pm av svenole » Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #32 på: oktober 14, 2013, 17:36:45 pm »

Gentlemen.


Jeg må si jeg overraskes over de nedlatende og ubehagelige kommentarene som dukker opp.

Jeg ber igjen om at tråden slettes.


Enig med deg.Noen folk er kun ute etter å spre eder og galle samt gjøre narr og drite ut folk.Har opplevd det selv opptil flere ganger.Velger derfor å bruke minimalt med tid her inne.
Her inne skal man trå varsomt......
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #33 på: oktober 14, 2013, 18:06:31 pm »

Hva var prisen på en totalrestaurert 58 modell, og hvilke feil hadde den.
Loggført

Speed is no substitute for direction
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 14, 2013, 19:59:47 pm »

He he. Jeg regner med det er min kropp som er full av edel og galle. Det he her jeg får ut den😄. Jeg prøver også å sørge for at begge sider blir belyst. Dette er en typisk tråd hvor bare en side kommer frem. Det opplyses ikke tilstand eller pris på objekt. Selv om dette opprinnelig ikke var tema, ble det det fort. Man angriper en selger på denne måten vinkler det fort den veien. Nå er jo tråden i ettertid betydelig revidert.

Det som i mine øyne er trist er at et salg i vår hobby blir trekt rettens vei. Det er en kraftig kurs endring i forhold til før. Om det skyldes at det er dårligere biler som blir solgt, eller andre type kjøpere er uvisst.

Jeg misliker når ting går den veien. Når et salg går den veien, skyldes det som regel begge parter. Jeg har solgt og kjøpt mye i mine år i denne hobbyen, men aldri opplevd det.

Ellers vil jeg si at en tråd ville blitt trist uten litt friskt innslag😃. De som kjenner meg vet jeg er en snill gutt😃 de sim ikke kjenner meg bryr jeg meg ikke så mye om☺


Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #35 på: oktober 17, 2013, 21:15:16 pm »

Du kommer hit til forumet for å spørre om råd til verksted i oslo/akershus som kan si noe om tilstand på bilen du kjøpte. Og her på forumet er det MANGE personer med gode og ikke minst dårlige erfaringer om kjøp/salg av bil. samt med kunskaper om disse veteran bilene. At noen "spøker" litt her i tråden er da ikke noe å ta sånn på vei for. Du må jo se litt gjenom fingra som vi sier her på hedmarken og ta det med et smil spørr du meg. Uansett lykke til med bilen hva det enn blir til Glad
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #36 på: oktober 20, 2013, 21:24:58 pm »

Gentlemen.

Katta var kjøpt på som en totalrestaurert bil. Prisen var deretter.

Det viste seg at selger prøvde seg på en spansk en. Selv hans egen advokat trodde ikke på det han hadde å fare med.
Møller ble brukt fordi det var behov for en tilstandrapport etter det ble klart at selger ikke var klar for å komme til en minnelig ordning.

Om man er snytt, så er ikke det ensbetydende med at man er nødt til å godta at det skal være slik.
Igjen, man kommer langt med ærlig og redelig opptreden.

Jeg må si jeg overraskes over de nedlatende og ubehagelige kommentarene som dukker opp.

Jeg ber igjen om at tråden slettes.


Velkommen hit... De fleste her vet bedre enn deg, venn deg til det.
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 21, 2013, 07:53:18 am »

Velkommen hit... De fleste her vet bedre enn deg, venn deg til det.

Fantastisk bidrag til tråden og forumet! Takk.

-BB-


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
TURBO
Gjest
« Svar #38 på: oktober 21, 2013, 09:16:03 am »

Gentlemen.

Katta var kjøpt på som en totalrestaurert bil. Prisen var deretter.

Det viste seg at selger prøvde seg på en spansk en. Selv hans egen advokat trodde ikke på det han hadde å fare med.
Møller ble brukt fordi det var behov for en tilstandrapport etter det ble klart at selger ikke var klar for å komme til en minnelig ordning.

Om man er snytt, så er ikke det ensbetydende med at man er nødt til å godta at det skal være slik.
Igjen, man kommer langt med ærlig og redelig opptreden.

Jeg må si jeg overraskes over de nedlatende og ubehagelige kommentarene som dukker opp.

Jeg ber igjen om at tråden slettes.


Velkommen hit... De fleste her vet bedre enn deg, venn deg til det.

