april 20, 2024, 11:57:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373021 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #390 på: februar 08, 2014, 00:15:04 am »

og blitt noen timer i fresen også Glad
fått laget justeringsplater til difflager
tok grov kutt med pinne fresen og laget buen med utborringshodet.


* DSC00805 (Large).JPG (6.34 KB, 800x450 - vist 418 ganger.)

* DSC00806 (Large).JPG (39.15 KB, 800x450 - vist 402 ganger.)

* DSC00807 (Large).JPG (16.72 KB, 800x450 - vist 411 ganger.)

* DSC00819 (Large).JPG (50.08 KB, 800x450 - vist 567 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #391 på: februar 08, 2014, 00:19:07 am »

fikk såvidt kikket litt på drivaksler også
gikk gjennom mhaugen med type 1, type 2, og golf aksler og ser ut til å kunne mekke til noen med en T3 syncro eller T3 automat aksel og en  type aksel
tipper jeg bygger om ledda fra diffen til 100mm huber/knuter


* DSC00831 (Large).JPG (55.65 KB, 800x450 - vist 535 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #392 på: februar 08, 2014, 18:54:39 pm »

blir artig å se denne live med tiden Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #393 på: februar 21, 2014, 12:27:35 pm »

liten oppdatering
fått kommet litt lenger med diff opplegget, laget festehull i diffhuset og plata og begynt å tilpasse plata mot gafflene.


* DSC00847 (Large).JPG (34.2 KB, 800x450 - vist 384 ganger.)

* IMG_20140219_202906 (Large).jpg (71.85 KB, 800x600 - vist 454 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #394 på: februar 21, 2014, 12:47:55 pm »

har også forandret planen for innfestning av bærekuler og uniballs
går vekk fra innfesting av uniballs på innsiden av kula for å få kreftene til å virke mere riktig (håper jeg hvis jeg har tenkt riktig?)
ser man på den bobla som er linket til tidligere blir det litt større og "feil" belastning på det ytre leddet ved f.eks kraftig oppbremsing slag etc.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #395 på: februar 21, 2014, 12:49:33 pm »

så planen er noe slikt


* IMG_20140221_123324 (Large).jpg (36.72 KB, 800x600 - vist 429 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #396 på: februar 21, 2014, 12:56:58 pm »

tenkte det var kjekt med god kvalitet på det stålet til denne plata så hadde noen type 3 spindler som var testpilot for boxsterbremse oppgradering på varianten jeg ikke fikk brukt til noe.
en stund i fresebenken så blei det 2 plater
tror de er laget  smidd "verktøystål"


* IMG_20140218_205047 (Large).jpg (38.17 KB, 450x600 - vist 419 ganger.)

* IMG_20140218_210603 (Large).jpg (53.53 KB, 450x600 - vist 408 ganger.)

* IMG_20140219_204059 (1) (Large).jpg (77.95 KB, 800x600 - vist 476 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #397 på: februar 21, 2014, 13:23:56 pm »

Det der kommer ikke til å funke, den må sitte helt fast i en av delene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #398 på: februar 21, 2014, 13:43:53 pm »

Det der kommer ikke til å funke, den må sitte helt fast i en av delene.
Jeg satt også og tenkte på det samme, hvis ikke får du slark fra fullt utslag kule ene vei, til fullt utslag kule andre vei?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #399 på: februar 21, 2014, 15:04:41 pm »

ja den vil vel rotere rundt .
får lage til faste fester på plata . så bare uniballs innerst mot bunnplate og framme på rammehodet.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #400 på: februar 22, 2014, 12:25:10 pm »

prøver å tenke litt.
vil det holde med ett fast feste  på plata til bærekula på det staget inn til bunnplata tro?
og vil det bli brytninger med begge faste fester ute på plata?
siden det ikke blir noe gummi noen sted som "gir seg" litt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #401 på: februar 22, 2014, 15:53:05 pm »

Hvis du sveiser plata fast i den som går inn til bunnplata så vil du kunne stille caster med den som går fremover.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #402 på: februar 22, 2014, 20:36:55 pm »

laget en mini utgave av noen små uniballs for å se det  i praksis Gliser
det blir "stor" bevegelse på det indre leddet, men man kan bruke sånne "misalignment spacer" hvis det blir behov
kjente ingen brytninger



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #403 på: februar 22, 2014, 20:37:24 pm »

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #404 på: februar 22, 2014, 20:47:47 pm »

ja planen var å bruke det fremover staget til å finjustere hjulet i hjulbuen da 944 spindlene ser ut til å flytte hjulet litt fremover i hjulbua.
Castermulighet har jeg på toppen også.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #405 på: februar 23, 2014, 11:19:56 am »

Satt opp noe lignende på en Nissan S13
Der var det uniballs inne på begge armene og "casterstaget" var skrudd stumt i bærearmen som står bakerst. På denne bilen så var det montert feil i første omgang og ting stod i spenn når man forsøkte å flytte spindelen opp og ned.

