april 28, 2024, 20:46:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min lille "StyggTøff"  (Lest 1100 ganger)
Rick
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Troms, 1.3 mil bortenfor verdens ende



Vis profil
« på: juli 08, 2013, 21:27:07 pm »

Hei Hei, gutter og jenter!

Da har jeg fått hjem min lille folkevogn, uten at den ble løftet etter taket, eller måtte sitte på gaflene til en traktor. Den fikk derimot komme hjemover på egne hjul, som en stolt liten soldat kom den marsjerende hjemover etter nesten ti år på samme plass! Heldigvis bare en nedoverbakke på hele turen hjem, for det eneste som var av bremser var handbrekk på ett bakhjul. Stoltheten til soldaten fikk en liten smell siden den måtte henge bak søskenbarne mitt sin Massey Ferguson, men den fikk iallefall strekke litt på bena.


Planer for bilen er å ta meg god tid, skal begynne å samle sammen deler nå også se når det blir tid i garasjen for den. Er ikke mye rust på den, er kun kanalene jeg har funnet som er helt gåen. Finner sikkert litt mer, men er ikke noe som ikke kan sveises Gliser


Her er da noen bilder av den styggtøffe lille bobla, som bildene viser er den noe sliten, men når jeg jobber som bil lakkerer er jo dette en bil som karosseriarbeidet går fort på, den er jo så liten Øyerulling



Vises at bilen er langt fra ett smykke, følger med ett nytt panser.. bagasjelokk.. den luka der fremme Rekker tunge Bruksbilen i bakgrunn, boxer der også.



Vingen skal bort! I bakgrunn her vises en alt for full garasje, må prøve å få gjort noe for å få plass der inne til bobla og helst før det kommer snø på bakken igjen!



Takluke, så fryktelig orginalt ut, er dette noe bobla faktisk kom med?!



Noen som er dyktig nokk til å se hva dette er for en kraftpakke? Hvor står motorkoden på den? Tenkte å se i morgen om den faktisk starter til meg!



Etter å ha kjørt firhjulingen dit hvor bobla sto for å ratte den hjemover måtte Raptor'n hentes, fin grunn til å kjøre kveldstur med "Lille Grønne Reinsdyret" siden den sto med gaflene på. Har bodd i en av Norges storbyen, men jeg er nokk uten tvil lagd for å bo på bygda Glad


Blir sikkert ikke å oppdatere så ofte, men får legge inn litt bilder og tekst etter hvert som det skjer noe med den lille bilen.
Loggført

Mvh.
Rikard Olsen
Odd-Arne
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Follo



Vis profil
« Svar #1 på: juli 09, 2013, 06:55:00 am »

Snaisen boble :-) ser frem til og følge tråden din her.
Jepp, enkelte bobler kom med soltak, så den er nok original, når det gjelder motoren så er nok dette en 1600 vil jeg tro, uten at jeg er den store motor kjenneren, men alle mine 1303 har hatt det. Mener at motorkoden skal stå ned/på fremsiden av dynamofoten.
Kos deg :-)
Loggført

Follo VW klubb

T2 Westfalia 72mod - Nadolek    ---    1303 75mod - Onkel Oskar

http://www.odd-arne.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!