april 28, 2024, 11:07:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slingring i forstillinga  (Lest 2205 ganger)
Torsjan
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


65


Vis profil
« på: juni 16, 2013, 16:39:53 pm »

Har senka bobla med spindler og innkorta 2" forstilling. Når jeg monterte forstillinga så var det 1-2mm slingring sidelengs i det ene forstillingsrøret. Er det "normalt, eller skal det sitte helt "tight" Tvilende ?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: juni 16, 2013, 16:46:53 pm »

Hva mener du med sidelengs?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Torsjan
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


65


Vis profil
« Svar #2 på: juni 16, 2013, 16:59:54 pm »

Når jeg har montert bærearmen på siden, skrudd fast, så kan jeg dra bærearmen frem og tilbake, altså i rørets retning. Det kan virke som om fjærbladene som ligger inni kan være 1-2mm for lange.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: juni 16, 2013, 22:41:03 pm »

Fjæra festes i midten der du har senterbolten i høydejusteringen. Er denne skrudd ordentlig fast og bærearmen er skrudd like godt fast skal ikke dette kunne bevege seg i det hele tatt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #4 på: juni 17, 2013, 07:56:37 am »

Hei.

Les denne:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,49778.0.html

Kanskje det er samme problemet.

ghia69
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: juni 17, 2013, 08:32:28 am »

Så lenge setskruene er dratt til skal ikke dette kunne flytte seg sidelengs. Om du ikke har en veldig slakk justerer i midten som tillater sidelengs glidning.
Uansett, gjør du som synet sier så skal justeringen sveises fast for å ungå dette Blunker
« Siste redigering: juni 18, 2013, 00:30:37 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Torsjan
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


65


Vis profil
« Svar #6 på: juni 17, 2013, 20:29:35 pm »

Når jeg har skrudd senter, så sitter den fast, men da har jeg en sprekk på den ene siden som ca er 2mm.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #7 på: juni 17, 2013, 23:07:50 pm »

Da må fjærpakka være boret feil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Torsjan
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


65


Vis profil
« Svar #8 på: juni 21, 2013, 22:25:10 pm »

Satt sammen alt sammen i fjor, den ble jo lav og fin etter mye bytting av dekker og slikt ((145/65) for å få det til å passe mellom skjermene, men siden jeg ikke stoler helt på at det er en liten "gløppe" på 2mm der så tørr jeg ikke kjøre med det, så skrur jeg fra hverandre alt for å måle litt. Er jo mer eller mindre det som holder hjula på veien!
Takk for mange bra svar Glad nabon her sa det ikke var noe som helst problem.... med noen øl innabords  Gliser men.....
Loggført
Torsjan
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


65


Vis profil
« Svar #9 på: juni 22, 2013, 14:50:06 pm »

Her er det jeg sliter med, mellom gummiforinga og bærearmen er det plass til et lite skrujern, men skal vel ikke gå an? 


* 20130622_152341.jpg (43.98 KB, 450x600 - vist 139 ganger.)
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #10 på: juni 24, 2013, 19:04:52 pm »

Er forsåvidt et problem.... Det er at enten forstillinga er boret skjevt (høydejusteringen kan feks stå litt ut av senter, men da skulle den blitt trang på motsatt side), eller at fjærpakk er boret feil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #11 på: juni 24, 2013, 19:09:53 pm »

Den enkleste løsningen, du har for smal gummiforing.    Gliser  Kan du ikke bare skyve armen litt lenger inn og borre på nytt da?
Loggført
Torsjan
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


65


Vis profil
« Svar #12 på: juni 24, 2013, 20:14:45 pm »

Ok! den er trang på motsatt side.. men er det noe som går an å måle, eller er det bare å ta med hele pakka inn til Hotshop..!? men før jeg satt inn skruene på siden og i senter, så fikk jeg ikke armene helt inn til forstillinga heller, kan de være for lange a?

Har hørt at det enkle kan ofte være det beste, men... trukke det her.. Gliser

Takker for alle svar Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 24, 2013, 20:51:43 pm »

Sist jeg kødda med det der så endte jeg opp med å borre et nytt hull og sveise igjen det gamle i fjærpakka.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Torsjan
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


65


Vis profil
« Svar #14 på: juni 24, 2013, 22:45:22 pm »

hehe, borra du den ene siden og senter da eller? Men det virker som den her er litt for lang å, for hvis den sitter skrudd på den ene siden bare, så får jeg ikke den andre armen helt inntil forstillinga.. Tvilende
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: juni 25, 2013, 09:40:06 am »

Det er ikke et funksjonsmessig problem at det er sånn, annet enn vann kommer inn og fett ut. Får du tykkere gummi kan du kjøre med det.
Men husk å veie opp for dette når du justerer/shimser spindelen.
« Siste redigering: juni 25, 2013, 09:49:33 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!