Det vil lønne seg å ha en ball i begge ender av casterstaget slik at bevegelsen blir friest mulig. En annen greie er å ha flere høyder på den indre innfestingen til casterstaget slik at man kan justere hvor mye og hvordan casteren oppfører seg når bilen fjærer/svinger.
(Er det f.eks idéelt at caster er den samme uansett, altså at bærearmen/kula beveger seg i samme vinkel som fjærbeinet?)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #406 på: februar 23, 2014, 11:55:41 am »

vil det egentelig ha noe for seg å ha 2 uniballs på det (korte) caster staget?
og bakdelen blir bel mere utsatt for vrikrefter på det lange staget inn mot bunnplata??
høyden på indre kula vil ha noe å si ja, også vinkelen på triangelet dette gir , vil også gi caster og spissings forandringer.
her må understellet gjøres stivt så det blir minst mulig forandringer Gliser
det blir jo heldigvis lite fjøringsvei og forandringer i vinkler, men noen drawbacks blir det
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #407 på: februar 23, 2014, 17:50:22 pm »

Høyden/vinkelen på staget fremover har med anti-diven på bilen å gjøre. Gunnar skrev om dette i denne tråden for noen sider siden. Lengden på det samme staget vil påvirke bumpsteer på denne forstillingen (lengre er bedre).
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #408 på: februar 23, 2014, 18:46:52 pm »

Du får se litt på det Jørn, så lenge triangelen beveger seg fritt i fjæringsveien og geometrien stemmer så er det ikke noe problem med én ball på casterstaget. Vanligvis er det gjerne foring i begge ender.
Og som HotOwl sier så påvirker dette også andre ting, så det lønner seg å legge litt tid i å titte og "synse litt" på hvordan dette skal henge sammen for å minimere bumpsteer og anti-dive.
Du hadde vel fått tak i en bok med sånt i?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #409 på: februar 23, 2014, 19:10:48 pm »

Ja prøver å tenke litt innimellom Glad
Boka omhandler mest doble a-armer.
Skal prøve å få staget lengst mulig.
Og kanskje litt dive er bra for å få vekt på forhjula inn i sving på en lett i fronten bil
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #410 på: februar 23, 2014, 21:31:52 pm »

liten milepæl . fått målt og justert opp og motormott diff
og sveist fast plata i rammegafflene til diffen.
da gjenstår det litt forsterkning av den ene gaffelen.



* IMG_20140223_200644 (Large).jpg (40.32 KB, 450x600 - vist 465 ganger.)

* IMG_20140223_200452 (Large).jpg (75.3 KB, 800x600 - vist 477 ganger.)

* IMG_20140223_200431 (Large).jpg (71.63 KB, 800x600 - vist 473 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #411 på: februar 24, 2014, 12:52:25 pm »

Utrolig artig å se fremgangen her Jørn! Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #412 på: februar 25, 2014, 00:31:07 am »

Veldig spennende å se ingeniørarbeidet her :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #413 på: februar 25, 2014, 05:28:16 am »

Supert prosjekt! Og veldig informativ blogg rundt det hele.
Bra at det er noen som lar fantasien spille litt og ikke ser seg begrenset av staten  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #414 på: februar 25, 2014, 09:07:52 am »

Dette er jo det vanskeligste av alt når det gjelder bilbygging.
Om du satser på å få styring i svingen ved "dive" hvordan får du da styring under akselerasjon ut av svingen?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #415 på: februar 25, 2014, 10:56:11 am »

Dette er jo det vanskeligste av alt når det gjelder bilbygging.
Om du satser på å få styring i svingen ved "dive" hvordan får du da styring under akselerasjon ut av svingen?

med høyrefoten  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #416 på: februar 25, 2014, 11:40:32 am »

Stemmer det :-) vektoverføring frem over framhjula til bilen har fått passelig retning til å kunne gi gass?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #417 på: februar 25, 2014, 12:29:24 pm »

Resultatet av å ikke bygge inn anti-dive i forstillingen vil bli at du må ha utrolig stive fjærer, siden geometrien ikke hjelper til. Og det vil straffe seg i resten av situasjonene.
Dette er hva jeg tror.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #418 på: februar 25, 2014, 12:52:20 pm »

Sånn i farta tenker jeg att det er bare caster forandringen man kan forandre.
Så vil man da gå for mindre caster ved oppbrems eller mere.
høydeplassering av casterstaget i fremkant kan jo lages justerbart.for å ha mulighet å prøve seg frem.
Men alt i alt vil jeg tro det blir RELATIVT lite forandringer pga stivt understell og deretter liten beveglse i delene.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Larsr
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Averøy



Vis profil
« Svar #419 på: februar 25, 2014, 17:22:18 pm »

sykt prosjekt, må følges med Osteaktig
Loggført

'73 1303S
1300s girkasse AS selges : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,59031.0.html
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!