april 18, 2024, 03:31:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 372706 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #810 på: juni 29, 2015, 11:10:48 am »

Høytsittende bremselys er også Påbudt!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #811 på: juni 29, 2015, 20:54:49 pm »

høyre forskjerm ferdig breddet
er på jakt etter en donor venstre skjerm uten blinklys på toppen (75->)
trenger ikke være strøken bare de ca 8cm innerst mot kaross er bra.



* 20150629_192555.jpg (37.94 KB, 800x450 - vist 499 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #812 på: juli 03, 2015, 14:10:11 pm »

stilig bredde metode. litt mer info?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #813 på: juli 03, 2015, 19:13:58 pm »

bak har jeg laget skjermbuer av alu
foran blei det for vrient med krympemaskin i begge retninger så har bare kappa av innerdelen av en skjerm og falset litt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #814 på: juli 04, 2015, 19:35:08 pm »

ble meget stilig og et fint alternativ til å splitte og fylle i en bit.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #815 på: juli 27, 2015, 00:06:02 am »

liten update.
fått tak i donorskjerm venstre side og og lagd til bredderemsa og fått lagd ferdig spoiler opplegg under skjermer.
Skrota ideèn om de oppskjærte vingle dørene så måtte finne frem ett par andre dører.
disse passa ikke rett på pga buret(kom på det nå att burbygger sa dette..  Øyerulling )
kom også på (etter jeg hadde kappa og lappa litt) att lista ikke er i samme høyde på 68-> 1300/1500 dører vs -02
og lærte att innpreget bak dørhåndtaket ikke er likt heller

døråpninger er ikke helt 100% . å justere døråpninger på en "body off" restaurering er jo ganske omfattende.

http://www.hotvws.com/content.php?contentID=73

blei ikke lagt noe vekt på dette buret blei satt inn , monterte bunnplate og kaross sammen uten pakning da jeg ikke skulle ha det alikkavæl. så nå etter att buret som også er sveist fast i karosseriet mange steder, blir det "umulig" å rette det opp
så det blei som det blei Glad
har litt større åpning i overkant av dørene enn nedkant.


* 20150723_210514.jpg (66.04 KB, 800x450 - vist 574 ganger.)

* 20150720_210850.jpg (59.16 KB, 800x450 - vist 568 ganger.)

* 20150723_182154.jpg (43.33 KB, 800x450 - vist 446 ganger.)

* 20150723_201319.jpg (44.45 KB, 800x450 - vist 476 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #816 på: juli 27, 2015, 00:07:56 am »

-02 blå
-1300 grønn

liste hull er jo fort gjort å forandre


* 20150723_182120.jpg (47.65 KB, 800x450 - vist 306 ganger.)

* 20150723_182031.jpg (34.85 KB, 800x450 - vist 307 ganger.)

* 20150723_182024.jpg (32.44 KB, 800x450 - vist 319 ganger.)

* 20150720_210922_rot.jpg (28.54 KB, 338x600 - vist 330 ganger.)
« Siste redigering: juli 27, 2015, 00:12:22 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #817 på: juli 27, 2015, 00:58:50 am »

Men dørene skal lettes mer ja?   begynner å bli bekymret for mitt bidrag i vektkonkurransen her... har du smugtestet vekten?

noen hint om hvor totalvekta lander mottas med begeistring!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #818 på: juli 27, 2015, 01:01:03 am »

tips, punch and flare på undersiden av dørene

og ikke minst, steike for en badass bil
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #819 på: juli 27, 2015, 08:19:26 am »

Den bilen lyser bisniss lang vei! Tommel opp!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #820 på: juli 27, 2015, 09:01:17 am »

jada blir litt letting av dørene .
men første forsøk blei jeg litt ivrig å mista all stivhet.
litt punch/flare der ej g kommer til  og en del platebor.
syntes ikke vekta på ei helt ribba dør er så ille.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
OrangeBaja
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted: Valle i Setesdalen



Vis profil
« Svar #821 på: juli 27, 2015, 12:24:30 pm »

Rå tøff vogn!
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #822 på: juli 27, 2015, 12:41:30 pm »

Singer bruker standar dører på sine 964 pga styrke ved eventuell påkjørsel😉

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #823 på: juli 28, 2015, 00:03:05 am »

Fette nais !!

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #824 på: juli 28, 2015, 09:29:34 am »

Dette blir så rått. Håper du tar den med på scc 2016 slik vi som ikke bor på østlandet og kan dra til banene du kommer til å kjøre på kan se den i levende live.

Det sagt så er det lenge siden vi har sett varianten på stripa også :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #825 på: juli 28, 2015, 23:47:11 pm »

Singer bruker standar dører på sine 964 pga styrke ved eventuell påkjørsel😉

Mvh Marius

satser på buret her jeg da   Kult
men satser på jeg aldri får bruk for det
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #826 på: juli 28, 2015, 23:48:36 pm »

Dette blir så rått. Håper du tar den med på scc 2016 slik vi som ikke bor på østlandet og kan dra til banene du kommer til å kjøre på kan se den i levende live.

