april 28, 2024, 05:38:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hengervekt på en boble  (Lest 2261 ganger)
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« på: juli 18, 2013, 12:26:48 pm »

Hei, jeg lurer på om noen har et vognkort tilgjengelig og kan fortelle meg hengervekten for en boble med og uten brems.
Grunnen til at jeg spør her inne, er at jeg er på jobb i nordsjøen, og har dermed ikke vognkortet mitt tilgjengelig.
Jeg tror at de fleste bobler har samme vekt innskrevet i vognkortet, men hvis det har noe betydning, gjelder det en 1302s Karmann Cabriolet.
Håper noen tar seg bryet med å hjelpe meg Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #1 på: juli 18, 2013, 12:31:20 pm »

Her er tallene jeg fikk opp på vegvesen.no på min 71 mod 1302:
Bil
Tillatt totalvekt   1270 kg
Maks aktuell vekt tilhenger m/brems   650 kg
Maks aktuell vekt tilhenger u/brems   400 kg
Maksvekt på tilhengerkobling*   0 kg
Maks aktuell vogntogvekt   0 kg
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #2 på: juli 19, 2013, 09:12:35 am »

Høres kjent ut Glad
Tusen takk T2man
Da kan jeg se etter campingvogn Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: juli 19, 2013, 12:18:44 pm »

Null kilo på kula?
Loggført

Speed is no substitute for direction
JChE
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Søgne


Vis profil WWW

« Svar #4 på: juli 19, 2013, 12:21:10 pm »

Hørtes skummelt ut...
Loggført
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #5 på: juli 19, 2013, 12:28:52 pm »

Litt OT - men husk at uten brems har man ikke lov å kjøre fortere enn 60....

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3642984.ece
Loggført

Shift Happens !
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: juli 19, 2013, 13:32:08 pm »

På en tilsvarende 1302cab til salgs på finn medreg.nr S7070 så er det tillat totalvekt 1280kg.Hengervekt med brems 650kg og uten brems 400kg
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #7 på: juli 19, 2013, 13:44:26 pm »

Litt OT - men husk at uten brems har man ikke lov å kjøre fortere enn 60....

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3642984.ece


Det stemmer nok ikke helt. Har du en tilhenger som med last veier 300 eller mindre kan du kjøre i 80 km/t selv uten brems.
Jeg har en Lillebror og den veier 240 kilo og kan derfor kjøres med i 80 Glad
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: juli 19, 2013, 13:57:49 pm »

jeg selger en camptourist til kr. 2500.- i dag.
den kan du kjøre lovlig i 80, og så er den flatere enn bilen med caben nede :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #9 på: juli 19, 2013, 15:54:56 pm »

Jeg har allerede en camp-let. Den ble med på 4500km til Hessisch Oldendorf og European BugIn5 for noen uker siden. Nå jakter jeg på en liten campingvogn slik at jeg ikke er avhengig av plen/mark for å spikre fast teltet.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 19, 2013, 16:10:10 pm »

Ei sånn ei:


* vogn.JPG (16.3 KB. 320x240 - vist 104 ganger.)

Loggført

46 84 69 59
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #11 på: juli 20, 2013, 08:00:48 am »

Jepp, muligens noe slikt, eller en med ett par ekstra køyeplasser. Jeg har fire unger, så greit å kunne ta med meg dem avogtil Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #12 på: juli 20, 2013, 09:25:50 am »

Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #13 på: juli 20, 2013, 12:33:42 pm »

Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?

Fikk doblet oljetrykket i Nederland til ett bar! Dermed gikk det greit Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #14 på: juli 20, 2013, 13:47:52 pm »

Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?

Fikk doblet oljetrykket i Nederland til ett bar! Dermed gikk det greit Glad
fortell mere
Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #15 på: juli 21, 2013, 09:28:55 am »

Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?

Fikk doblet oljetrykket i Nederland til ett bar! Dermed gikk det greit Glad
fortell mere

Fortelle mer? Vel, etter en gjennomgang av en tysk instruksjonsbok for oljesystemet, fant vi ut at eneste synder måtte være "oil-relief-valve". Tok derfor ut denne for å sjekke. Monterte den på nytt. Startet bilen og fikk ikke noe mere trykk på kald olje (nesten 2bar). Trodde derfor at det ikke hadde skjedd noe mere... Men når jeg kom på autobahn og fikk litt mere temp, stabiliserte oljetrykket seg på 1 bar. Fortsatt ikke perfekt, men iallefall bedre Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!