april 28, 2024, 09:26:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 374200 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #210 på: oktober 19, 2013, 19:19:36 pm »

Kult prosjekt Jørn .. mer caster gir mer kontroll , retn. stab. som er kjekt på bane og 6-7 grader anses vel for å være ok . Ser ut som du har 8 x 16 " med 944 offset (23,3 ) 911 offset (10.6 ) blir vel uansett i breieste laget og det ser godt ut nå ..

mvh
erich

bak er det riktig gjettet.
foran nå så står 6x16 på  men håper å få på  7x16
begger går borti caliper så mulig jeg må ha 944(S2/turbo??)  innpress da de jeg har er 911 trur jeg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #211 på: oktober 19, 2013, 19:26:29 pm »

geometrien foran på "bærearmene" blir vel litt feil da de peker oppover.
disse skal vel helst peke litt nedover sli att ved svingning og krengning så blir det mere camber  vinkel
ikke mindre som det vil bli nå siden armen vil dra fjørbeinet innover når det blir komprimert.
så kommer til å flytte indre feste høyere og muligens litt bakover.

snuser litt på uniballs på "bærearm" og "fremover arm"( som da erstatter originale stabstaget)


* IMG_20131019_161304 (Medium).jpg (67.4 KB, 800x600 - vist 658 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #212 på: oktober 19, 2013, 21:34:21 pm »

se her ja. Bra de kan brukes da Glad
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #213 på: oktober 19, 2013, 22:29:50 pm »

Kommer bli helt åndssvakt dette - og når du går lei høye turtall og putter verstingutgaven av bussmotoren i denne ......  Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #214 på: oktober 20, 2013, 11:45:58 am »



styling tips til racing bobla Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #215 på: oktober 20, 2013, 19:17:07 pm »

mye boble racing rundt om ja Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #216 på: oktober 22, 2013, 15:23:17 pm »

Jeg vil uansett påstå at du bør gjøre tre ting om mulig,
1. Bytte til bærearmer foran fra en bedre bil, f.eks 944 eller noe BMW 3serie, evt uniballs men med armene bakover og ikke forover som stabstaget på bobla. Som jeg sa tidligere og som jeg ser du har plass til med de skjerma, bør du samtidig flytte ut punktet hvor opphengskula til spindelen sitter, da får du mer justeringsmuligheter med de to bolta på spindelen/fjærbeinet og du kommer nærmere slik det er på 944 originalt.

2. Flytte opp bakstillinga for bedre geometri på bærearmene, om det er plass, for det blir vel litt uheldig vinkel slik det er nå?

3. Bygge om til skikkelig justerbare fjærtårn, å få skikkelig caster og camber justeringsmuligheter på forstillinga skal være "alfa omega," K-sport har skikkelige fjærtårnsplater.

Og om du ikke går til disse skritta vil jeg alikevel si at detta blir dritrått.
« Siste redigering: oktober 26, 2013, 21:42:07 pm av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #217 på: oktober 22, 2013, 23:10:39 pm »

1. Ja modifisering av forstilling blir gjort. Som nevnt flytte toppen av fjørbein og over til  uniballs.
Driver å sjekker opp hva som brukes anng uniballs.
   Hvorfor kan ikke armen gå forover og erstatte det originale stabstaget? 
  Lengden på armen ut til bærekula blir noe  lenger sammen med att toopen av fjørbein skal lenger inn og bakover og jeg ser på løsning med annen bærekule( ny bærearm)
 Plassering av bærekule får jeg vel ikke gjort noe med?

2. Driver og vurderer dette.... Blunker

3. Se post 1.  Gliser




 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #218 på: oktober 23, 2013, 10:34:53 am »

Det var det jeg mente med plasseringen av bærekula, at bærearmen blir lengre, slik at innfestingen til kula kommer lengre ut på bærearmen, og som du sier fjærbeinet får mer vinkel.

Armen kan fint gå fremover, ikke noe problem det.
men det er mer positivt at armen går bakover, for da får du en mer stabil front, den vil ikke dra karosseriet nedover ved oppbremsing og armen vil følge fjærbeinets retning i større grad og dermed beholde hjulvinklene bedre. Som sagt se på alle de litt grommere bila med Mc Person forstilling.
Escort mk1 og 2 hadde samme opplegget, der bygger de som er mest seriøse og de som ikke trenger å forholde seg til regelverk, om til at triangelet går bakover og ikke fremover. Vinkelen er jo viktig der også da selvsagt, får du ikke gode vinkler bakover så bygger du fremover. Escort folka bygger armer bakover for da kan de fortsette å ha stabstaget forover når de bygger om til to armer.
« Siste redigering: oktober 26, 2013, 21:44:27 pm av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #219 på: oktober 23, 2013, 11:23:03 am »

Hvilken vinkel man skal ha på fjærbeinet avgjøres vel av offsetten på felgene? Demperne fungerer dårligere jo mer skråstilt de står, gitt at det blir noe fjæringsvei å snakke om.