Har akkurat samme oppfatning Rikard.......dessverre.Har flere bekjente som ikke gidder kaste bort tiden sin her inne.Godt det finnes andre forum hvor folk har en annen holdning til folk som ikke er ferdig utlært
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #39 på: oktober 21, 2013, 09:48:51 am »

Har akkurat samme oppfatning Rikard.......dessverre.Har flere bekjente som ikke gidder kaste bort tiden sin her inne.Godt det finnes andre forum hvor folk har en annen holdning til folk som ikke er ferdig utlært

Jeg har lagt merke til dine bemerkninger om forumet tidligere men dette er første gang du nevner flere bekjente. Gidder du å utdype holdningen din? Viss gjerne til faktiske eksempler slik at vi kan rydde i skapet og sørge for at alle føler seg like inkludert.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
TURBO
Gjest
« Svar #40 på: oktober 21, 2013, 12:44:10 pm »

Har akkurat samme oppfatning Rikard.......dessverre.Har flere bekjente som ikke gidder kaste bort tiden sin her inne.Godt det finnes andre forum hvor folk har en annen holdning til folk som ikke er ferdig utlært

Jeg har lagt merke til dine bemerkninger om forumet tidligere men dette er første gang du nevner flere bekjente. Gidder du å utdype holdningen din? Viss gjerne til faktiske eksempler slik at vi kan rydde i skapet og sørge for at alle føler seg like inkludert.

Mvh
BB

Kan jo iførste omgang ta svaret ditt her: "gidder du å utdype holdningen din" man må få lov til å ha sine egne meninger,jeg syntes det er dårlige holdninger og spydige svar her,du syntes noe annet.
Om jeg har konkrete bevis? JA. Om jeg gidder å legge de ut her? NEI,hva er vitsen med å henge ut enkeltpersoner,det er det tydligvis andre her inne som er bedre på enn meg.Mye bedre at folk svarer ordentlig,når folk som bla meg selv,som ikke har mye erfaring,spør om ting,istedet for å komme med hoverende og til tider spydige svar.
Når det er sagt; jeg kjenner flere seriøse folk som skrur,kjører og bygger innen luftavkjølt VW som ikke bruker tiden sin her inne på forumet,å hva kan være grunnen til det tro........? Sjokkert

Skal jeg ha vettu`e svar på "rookie-spørsmålene" mine bruker jeg ikke dette forumet.......
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 21, 2013, 13:08:54 pm »

Uenig. Jeg kjøpte min første boble i vår og har lurt på mye rookie-greier. Har fått GOD hjelp på forumet her. Har også testet litt kjøp og salg. Alt har gått problemfritt. Etter som jeg har lært av andre, her og på internasjonale forum, har jeg også prøvd å hjelpe andre med deres spørsmål.
Så da er det sagt. Jeg synes forumet her fungerer utmerket.
Glad
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 21, 2013, 16:36:22 pm »

Det er så fort gjort å tolke/misforstå ting når det blir skrevet. Så lenge vi holder oss til sak så burde ikke bli noe problem.
Jeg har bare gode erfaringer med forumet, men jeg ser at noe fort kan tolkes feil skriftelig.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 21, 2013, 17:16:10 pm »

Har akkurat samme oppfatning Rikard.......dessverre.Har flere bekjente som ikke gidder kaste bort tiden sin her inne.Godt det finnes andre forum hvor folk har en annen holdning til folk som ikke er ferdig utlært

Jeg har lagt merke til dine bemerkninger om forumet tidligere men dette er første gang du nevner flere bekjente. Gidder du å utdype holdningen din? Viss gjerne til faktiske eksempler slik at vi kan rydde i skapet og sørge for at alle føler seg like inkludert.

Mvh
BB
Man får svar som man spør...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #44 på: oktober 21, 2013, 17:28:09 pm »

Har akkurat samme oppfatning Rikard.......dessverre.Har flere bekjente som ikke gidder kaste bort tiden sin her inne.Godt det finnes andre forum hvor folk har en annen holdning til folk som ikke er ferdig utlært

Jeg har lagt merke til dine bemerkninger om forumet tidligere men dette er første gang du nevner flere bekjente. Gidder du å utdype holdningen din? Viss gjerne til faktiske eksempler slik at vi kan rydde i skapet og sørge for at alle føler seg like inkludert.

Mvh
BB
Man får svar som man spør...


