1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
|
« på: juni 28, 2013, 12:29:49 pm » |
|
Hei
Skal ha nytt eksosanlegg til en 1915 motor, og vurderer varmepotter, er det en lur løsning, eller bare og glemme?
Jeg er på jakt etter noe som passer i utsparingene som original stussene går ut i, men ønsker ikke "raka rør" slik som den har nå, blir litt slitsomt på langtur... Er det noen som har noen annbefalinger/erfaringer å komme med?
Jone
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1 på: juni 29, 2013, 10:11:27 am » |
|
Csp sitt super competition har jeg på ghian. Veldig fornøyd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #2 på: juni 29, 2013, 21:47:42 pm » |
|
Har sett litt på det, men tror det blir med ønsket foreløbig, er en stiv pris på det Har også sett litt på dette http://folkevogn.no/index.php/butikk/produkt/8667-gt-style-ceramic-coated men er litt i tvil om det er egnet til noe mer enn 1600, og hvordan støyen blir Har prøvd for trang eksos før, og da ble det åndenød og glovarmt... Når jeg ikke skal til og kappe og sveise i bilen, så synes jeg det ser best ut om man fyller ut original utsparingene, dermed blir det litt vanskeligere og velge, spesielt når man er kjip på pris i tilegg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #3 på: juni 29, 2013, 22:41:49 pm » |
|
Hva kjører du med av eksos i dag?
GT style anlegget er ganske åpent, så det funker nok greit det.
Hva motoren består av er også relevant info ved valg av eksos.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #4 på: juni 29, 2013, 23:35:52 pm » |
|
Det er faktisk et godt spørsmål, det som står på nå, minner en del på det Glaspak annlegget som hotshop selger. Det sto på motor-vraket, når jeg kjøpte en bil med denne motoren i, da jeg var 16... Sist jeg brukte motoren var for ca 6 år siden, og sist jeg åpna den, var for 7-8 år siden tror jeg Nå består motoren av originale oppborrede, uporta original topper, 40mm Dellorto, org. veiv og råder, samt en eller annen engle kam (muligens w120, finner kansje noe papirer..) org. vippesett og en kjempetabbe av ei oljekoker pumpe som ble lokka på meg(det blir egen tabbe tråd av i morgen ) Du sier at GT anlegget er åpent, men hvordan er lyden? Er det mulig og cruise i 60-80 samtidig som man fører en normal samtale inni bilen? Det er nemlig ikke mulig med det "Glaspak" lignende greia som står på nå. Det var tøft når man var 18 men ikke like tøft når man er 28.... Men når man gir full pedal, så er det helt topp med godlyd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #5 på: juni 29, 2013, 23:39:48 pm » |
|
Tja, er vanskelig å bedømme hvor mye det bråker med 1915. Min stod på en 1600 og kunne fint føre en samtale i bilen i marsfart.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #6 på: juni 29, 2013, 23:49:16 pm » |
|
Jeg brukte Tri-mil på min gamle 1915 med varmepotter,å bruker det fortsatt på min nybygde 1641,selv om dette anlegget bremser hinsides mye effekt bruker jeg det uansett.Grom lyd er det å!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #7 på: juni 30, 2013, 01:12:38 am » |
|
glasspack er langt meir åpent enn tri mil. heller ingen problem å snakka med da i bilen. kanskje du manglar isolering i motorrommet:) (eller har veldig god hørsel?)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #8 på: juni 30, 2013, 01:23:40 am » |
|
Får nok bare leite litt til, og gå for impulskjøp tenker jeg, er like mange meninger som det er boble entusiaster
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #9 på: juni 30, 2013, 10:35:21 am » |
|
Jeg er dritfornøyd med mitt Tri-milanlegg,billig i innkjøp,funker utmerket og lager fet lyd.Går fint an å ha en samtale i kupeen med dette anlegget. Send Lars Rosenquist en mail å hør om han har noe nytt eller pent brukt til salgs? lars@rosenquist.noMin Tri-mil;
|
|
« Siste redigering: juni 30, 2013, 11:09:05 am av Ingar »
|
Loggført
|
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #10 på: juni 30, 2013, 10:54:28 am » |
|
Det der hørtes ikke så galt ut Har sendt ham en mail, så får vi se hva som skjer, takk for tipset Edit: Fikk beskjed om: Your message cannot be delivered to the following recipients Så da er nok VW veterandeler helt nedlagt da The search continues......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #11 på: juni 30, 2013, 11:10:34 am » |
|
Hvis du brukte mail-linken min over så manglet den .no,prøv igjen,Lars har deler i "deler fra forhandler" så han har ikke gitt seg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #12 på: juni 30, 2013, 11:45:35 am » |
|
Hadde fått med meg .no, men det hadde sneket seg inn ett mellomrom, som ikke skulle vært der Satser på at det ble bra nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
simenokstad
Medlem
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #13 på: juni 30, 2013, 14:23:17 pm » |
|
Jeg leter også etter eksos til min 1835. Er denne Tri-mil like den de har på Hot Shop?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
|
« Svar #14 på: juni 30, 2013, 15:30:08 pm » |
|
Hei. Ja, vi kan skaffe disse. Dette er ikke det samme de har andre steder, Trimil er tykkere rør ,(større diameter), laserskåret flens og er beregnet for bruk av varmeslanger rett ned på varmepotte. Få rør under motor = lite varmeutvikling. Kommer ut i original hull bakplate.
Jeg blir i VW-miljøet under nytt navn, Classic Cars Trading, men endrer litt på firmaprofilen og kommer til å spesialisere meg på eksos, forstilling, understell, bremser og interiør. Jeg satser for fullt på dette fra neste sesong og har derfor ikke alt på lager pr. i dag, men selvfølgelig kan vi bestille for dem som er interessert. I og med at dette er varer som kommer fra USA ønsker vi derfor en så stor ordre som mulig grunnet fraktkostnader, så meld dere på :-) Ceramisk kommer til å koste 4210.- Sort kommer på 3450.- Disse prisene er selvfølgelig inkl moms. Vi jobber med å få laget så dette også kan brukes på 1200 motorer.
Med vennlig hilsen Lars Rosenquist Classic Cars Trading
|
|
« Siste redigering: juni 30, 2013, 16:05:17 pm av Lars Rosenquist »
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #15 på: juni 30, 2013, 15:33:41 pm » |
|
Velkommen tilbake Lars
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #16 på: juni 30, 2013, 15:44:59 pm » |
|
Gledelig at du er tilbake Lars,,god og rask service er aldri feil
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
|
« Svar #17 på: juni 30, 2013, 15:50:42 pm » |
|
Takk Ingar , se PM .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #18 på: juni 30, 2013, 16:22:41 pm » |
|
Da tror jeg vi har noe på gang her Takk for alle svar folkens!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1968 roadster
Medlem
Innlegg: 221
Bosted:
|
|
« Svar #19 på: juli 11, 2013, 21:49:34 pm » |
|
Endelig , fått meg ny bil som du hvet å da er jo du kjekk å ha vettu , får vel sette igang etterhvert å lage en laaaaaaaang liste med bestillinger godt å ha deg tilbake
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
|
« Svar #20 på: august 13, 2013, 13:25:01 pm » |
|
Gratulerer med ny bil Oddbjørn.:-) Må nevne en ting siden jeg er her inne, ny pris på eksos Tri mil blir 3200.- for sort og 4100 .- for ceramisk...Og de er på lager nå... Altså billigere enn først nevnt .. Lars Classic Cars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|