januar 20, 2021, 13:19:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.5%)
550-599 Kg - 19 (15.8%)
600-649 Kg - 37 (30.8%)
650-699 Kg - 30 (25%)
700-749 Kg - 13 (10.8%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 120

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 283802 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3672
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #330 på: januar 13, 2014, 10:28:00 am »


Helt konge det her Jørn!

"Der Rennlaufer"....gasser-racerbilen som jeg har stående....den er ekstremt lettet fra gammelt av. Istedet for hullborr har de der rett og slett fjernet mye av innerpanelene, innerstruktur i karosseri og dører....det er rett og slatt bare ytterskallet som står igjen stort sett. Med et så kraftig bur, så må du jo kunne henge fast noen karosseripunkter i buret....også skjære vekk hele den innerstrukturen som du har jarlsbergifisert? Mere vekt spart, tenker jeg.

Loggført

SCREWDRIVER #2
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5780
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #331 på: januar 13, 2014, 10:34:56 am »

Bare å singleskinne hele bilen ja:

Inspirasjon:
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,8106.0.html
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #332 på: januar 13, 2014, 11:37:39 am »

Bare å singleskinne hele bilen ja:

Inspirasjon:
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,8106.0.html

nice build ja!
morro å se noen tilsvarende like løsninger , selvom jeg ikke har sett denne før Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #333 på: januar 13, 2014, 13:54:53 pm »

Må bare si jeg digger de høla!!  Gliser  Ser utrolig bra ut.

Prøv'n litt uten vinduer; tipper du har Norges største og raskeste fløyte!  Øyerulling. Vil nok ule i div harmonier
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #334 på: januar 13, 2014, 14:21:38 pm »

Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5780
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #335 på: januar 13, 2014, 15:06:30 pm »

Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?

Ooooh Osteaktig DO IT!!!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #336 på: januar 13, 2014, 15:36:13 pm »

Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?

litt snodig att du nevner det,  var innom en som driver med folie i dag for å se om han hadde noe "solid" folie...da jeg har vært inne på tanken å hullborre bl.a hele taket og evt dørsider ,for så å legge foile oppå. Gliser
lurer på om det blir sterkt nok.
men han var ikke der i dag....
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1777
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #337 på: januar 13, 2014, 19:38:59 pm »

takker.
Nå er det jo burbygger'n som har mekka buret mens jeg var på ferie  Kult
har hverken kjerring eller unger (som jeg vet om).
jobb har jeg også.
jeg prioriterer bilbygging fremfor å f.eks rangle i Drammen hver helg. Gliser
staget til rattstammen kan jo gå litt høyere. ved å mod'e dashen litt.
nok jobb å oppdatere en tråd så blir her på vwnorge.
Det er ihvertfall jeg glad for at gjør, det er så morro å følge fremgangen din
Loggført

Seaside VW Klubb
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6731
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #338 på: januar 13, 2014, 21:36:13 pm »

takker.
Nå er det jo burbygger'n som har mekka buret mens jeg var på ferie  Kult
har hverken kjerring eller unger (som jeg vet om).
jobb har jeg også.
jeg prioriterer bilbygging fremfor å f.eks rangle i Drammen hver helg. Gliser
staget til rattstammen kan jo gå litt høyere. ved å mod'e dashen litt.
nok jobb å oppdatere en tråd så blir her på vwnorge.
Det er ihvertfall jeg glad for at gjør, det er så morro å følge fremgangen din
x2 :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #339 på: januar 13, 2014, 22:41:31 pm »

Fett prosjekt!

