november 01, 2024, 01:22:19 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
bye bye Springpressure ? ?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: bye bye Springpressure ? ? (Lest 1264 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
bye bye Springpressure ? ?
«
på:
juni 15, 2008, 18:15:55 pm »
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lynet
Seniormedlem
Innlegg: 301
Bosted: Drammen
Sv: bye bye Springpressure ? ?
«
Svar #1 på:
juni 15, 2008, 23:43:46 pm »
En ny variant av desmodromisk ventilstyring, ref. gamle damplokomotiver.
Nå er det vel bare Ducati som bruker dette fortsatt, men ble mye brukt i racere fra 30- til 50-tallet.
Fungerer greit, men er ganske kinkig å få alle klaringer til å passe ved alle motortemperaturer og belastninger.
Skaff deg et par brukte Ducatier og putt delene inn i Varianten!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: bye bye Springpressure ? ?
«
Svar #2 på:
juni 16, 2008, 00:04:31 am »
Kan vel enkelt løses ved å kjøre to trimkammer i hver topp med enden av vippa mellom de... et er vel ca sånn de gjør det i de ducatiene? Hvorfor kødde med fjærer liksom?
Loggført
Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim
Sv: bye bye Springpressure ? ?
«
Svar #3 på:
juni 16, 2008, 00:09:12 am »
Ser jo flott ut... men det må jo være en form for slingringsmonn for temperatur. Dette må testes og brukes før jeg biter på...
Loggført
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: bye bye Springpressure ? ?
«
Svar #4 på:
juni 16, 2008, 08:51:23 am »
Problemet med å bruke dette på luftkjølt VW-motor, blir vel at motorkomponentene er i flere forskjellige legeringer som utvider seg i forskjellig tempo når de blir varme - sånn apropos klaringer og denslags.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...