april 18, 2024, 14:11:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Passer felg fra Touran, 16x6", på 1303?  (Lest 8251 ganger)
el mecco
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Kolbu, Østre Toten.


Vis profil

« på: juni 25, 2013, 18:45:34 pm »

Hei!

Jeg har en 1303s, 1973 modell med 2 bolt fjærbein. Det jeg lurer på er om jeg får på over nevnte felg, i 16x6 tommer, et47(mener jeg å huske), passer under original skjermer foran og bak, samt om det plass med originalt fjærbein med senkefjær? Har planer om forsiktig senk på bilen.

mvh Frode
Loggført

Part of team ProTurbo Vw.
Shit happens, but why does shit happen to me.
#fuckc4ncer #dre4mscometrue
simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juni 25, 2013, 19:09:39 pm »

Har du 5x112 boltsirkel på bobla di? Hvis ikke, så passer de ikke. Da finnes det kanskje adaptere så du ender på ca et27 eller et22, men om de passer da vet jeg ikke desverre.
Loggført
el mecco
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Kolbu, Østre Toten.


Vis profil

« Svar #2 på: juni 25, 2013, 19:13:29 pm »

Har du 5x112 boltsirkel på bobla di? Hvis ikke, så passer de ikke. Da finnes det kanskje adaptere så du ender på ca et27 eller et22, men om de passer da vet jeg ikke desverre.

Jeg må med største sansynlighet bytte skiver og tromler på bilen(bilen har stått i 15 år), og tenker da bytte til 5x112 boltsirkel.
Loggført

Part of team ProTurbo Vw.
Shit happens, but why does shit happen to me.
#fuckc4ncer #dre4mscometrue
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #3 på: august 07, 2013, 07:24:54 am »

Om jeg forsto det riktig så har du felger og bilen står parkert. Hvorfor ikke da løfte et hjørne og prøvemontere felg? du finner ganske fort om felg skal passe uten å skru de på en gang. Håper du får det til! Det høres at det skal være mulig, i hvert fall deresom du ikke bruker balongdekk... Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: september 17, 2013, 23:12:38 pm »

Vil tro dette går flott. Hvis ikke er det snakk om milimetere som kan spaces ut.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!