Har en ubrukt tannstang liggende som doneres til prosjektet hvis det er av interesse.
Usikker på hva den er til, mulig Golf. Kan sende den med Magne en dag han er innover hvis du vil ha den.
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #340 på: januar 13, 2014, 23:26:50 pm »

Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?

litt snodig att du nevner det,  var innom en som driver med folie i dag for å se om han hadde noe "solid" folie...da jeg har vært inne på tanken å hullborre bl.a hele taket og evt dørsider ,for så å legge foile oppå. Gliser
lurer på om det blir sterkt nok.
men han var ikke der i dag....
Håhå Gliser
100mm hullsag og folie! Yes!
 Proff solfilm blant annet er ganske stivt, så mulighet å skaffe stiv folie er det sikkert.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1405
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #341 på: januar 14, 2014, 08:49:11 am »

tror det "nesten" er mindre jobb å lage et avstøp av hele skallet og gå all the way enn å borre noen tusen hull for så legge folie  Blunker   (tar det av så ta av skikkelig liksom)
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #342 på: januar 15, 2014, 23:36:33 pm »

Fett prosjekt!

Har en ubrukt tannstang liggende som doneres til prosjektet hvis det er av interesse.
Usikker på hva den er til, mulig Golf. Kan sende den med Magne en dag han er innover hvis du vil ha den.

takker for tilbudet Glad
men har ikke golf tannstanga bak spindlene=? slik att ved montering foran spindler så vil rattet da gå feil vei?
kan bli litt urfordrende i 200+ km/t  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #343 på: januar 15, 2014, 23:39:04 pm »

tror det "nesten" er mindre jobb å lage et avstøp av hele skallet og gå all the way enn å borre noen tusen hull for så legge folie  Blunker   (tar det av så ta av skikkelig liksom)

bare kanskje Glad trur det er greiere med litt borring
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #344 på: januar 16, 2014, 00:02:38 am »

ellers har jeg kikket på ett par alternativer til innfestinger av coilovers bak.
pga 944 bærerarmer ogg senking vil det bli dårlig plass til coilovers på normal plassering.
så jeg går for en "incoard" løsning med ett ledd festet i ståtdempertårnet og ett stivt stag ned til bærearmen
fordelen blir også mindre uavfjæret vekt , sier'em.
første alternativ var feste i buret , men NBF vil helst ikke ha noe ting festet i buret så da blir det å kjøre det ned mot indre innfestning av bærarm.


* IMG_20140113_212951 (Large).jpg (37.77 KB, 450x600 - vist 419 ganger.)

* DSC00666 (Large).JPG (47.5 KB, 800x450 - vist 369 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #345 på: januar 16, 2014, 00:04:30 am »

.noe ala dette


* push-rod-suspension-coilover-up.jpg (24.79 KB, 520x346 - vist 393 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #346 på: januar 16, 2014, 00:05:42 am »

fått justert inn motorfester og laget en demonterbar bøyle i front  som skal være motorfeste.siden burinnfestning er fyfy.


* DSC00667 (Large).JPG (70.34 KB, 800x450 - vist 686 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4500
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #347 på: januar 16, 2014, 07:03:28 am »

Hmm, det at NBF ikke vil ha ting festet i buret har jeg ikke hørt før. Hvor står det? Hva da med en rør-ramme bil??
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #348 på: januar 16, 2014, 07:27:22 am »

Fett prosjekt!

Har en ubrukt tannstang liggende som doneres til prosjektet hvis det er av interesse.
Usikker på hva den er til, mulig Golf. Kan sende den med Magne en dag han er innover hvis du vil ha den.

takker for tilbudet Glad
men har ikke golf tannstanga bak spindlene=? slik att ved montering foran spindler så vil rattet da gå feil vei?
kan bli litt urfordrende i 200+ km/t  Gliser

Det venner du deg fort til Gliser
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #349 på: januar 16, 2014, 09:50:09 am »

.noe ala dette
Sånt er dritkult! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #350 på: januar 16, 2014, 10:12:31 am »

Hmm, det at NBF ikke vil ha ting festet i buret har jeg ikke hørt før. Hvor står det? Hva da med en rør-ramme bil??