Og med det så mener du?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 21, 2013, 17:35:12 pm »

Siden dette nå har blitt en ny tråd hvor forum og kommentarer skal diskuteres samt alle "nye" som ikke lenger bruker det. Dette gjelder jo mange "gamle" også. Den gamle kjernen som var inne har og koste seg før er jo borte. Da viste vi hvordan folk uttrykte seg og likte det. Det er jo det som skaper liv. I dag høres det ut som det kun er en rådgivende tjeneste for de med 12 tommeltotter. De jeg mener burde gjort noe annet. Så på samme måte som dere mener vi forsøpler trådene, så gjør dere det samme med den hårsåre holdningen akkurat det samme. Dessverre. For min del har det ingen betydning da dette kun har fylt mine dager med tull og fjas. Det er nok alvor ellers, om ikke dette også skal være det.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #46 på: oktober 21, 2013, 17:40:57 pm »

Den gamle kjernen som var inne har og koste seg før er jo borte.
Mvh Marius

Neida, de har kjøpt seg Porsche og lurer rundt her inne fremdeles  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
TURBO
Gjest
« Svar #47 på: oktober 21, 2013, 17:45:40 pm »

Siden dette nå har blitt en ny tråd hvor forum og kommentarer skal diskuteres samt alle "nye" som ikke lenger bruker det. Dette gjelder jo mange "gamle" også. Den gamle kjernen som var inne har og koste seg før er jo borte. Da viste vi hvordan folk uttrykte seg og likte det. Det er jo det som skaper liv. I dag høres det ut som det kun er en rådgivende tjeneste for de med 12 tommeltotter. De jeg mener burde gjort noe annet. Så på samme måte som dere mener vi forsøpler trådene, så gjør dere det samme med den hårsåre holdningen akkurat det samme. Dessverre. For min del har det ingen betydning da dette kun har fylt mine dager med tull og fjas. Det er nok alvor ellers, om ikke dette også skal være det.

Mvh Marius



Jeg anser meg selv som en av de med tolv tommeltotter.Det du sier da er at dette ikke er forumet for meg?
Jeg syntes også det skal være rom for humor, men når det går på særs personlige ting syntes jeg det blir for
drøyt.Skjønner at noen syntes vanlig folkeskikk er oppskrytt.
Forumet burde heller skifte navn da:vwnorge, kun for de lærde
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #48 på: oktober 21, 2013, 17:49:19 pm »

Har akkurat samme oppfatning Rikard.......dessverre.Har flere bekjente som ikke gidder kaste bort tiden sin her inne.Godt det finnes andre forum hvor folk har en annen holdning til folk som ikke er ferdig utlært

Jeg har lagt merke til dine bemerkninger om forumet tidligere men dette er første gang du nevner flere bekjente. Gidder du å utdype holdningen din? Viss gjerne til faktiske eksempler slik at vi kan rydde i skapet og sørge for at alle føler seg like inkludert.

Mvh
BB
Man får svar som man spør...

Var den til meg så kom gjerne med litt mer utfyllende info, så skal du få svar.
Loggført
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 21, 2013, 19:18:58 pm »

Forumet er genialt. Det må tåles litt sleng her og der uten at verden faller sammen.......
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 21, 2013, 19:29:57 pm »

Er jo dette som er poenget mitt Ingar. Folk gransker tekster for å se om noe er støtende for de. Er jo dette som er nevnt lengere opp. Kos deg heller. Les innlegg med et litt annet syn. Tror ingen har har som hensikt å såre eller virke støtende. Folk med flere tommeltotter er selfølgelig ønsket, selv om jeg uttrykker det på en sarkastisk måte.

Noen har kjøpt andre biltyper😃. Men de gode innleggene som var før blir jo utryddet for noen sitter å passer på alle.

Jeg for min del synes hele forumet er blitt trist. At noen ønsker å sitte som moderator lengere er for meg ei gåte.

Ønsker alle i god jul og et godt nytt år.
Loggført

Mvh

Marius
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 21, 2013, 20:38:03 pm »

Har akkurat samme oppfatning Rikard.......dessverre.Har flere bekjente som ikke gidder kaste bort tiden sin her inne.Godt det finnes andre forum hvor folk har en annen holdning til folk som ikke er ferdig utlært

Jeg har lagt merke til dine bemerkninger om forumet tidligere men dette er første gang du nevner flere bekjente. Gidder du å utdype holdningen din? Viss gjerne til faktiske eksempler slik at vi kan rydde i skapet og sørge for at alle føler seg like inkludert.

Mvh
BB
Man får svar som man spør...


