april 20, 2024, 07:26:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøleblekk under sylindre-hvor viktig?  (Lest 1225 ganger)
GrøttingOlje
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« på: juli 01, 2013, 23:19:12 pm »

Hei!
Som topic sier...
Har en 1915 som jeg akkurat har kjøpt.  Ser at den ikke har noe form for kjøleblekk under sylindre.
Hvor mye hensikt har disse?
Skulle tro sylindrene fikk nok trekk ettersom bilen er i fart?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 01, 2013, 23:32:44 pm »

Alle kjøleblekk er viktige - Og ikke minst på en trimmet motor.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
mattias
Seniormedlem
****
Innlegg: 288
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: juli 01, 2013, 23:51:50 pm »

De under er faktisk veldig viktige. Det er forskjellen på en kort og flere sesonger med morro:)
Loggført

-1961 T1
-1961 T1
-1958 T2
-1976 T2
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 02, 2013, 00:05:22 am »

http://www.follovwklubb.no/teknisk/index.php?subaction=showfull&id=1305147398&archive=&start_from=&ucat=3&
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #4 på: juli 02, 2013, 06:51:40 am »

For at kjølelufta skal vere effektiv overalt til motoren slik fabrikken hadde tenkt dette, så blir dette å sammenligne med ballong fyldt med luft men med noke hol der lufta lek ut. Hvis "hola" er større enn tenkt... vil "lufta gå or ballongen" og kjølinga vert dårlegare enn tenkt. Blunker
Loggført
GrøttingOlje
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juli 02, 2013, 22:09:26 pm »

Har hørt at kjølekappene passer dårlig på 1915 satser. Noen som har prøvd og fått det til?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 02, 2013, 22:10:49 pm »

Glir rett på...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: juli 04, 2013, 19:12:39 pm »

Er det de 2 små "glemmeblikk" mellem cylindrene eller dem der ligger mellem varmeapparater og blokken?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!