Gunnar, hvor har du lest dette med skråstøttene forover eller bakover? Klarer ikke å forstå hvorfor retningen på en uniball opplagret link skal ha noe å si. Jørn kan replikere samme vinkler fremover som bakover (dvs. høyere enn original innfestingen foran) eller under bunnplata i bakkant, dvs. 90° på fjærbeinet. Det er ingen motor i veien på boblene  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #220 på: oktober 23, 2013, 13:09:05 pm »

Vinkelen på beinet bestemmes av innpresset det er jeg enig i, og med orginaloppsettet på 74 og opp 1303, går det ei "linje" fra fjærbeinslageret gjennom bærekula og midt på dekkets kontaktflate. Bredere felger med så rette bein som det er på bobla vil fort kreve smalere fjærer. Med 924/944 spindler går det ikke å få riktige hjulvinkler og den linja i midten av kontaktflaten, samtidig uten å legge beinet mer skrått. Dette vil først og fremst gå utover retningstabiliteten og hvor tungt rattet er. 74 og tidligere har linja mye lengre inn på kontaktflaten og de er kjørbare De også.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #221 på: oktober 23, 2013, 13:18:59 pm »

Hvis triangelet er fast er det samme hvilken vei det står, men er det løse ledd som på bobla så vrir hjulet hjulopphenget "oppover i bilen" ved hard bremsing. Om det er snakk om 2cm fjæringsvei har jo ikke dette noe å si, og det er ikke sikkert du klarer å få det til uten slicks.
Og som du sier så er det masse plass på bobla siden motoren ikke sitter foran. Og det kan godt hende at med faste armer så kan det være bedre plass forover. 911 har vel forover? Men der er det et fast triangel.
« Siste redigering: oktober 26, 2013, 21:45:36 pm av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #222 på: oktober 23, 2013, 14:19:40 pm »

Styrings aksen er vel bare en tenkt linje mellom bærekula og opplagringen i toppen av fjærbeinet? Hvordan beinet faktisk står spiller ingen rolle, annet om det kommer i konflikt med felg/dekk, ser ikke helt konsekvensene av å sette på Porsche spindler. Er det justeringshullene som ikke er store nok?



Poenget med ledd på støtte staget er vel for å justere sporvidde og caster? Det oppfører seg jo som et fast triangel så fort man strammer kontra mutterne. Noe man kan tenke på er å lage justerbar innfestning for staget fremover så man kan styre mengden "nose dive".
Loggført

Speed is no substitute for direction
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #223 på: oktober 23, 2013, 21:11:30 pm »

Du kan jo se om du finner noen flere bilder av hvordan de har løst det på denne bilen


Du har sikkert sett bilen før, antar du finner mer om den på noen tyske forum
« Siste redigering: oktober 23, 2013, 22:20:59 pm av tmatre » Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #224 på: oktober 23, 2013, 21:17:05 pm »

ja var noe ala det siste der jeg har tenkt meg,
men med bruk av slik bærekule og uniballs innerst  og på begge ledene  på staget forover
vinkelen(høydeplassering) av staget forover vil jo avgjøre om man får mer eller mindre caster ved fjøring

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #225 på: oktober 23, 2013, 21:22:06 pm »

når det gjelder bakstilling og forandring av spissing så er jeg usikker på om det er verdt å gjøre noe med det
"Semi trailing" arms vil jo uansett ha forandring i spissing, og denne bilen får begrenset fjøringsvei , da den skal være stiv.

fra en E30 bakstilling som er samme opplegget "semi trailing"

ganske tilnærmet "lineær" forandring i spissing Osteaktig

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #226 på: oktober 23, 2013, 21:31:03 pm »

noe info fra siden

The basic trend is that the rear suspension gains toe-in as it compresses past the horizontal position of the trailing arms. Neither the camber curves nor the toe curves show what happens as the trailing arms move down from horizontal, but the solutions are symmetric. Thus the rear wheels would also gain toe-in (but lose negative camber) as the trailing arms move downward past their horizontal positions.

As with the camber curves, the toe curves show that when the rear trailing arm is rotated through 90 degrees, the toe angle becomes equal to the "sweep" angle of the trailing arm. And once again, a little maneuvering with your hands and some 3-D visualization will convince you that this is the correct answer in the limit of full-motion. Both camber and toe approach the trailing arm sweep angle at 90 degrees rotation from horizontal.

