april 27, 2024, 18:16:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd for min 66mod T1  (Lest 10302 ganger)
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #30 på: desember 16, 2008, 21:13:40 pm »

Da har bobla bestått eu-kontroll hos NAF med utrolige 0 feil!!
Tror de var litt snille med den. For jeg syns selv ikke bremsene er helt jevne. Og det drypper litt olje bak der av og til. Menmen.. Er glad til jeg. Lekkasjer og bremser skal uansett fikses. Står på lista mi.

Siden sist har jeg byttet dynamo. Så nå starter den hver morgen:)
Jeg har også byttet drivmansjetter bak. Men blingsa nok litt for det drypper fortsatt litt olje der.
Bytta olje. Det gjør jeg på hver 5000km.
Jeg kjøpte også nye vinterdekk. 155r15 55. Det nærmeste jeg kom original. (Montert med whitesides. Ooooh ble fint)Piggfri.

Nå kjører jeg med en innsugsmanifold som er tett i forvarminga. Den blir ganske snart bytta eller fått fresa opp forvarmerrøra. Bilen fusker ganske heftig når den er halvvarm.
Spekulerer også på å kjøpe en ny forgasser. Chocken på min henger seg fast på "off" av og til. Irriterende.

Men nå blir det hjem til jul. 60 mil. tur-retur. Selvsagt med bobla. hehe..


Loggført
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #31 på: februar 01, 2009, 16:15:43 pm »

Idag monterte jeg elektronisk tenning fra unneberg. Det virka faktisk med en gang. Bilen ble helt fantastisk å kjøre etterpå. Motoren maler som ei katt:)
Så nå er jeg fri fra stiftehelvettet.

Edit: Nja... Helt bra ble den nok ikke likevel. Har noen problemer. Bilen starter ikke før jeg faktisk slipper nøkkelen.(Den siste runden motoren tar før den stanser er akkurat nok) Det kan virke som om det ikke er nok strøm til både tenning og starter. Dette virka fint med stifter så jeg spekulerer fælt.
Dessuten har jeg fått ganske fæle flatspots under akselerasjon. Egentlig mest når den er kald.

Jeg snakka med gutta på unneberg, og de trodde at fortenninga er på en tripp. Det er ikke usannsynlig... hehe..
Tenkte jeg skulle kjøpe meg ei lampe for å justere fortenning. Men den på biltema er jo bare for 12v. Jeg driver ikke med slike sinnsyke spenninger. Er det noen som vet om biltema lampa kanskje funker på 6v?
Dritt å betale 400,- for lampa om den ikke virker og.

Kanskje dette er noe et verksted i oslo fikser fort og.. Ikke vet jeg.

Jeg så en metode på bugme. Der brukte han bare ei målelampe og fant dødpunktet på sylinder 1 osv.. Dette ser jeg for meg funker bedre på stifter. Må nok ha ei sånn lampe.

Noen andre som har montert elektronisk tenning og opplevd lignende problem etterpå?
« Siste redigering: februar 03, 2009, 17:36:01 pm av Terje79 » Loggført
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #32 på: juli 23, 2013, 13:42:32 pm »

Fortsetter på denne tråden selv om det er LENGE siden jeg var her.
Jeg må innrømme at boble intressen dalte plutselig og jeg kjøpte meg en nyere bil fordi jeg var redd for min egen sikkerhet. Kjørte ofte tur retur trøndelag med bobla, selv på vinteren. Jeg så også at saltingen her på østlandet gjorde unenvnelige ting med min kjære.
Jeg forsto fort at jeg ikke kunne ha 2 biler på grunn av økonomi. Men ville ikke selge.
Bilen ble satt bort på en tørr og fin låve i trøndelag, og der står den fortsatt. Starter forøvrig med en gang hver gang jeg har vært og hilset på den:-)

Nå har situasjonen endret seg. Nybil er snart nedbetalt, har blitt sammen med en flott jente som jeg deler utgifter med og bobleabstinensene begynner å bli plagsomme. Madammen er også veldig glad i gamle VW.

Kort fortalt. Jeg kommer til å hente bobla ned til oslo igjen. Men ikke før jeg finner et sted å mekke/lagre bilen. Er villig til å betale selvsagt.

Er det noen som vet om et sted ikke så altfor langt fra Oslo der jeg kan gjennoppta min gamle Hobby?

Jeg kan nås her på forum (det tok meg 10 min å huske passord)
på mail terje.bergstad@gmail.com
på mobil 917 88 053
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!