Det sagt så er det lenge siden vi har sett varianten på stripa også :-)


hvis jeg blir ferdig så Glad
varianten har mer en nok med å komme seg på gata.
stått uten skilt i flere år..  Tvilende hatt planer flere ganger om å få regga den men kokt bort i andre ting.
neste år kanskje!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JChE
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Søgne


Vis profil WWW

« Svar #827 på: juli 29, 2015, 19:42:51 pm »

Her er litt inspirasjon til vektlettinga: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1124390584255008&id=285238434836898
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #828 på: august 30, 2015, 22:40:51 pm »


hmm.. nei Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #829 på: august 30, 2015, 22:48:54 pm »

vært litt hetisk før og etter scc av ymse grunner.
men har for gjort en del med bobla.

sveist ferdig og lakket opp rammegaffler og diffopplegget og tilpasset stabstag bak


* 20150807_194738.jpg (58.37 KB, 800x450 - vist 352 ganger.)

* 20150809_213826.jpg (49.7 KB, 800x450 - vist 336 ganger.)

* 20150809_145440.jpg (63.03 KB, 800x450 - vist 331 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #830 på: august 30, 2015, 22:52:37 pm »

sveist ferdig dørene , slipt ned , fjærnet rust og epoxy grunna
også fått laget dørpaneler
kjører samma "Canada Goose boblejakke stil"


* 20150802_191555.jpg (38.13 KB, 338x600 - vist 354 ganger.)

* 20150805_175128.jpg (94.18 KB, 800x450 - vist 354 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #831 på: august 30, 2015, 22:55:07 pm »

.


* 20150805_175134.jpg (93.8 KB, 800x450 - vist 374 ganger.)

* 20150807_194756.jpg (74.76 KB, 800x450 - vist 358 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #832 på: august 30, 2015, 22:57:19 pm »

så laging av div deksler og tilpassing før lakk


* 20150822_141632.jpg (86.14 KB, 800x450 - vist 350 ganger.)

* 20150811_222029.jpg (54.13 KB, 800x450 - vist 374 ganger.)

* 20150811_222056.jpg (42.38 KB, 800x450 - vist 357 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #833 på: august 30, 2015, 22:58:40 pm »

så onsdag før SCC blei den levert til lakk verkstedet


* 20150812_145811.jpg (72.42 KB, 800x450 - vist 380 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #834 på: august 30, 2015, 23:07:29 pm »

men etter å ha stått der i 2 og enhalv uke og kun blitt lagt på litt sparkel på taket
så blei jeg litt utålmodig  Øyerulling
så denne helga har jeg nesten bodd på lakkverkstedet
når lakkererne er treige så er det heldigvis fine greier å få lov å stå der å holde på sjøl
så da blei det gjørra sjøl på lakk .
CSP skjermene er veldig bra finish på så bare slipte lett over  div riper i gelcoaten fra byggingen og lakka rett oppå
gadd ikke legge fyller på de
blei noen bittesmå sånne glassfiber perlekrater , men bra nok til ræserbil
ellers er oppskriften
sparkel
80 papir
subbe over med 240
fyller
slipe fyller med 320
så lakk
lastebil lakk her også.
rimelig og bra.

ferdig med maling på dører og skjermer  og har lagt fyller på bilen


* 20150828_210525.jpg (70.69 KB, 800x450 - vist 408 ganger.)

* 20150830_165108 (1).jpg (34.34 KB, 338x600 - vist 394 ganger.)

* 20150830_202244 (1).jpg (55.1 KB, 800x450 - vist 410 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #835 på: september 01, 2015, 09:47:59 am »

Blir nok bra dette Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #836 på: september 01, 2015, 21:08:43 pm »

ha ha ser det går en kule varmt i lakkboksen  Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #837 på: september 02, 2015, 14:04:44 pm »

Du har aldri vært så nærme som no! Blir kanonbra!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #838 på: september 02, 2015, 16:04:35 pm »

Mektig imponert av pågangsmotet og oppfinnsomheten din Jørn! 👏🏻 Hadde eg bare hatt halvparten av din stå-på-vilje så hadde nok det meste blitt gjort i en fei 😊 Fortsatt lykke til, blir kjemperått!! 👍🏻😎
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #839 på: september 06, 2015, 19:28:19 pm »

Takker
bra på 2 m avstand i allefall Glad
Fått lakka karossen i helga.
Den blei hvit.
Passe dritt lei teiping nå .
Først teipe inn alt før fyller. så rive av alt før sliping og så teipe hele dritten igjen før lakk PHU!
DET er den kjedeligste jobben

Litt dårlig flyt ett sted , trur det blei ett siig også , skjeggrester i lakken ( støv Glad )og ett par småkrater i fyller på taket .
kjekt med folie og klistremerker oppå dette Glad
Spent på om det blei litt farveforskjell på kaross og deler også.
Begynte å bli lite lakk i blandeanlegget så måtte spe på med lakken som var til overs fra innvendig lakkering
sånn blir det når man roter sjøl.
men grei nok ræserbil finish.


* 20150905_185939.jpg (56.35 KB, 800x450 - vist 323 ganger.)

* 20150906_144944.jpg (53.05 KB, 800x450 - vist 310 ganger.)

* 20150906_164108.jpg (72.44 KB, 800x450 - vist 378 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!