mars 29, 2024, 06:34:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: heving framme  (Lest 12403 ganger)
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« på: juni 13, 2013, 20:09:58 pm »

Jeg har ei 73' 1303s som gikk igjennom EU i dag (jippi!) men bilen er relativt kraftig senket. Jeg ønsker å heve den litt igjen for å øke komforten. Bak er saken grei, men så var det fremme. Jeg er redd for at med originalfjærer blir den for høy ( høyere fremme enn bak). Noen som har tips til midt-i-mellom-fjærer?
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 13, 2013, 20:26:02 pm »

Det er mulig å kjøpe justerbare fjærbein.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #2 på: juni 13, 2013, 21:18:43 pm »

Justerbare er en mulighet, men kanskje litt dyrt. Min har en lillefinger mellom dekk 195/65-15 og skjerm. Veldig lav mao. Noen som har bilde av 50 mm senkefjær på bil?
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 13, 2013, 21:47:46 pm »

Skal ikke ha fingern mellom der Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: juni 13, 2013, 22:43:49 pm »

Skal ikke ha fingern mellom der Gliser

 Osteaktig Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #5 på: juni 14, 2013, 07:07:29 am »

 Osteaktig
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: juni 14, 2013, 07:18:44 am »

Bruk orginalfjær!Du tar å flytter fjærsetet på fjærbeinet ned Ca 5cm da burde den komme passe ned.Har ca 6cm på min og en kortere konidemper inni Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #7 på: juni 14, 2013, 09:17:43 am »

Fjærklemmer fra biltma  Øyerulling

!!NOT!!


* burning-man-cars-10-0512-lgn.jpg (116.29 KB, 600x450 - vist 644 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #8 på: juni 18, 2013, 12:38:35 pm »

Bruk orginalfjær!Du tar å flytter fjærsetet på fjærbeinet ned Ca 5cm da burde den komme passe ned.Har ca 6cm på min og en kortere konidemper inni Glad
Hvordan gjør man dette. Skrujobb eller sveisejobb?
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #9 på: juni 18, 2013, 12:57:58 pm »

Den første her sitter det 50mm senkefjærer på. Du må ta vekk litt høyde p.g.a. det vanvittige gasspådraget.

* DSC_0397red.JPG (5.38 KB. 800x371 - vist 709 ganger.)

Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 18, 2013, 13:04:23 pm »

Bruk orginalfjær!Du tar å flytter fjærsetet på fjærbeinet ned Ca 5cm da burde den komme passe ned.Har ca 6cm på min og en kortere konidemper inni Glad
Hvordan gjør man dette. Skrujobb eller sveisejobb?

På originalfjærbein er det sveisejobb
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #11 på: juli 01, 2013, 17:34:07 pm »

Da er avgjørelsen tatt. I sommer kjører jeg med heveklosser fra Biltema. (det går faktisk helt greit). Til vinteren bytter jeg til vanlig senkefjører. Mine er nok en ekstremutgave...
Så hever jeg da et knepp bak og hiver på nye dempere. Da skulle den saken være grei. Takker alle for innspill!
Jørn.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #12 på: juli 01, 2013, 18:18:33 pm »

J Jeg er redd for at med originalfjærer blir den for høy ( høyere fremme enn bak).


Gammelt rally-triks, det  Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!