The other thing to notice is that the 15 degree trailing arm sweep angle causes the rear suspension to gain additional toe-in as the suspension compresses (vs. a 12 degree trailing arm angle). Thus the net effect of going from the standard 15 degree sweep angle to the optional Gruppe A 12 degree sweep angle is that the rear suspension experiences less camber and toe change as the wheels move up and down. This is obvious if you think about the limit of a pure trailing arm, which is basically what's on the rear of most water-cooled VW's. A pure trailing arm experiences no change in camber or toe as the suspension moves.
But also note that this is not necessarily desirable. You do want some gain in negative camber as the suspension compresses to compensate for chassis roll in cornering. It would be nice if it did not change during acceleration and braking but that is tough to achieve. Some small amount of toe-in as the outside rear wheel compresses in cornering is also nice, as it adds a bit of rear-end stability."
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #227 på: oktober 23, 2013, 23:26:17 pm »

kan jeg bruke disse tro på Golf 3 demperene?
tenkter på diameter i toppen der demper går igjennom lager

http://www.ebay.com/itm/CAMBER-PLATE-Porshe-924-944-968-TOP-MOUNT-FRONT-PILLOW-BALL-TUNING-DRIFT-/181244902002?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a3309ba72
« Siste redigering: oktober 23, 2013, 23:32:28 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #228 på: oktober 24, 2013, 07:17:50 am »

Styrings aksen er vel bare en tenkt linje mellom bærekula og opplagringen i toppen av fjærbeinet? Hvordan beinet faktisk står spiller ingen rolle, annet om det kommer i konflikt med felg/dekk, ser ikke helt konsekvensene av å sette på Porsche spindler. Er det justeringshullene som ikke er store nok?



Poenget med ledd på støtte staget er vel for å justere sporvidde og caster? Det oppfører seg jo som et fast triangel så fort man strammer kontra mutterne. Noe man kan tenke på er å lage justerbar innfestning for staget fremover så man kan styre mengden "nose dive".
Styringsaksen er jeg enig i, problemet er bare det at spindelen til Porschebe er bygget for en annen vinkel på fjærbeinet enn bobla, og ved å montere disse på bobla så må du justere ganske mye på vinkelen på beinet kontra spindelen for å få i nærheten av negativ camber, og ved å gjøre det drar du styringsaksen innover på kontaktflaten, jeg sier ikke at det blir umulig å kjøre med, bare at retningstabilitetenblir dårligere og rattet tyngre.

Stabstaget på bobla, som er det fremste leddet,  har opplagringa på langs av bilen, mens bærearmene er opplagret på tvers, da blir det ikke ett fast triangel. Det er det som er problemet. Günter Mietkhe sin bil som er vist her har begge oppdateringene på tvers. Og ja ved å ha to uniballs blir det ett fast triangel.
Med tre uniballs er fortsatt min bestemte mening at det er mye mer riktig med støttestaget bakover.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #229 på: oktober 24, 2013, 08:47:05 am »

Styringsaksen er jeg enig i, problemet er bare det at spindelen til Porschebe er bygget for en annen vinkel på fjærbeinet enn bobla, og ved å montere disse på bobla så må du justere ganske mye på vinkelen på beinet kontra spindelen for å få i nærheten av negativ camber, og ved å gjøre det drar du styringsaksen innover på kontaktflaten, jeg sier ikke at det blir umulig å kjøre med, bare at retningstabilitetenblir dårligere og rattet tyngre.

Uten å flytte bære kula eller beinets innfesting i toppen skjer det ingenting med styringsaksen. Samme hvordan spindel og bein ser ut.
Men jeg tror at "King pin inclination" kan øke med porsche spindler... dvs. dekkets senterpunkt flyttes ut, om ikke felgene retter det opp med mer offset.

Stabstaget på bobla, som er det fremste leddet,  har opplagringa på langs av bilen, mens bærearmene er opplagret på tvers, da blir det ikke ett fast triangel. Det er det som er problemet. Günter Mietkhe sin bil som er vist her har begge oppdateringene på tvers. Og ja ved å ha to uniballs blir det ett fast triangel.
Med tre uniballs er fortsatt min bestemte mening at det er mye mer riktig med støttestaget bakover.