Og med det så mener du?
Var ikke myntet på deg BB!
Det jeg mener med det er at man får som regel svar på samme måte som man stiller spørsmål. Spørsmål formulert på en slik måte at man rakker ned på både bilen og hobbyen generellt får ingen gode svar tilbake. Når man attpåtil ikke tar svarene seriøst, men heller stiller flere spørsmål, og faktisk velger å finne opp kruttet på nytt, så får man heller ikke noe bedre behandling på neste spørsmålsrunde.
Er ingen værsting til å formulere meg, men tror det fleste skjønner hva jeg mener.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #52 på: oktober 22, 2013, 07:23:37 am »

Et av de første spørsmålene jeg stilte her på forumet var knyttet til heving. Bilen min var drøyt senka, og jeg skrev at jeg fikk knapt en finger mellom hjulet og skjermen, for å illustrerer klaringen (eller mangel på sådan).
Første svaret jeg fikk var, du skakke ha fingra mellom der  Gliser
Jeg husker jeg lo høyt og tenkte at her på forumet finnes det artige folk med humor, bra!
Etter litt tid ble det lagt ut bilder av bil med en type senkefjær jeg hadde lurt på, og alle mulige alternative løsninger ble presentert. Innimellom ble det også noen kommentarer, man hever ikke ei boble!  Blunker
Jeg digger denne tonen. Humoren og stilen er lett og ledig + man får den hjelpen man trenger. Man skal jo ha det gøy!
Jeg endte forøvrig med å beholde bilen nær bakken :-)
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #53 på: oktober 22, 2013, 07:26:42 am »

Et av de første spørsmålene jeg stilte her på forumet var knyttet til heving. Bilen min var drøyt senka, og jeg skrev at jeg fikk knapt en finger mellom hjulet og skjermen, for å illustrerer klaringen (eller mangel på sådan).
Første svaret jeg fikk var, du skakke ha fingra mellom der  Gliser
Jeg husker jeg lo høyt og tenkte at her på forumet finnes det artige folk med humor, bra!
Etter litt tid ble det lagt ut bilder av bil med en type senkefjær jeg hadde lurt på, og alle mulige alternative løsninger ble presentert. Innimellom ble det også noen kommentarer, man hever ikke ei boble!  Blunker
Jeg digger denne tonen. Humoren og stilen er lett og ledig + man får den hjelpen man trenger. Man skal jo ha det gøy!
Jeg endte forøvrig med å beholde bilen nær bakken :-)

BINGO! 

Takk for en flott start på dagen.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #54 på: oktober 22, 2013, 07:50:58 am »

Et av de første spørsmålene jeg stilte her på forumet var knyttet til heving. Bilen min var drøyt senka, og jeg skrev at jeg fikk knapt en finger mellom hjulet og skjermen, for å illustrerer klaringen (eller mangel på sådan).
Første svaret jeg fikk var, du skakke ha fingra mellom der  Gliser
Jeg husker jeg lo høyt og tenkte at her på forumet finnes det artige folk med humor, bra!
Etter litt tid ble det lagt ut bilder av bil med en type senkefjær jeg hadde lurt på, og alle mulige alternative løsninger ble presentert. Innimellom ble det også noen kommentarer, man hever ikke ei boble!  Blunker
Jeg digger denne tonen. Humoren og stilen er lett og ledig + man får den hjelpen man trenger. Man skal jo ha det gøy!
Jeg endte forøvrig med å beholde bilen nær bakken :-)

BINGO! 

Takk for en flott start på dagen.

Mvh
BB
POPCORNTRÅD   Gliser
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #55 på: oktober 23, 2013, 13:58:55 pm »

Den gamle kjernen som var inne har og koste seg før er jo borte.
Mvh Marius

Neida, de har kjøpt seg Porsche og lurer rundt her inne fremdeles  Blunker

Korrekt. Porsche forumet er rimelig kjedelig sammenlignet..
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #56 på: oktober 23, 2013, 15:14:59 pm »

Den gamle kjernen som var inne har og koste seg før er jo borte.
Mvh Marius

Neida, de har kjøpt seg Porsche og lurer rundt her inne fremdeles  Blunker

Korrekt. Porsche forumet er rimelig kjedelig sammenlignet..


Tipper de fleste porscheEIERE også er kjedelige mennesker sammenlignet med dette sirkuset her.  Rekker tunge Gliser
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #57 på: oktober 23, 2013, 15:54:36 pm »

Noen er lettere og hisse opp en andre....
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #58 på: oktober 24, 2013, 06:07:03 am »

HeHe denne tråden blir bare bedre og bedre Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 24, 2013, 07:47:47 am »

Den gamle kjernen som var inne har og koste seg før er jo borte.
Mvh Marius

Neida, de har kjøpt seg Porsche og lurer rundt her inne fremdeles  Blunker

Korrekt. Porsche forumet er rimelig kjedelig sammenlignet..


Tipper de fleste porscheEIERE også er kjedelige mennesker sammenlignet med dette sirkuset her.  Rekker tunge Gliser

Pass deg nå Bradal ;-)

Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!