Rør rammebil er andereldes vistnok.
jeg har en "vanlig" bil med bur inni og da er det visstnok slik.
Nå er denne informasjonen "foreløpig" og innenfor racing.
Og for å få rør rammebil godkjent i racing , skal det følges ett reglement eller en form for godkjent bil.
stusser litt selv da jeg sett "mye rart" godkjent
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #351 på: januar 16, 2014, 11:01:04 am »

Mulig det handler om at det ikke er lov å montere motoren i hoved bøylen Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #352 på: januar 16, 2014, 11:07:49 am »

Du vet vel at flere ledd= mere slark. og dette multipliserer seg ut til hjulet?
Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader. Og innfestningen til belcrancken må være like sterk eller helst sterkere en endefestene til støtdemperen. da den tar kraften X2.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #353 på: januar 16, 2014, 13:53:44 pm »

.Og innfestningen til belcrancken må være like sterk eller helst sterkere en endefestene til støtdemperen. da den tar kraften X2.

Vil ikke kraften fordeles mellom vippepunktet og innfestningen til demper.?
Så lenge utveksling er 1:1

Hvordan generers den x2 kraften i dette tilfellet
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #354 på: januar 16, 2014, 13:54:19 pm »

Mulig det handler om at det ikke er lov å montere motoren i hoved bøylen Blunker

Var visst ikke det bare.
Blir ett møte med NBF .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #355 på: januar 16, 2014, 14:01:07 pm »

Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader.

Så lenge angrepsvinkelen er rettvinklet på bellcranken kan jeg ikke skjønne at vinkelen mellom input/output skal ha noe å si. Cranken dreier jo rundt uansett.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #356 på: januar 16, 2014, 14:22:54 pm »

Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader.

Så lenge angrepsvinkelen er rettvinklet på bellcranken kan jeg ikke skjønne at vinkelen mellom input/output skal ha noe å si. Cranken dreier jo rundt uansett.

Ja samme mener jeg. Vinkelen som kreftene virker inn mot feste punktet blir jo forandret avhengig av vinkelen mellom inn og ut på "cranken"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #357 på: januar 17, 2014, 00:45:07 am »

noen som har erfaringer med SACO producter?
vurderer en sånn tannstang:

http://www.sacoautoparts.com/proddetail.php?prod=64-1005

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #358 på: januar 17, 2014, 12:51:20 pm »

Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader.

Så lenge angrepsvinkelen er rettvinklet på bellcranken kan jeg ikke skjønne at vinkelen mellom input/output skal ha noe å si. Cranken dreier jo rundt uansett.


Har aldri sett noe annet en rettvinklede belcrancker på det jeg jobber med, og der tar de styrkeberegning alvorlig.
Feil vinkler og annen utveksling vil jo belaste vippepunktet mer. i tillegg kommer friksjon i vippepunktet.
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #359 på: januar 18, 2014, 07:55:15 am »

Hva med tannstang fra Audi 80/90? Den er også veldig liten og enkel og med mulighet for servo  Blunker
Ser slik ut:
http://www.skruvat.no/Styresnekke-P100080.aspx

https://www.google.no/search?q=tannstang+audi+80&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&source=iu&imgil=JRAgqk5EvIH2fM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRSKCJIbW7UABkFCEFWwZ08RjpAgptzC5IjH20VtcflC12CLnRD%253B800%253B600%253BS-jdZfK2cG0VVM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.mopedportalen.com%25252Fforum%25252Ftopic%25252F253428-lillerts-crosscart-prosjekt%25252F&sa=X&ei=yCjaUtq0EqL_ygO3pICQAQ&ved=0CFQQ9QEwBg&biw=1241&bih=605&dpr=1.1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=uc21knUJ28OjlM%253A%3BmJXO7JSqX_OcIM%3Bhttp%253A%252F%252Fbilder.lagabasen.se%252Fdelar%252F3805%252F380549315Vy1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.nbfbildeler.no%252F(S(npdssh45k3yj3q555cmkr045))%252Ftemplates%252FPartInfoDetails.aspx%253FMatrix_Id%253D1%2526Brand_Id%253D1300%2526Model_Id%253D1313%2526PartGroup_Id%253D15%2526Part_Id%253D7040%2526Storage_Id%253D100831637%3B640%3B480

« Siste redigering: januar 18, 2014, 08:15:17 am av Reiel » Loggført

Mvh
Reiel
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!