Det er ingen forskjell på å ha to eller tre uniballs, så lenge to av de sitter fast i chassis så vil den tredje bare være med på lasset.
Det er avstanden mellom de to som sitter på bilen som avgjør hvor stivt det blir. At det originale blir litt diffust kommer av at det originale stabstaget ikke er lagret sidelengs, og at det er veldig upresis gummilagring i alle opplagringspunkt.
« Siste redigering: oktober 24, 2013, 08:54:36 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #230 på: oktober 24, 2013, 09:18:29 am »

Jeg er enig. Og det er den store bakdelen med slike spindler på standard boble.

Angående armene skal jeg foreløpig ikke si noe mer, slik at jeg ikke bare farer med vas...  Gliser
« Siste redigering: oktober 24, 2013, 09:23:23 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #231 på: oktober 24, 2013, 09:45:26 am »

med ett stag forover (uniballs)
og ett innover (uniball og bærekule så er vel  side veis og frem/bakover bevegelse "hindret"?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #232 på: oktober 24, 2013, 09:56:27 am »

Det har du helt rett i Knoten, men hvis det er poeng, og det tror jeg det er, så bør du flytte kula ute ned fra selve spindelen. For å forhindre at det oppstår bumpsteer, dvs. veie opp for eventuell senking. Da må du ha spesial kule, eller distanse mellom spindel og kule.
Eller bare flytte opp opplagringen av tannstang og bærearmer (inne) slik at det blir som originalt. (tenk på det som karroserisenking)

Gunnar, tror du har lest mye mer enn meg på dette, så kjør på, jeg spør bare i tilfelle det jeg har lest er feil. Håper å sette inn en uniball lenke på bilen min i vinter. Noen som har sett en uniball man kunne satt inn i hullet etter stab staget?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #233 på: oktober 26, 2013, 21:39:56 pm »

Først skal jeg ta meg selv i nakken, for å fare med vas.. Søkt litt på nett og klarer ikke å finne noen grunn til å ha den langsgående armen bakover istedenfor forover og da faller også min påstand om den tredje uniball'n i grus, såvidt jeg kan forstå. Dette er gode nyheter for hodet mitt for da slipper jeg å tenke på akkurat det på min "drømme 03."
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #234 på: oktober 26, 2013, 23:15:13 pm »

Jon Hroar jeg tror du har lest din del du også... Og ja jeg har lest en en del men det dukker jo for f... fortsatt opp nye ting.

Hvis det går så er vel det beste du kan gjøre å flytte opp infestingspunktet innerst på bærearmen, det kan hende både det ene og det andre tar borti. Bump steer er vel ikke ett stort problem på 1303 da bærearmen og styrestagene er lenger enn på de fleste biler. Å flytte bærekula nedover vil dra inn styreaksen som vi pratet om tidligere.

Angående "nose-dive" så er det vinkelen på opplagringen av de fremre og bakre"bærearmene" som bestemmer dette. Og ved å flytte opp innfestingen som nevnt over bør faktisk fronten holde seg fint opp ved hard nedbremsing. Det var her jeg hadde blitt lurt angående bakovervendte armer...

Angående uniball i stabstagforingshullet se her, her er det en grov bolt med feste til armen på ene siden og stabstaget på andre siden, det kan jo gjøres om til bare feste til en arm på den ene siden.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #235 på: oktober 26, 2013, 23:29:37 pm »

ja da tenker jeg på noe slikt ?
uniballs i begge ender på "fremoverstaget"
og uni ball på indre enden og bærkule ytters festet i spindel


*  (60.78 KB, 600x520 - vist 610 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #236 på: oktober 26, 2013, 23:58:13 pm »

Nå ser jeg forresten plutselig at man får bedre ackerman vinkel med 924/944 spindlene. Det er jo et hyggelig pluss, dessuten har jeg studert litt på det som calles roll/pivot/scrub radius og 924T har negativ, bobla har nøytral og jeg vil tro boble med 924/944 spindler og litt mindre offset felger enn orginalt på 924T altså slik som på 944 vil få bittelitt positiv, og det vil jeg ikke tro har så mye å si.

Gleder meg virkelig til å høre hvordan dette er på bane..

Slik ser en enkel bolt til å feste en ekstra arm fra stabstaghullet ut på Escort

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #237 på: oktober 27, 2013, 13:57:19 pm »

Utrolig hvor oppfinnsom man blir når man dumper skiltene.  Sjokkert
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #238 på: oktober 27, 2013, 18:13:02 pm »

Utrolig hvor oppfinnsom man blir når man dumper skiltene.  Sjokkert
Jepp skilt på kjøre fort bil er veldig tungvint!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #239 på: oktober 27, 2013, 19:31:57 pm »

Jørn, den innerste bærearminnfestinga er høyere på 74- modeller.

Du ser det faktisk på det bildet hvor du har tegnet inn bærearmer og uniballs.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!