mars 29, 2024, 09:14:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370406 ganger)
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #870 på: oktober 11, 2015, 19:32:56 pm »

SYND!  Trist
Regner med den er 200% klar til våren, da. 😈😈
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #871 på: oktober 11, 2015, 19:42:31 pm »

ja får håpe det
har gått litt på halv gass i garasjen i det siste, og det hadde bare blitt stressmekk for å rekke det
skal være kozz. så da får vi pusle videre i vinter
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #872 på: oktober 12, 2015, 11:47:40 am »

Rå lyd. Blir morro å høre den der på full fres .

start på første forsøk er jo litt skuff da ... skal jo helst være litt plunder. skjerpings Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #873 på: oktober 12, 2015, 14:49:57 pm »

oooo... dette virker lovende!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #874 på: oktober 12, 2015, 19:06:16 pm »

 Fyyytttiiiiiii hhhææææællll.......................eeeeeeeee .. Dette MÅ bli sinsykt fett å kjøre Jørn. Gratulerer med lekende lett oppstart. Grooommmm lyd
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #875 på: oktober 12, 2015, 20:35:45 pm »

 Glad
koplet inn gasswire i dag og ruset "litt"  fytti detta kommer til å "bråke"
og for en respons på motor. OMG
litt bekjymmret for db krav på banene....men står jo inne i møkkakjeller'n så det blir litt extra lyd .
ellers må jeg inn med mere lydempere.

kjørte den varm i dag og testa kjølevifte greiene. ser OK ut.
holder seg fint på den innstillte temperaturen.

eneste er att "dynamoen" kun gir 30A. så med benzinpumpe,elektrisk vannpumpe,kjølevifte, lambda, og sprut  i gang så er det ikke mye strøm til overs til å lade batteriet.
 ruser jeg så kommer det litt strøm inn på batteriet igjen.
vifta skal jo ikke gå under normal kjøring og den elektriske vannpumpa  er variabel i stømbruk avhengig av temperatur.
så mulig det blir litt hybrid løsning på banedagene, hurtiglading i depot Gliser
prøvd å google litt på oppgradert "dynamo" til disse men fant ikke noe i farta.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #876 på: oktober 12, 2015, 20:39:34 pm »

Kan du få viklet om den du har da?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #877 på: oktober 12, 2015, 20:51:51 pm »

med et skikkelig batteri så burde vel det sammen med en litt slank dynamo klare å fore bilen i løpet av en dag ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #878 på: oktober 12, 2015, 20:57:43 pm »

vikling kan være ett alternativ, normalt så krever mere ampere , mere plass. så spørs hvor mye det fysisk er plass til
utfordringen med for høyt strømbruk i forhold til hva dynamo levèrer , er att spenningen faller
ECU , dyser og coiler etc får lavere spenning og lavere ytelse.
HVIS ikke sprutet (som bl.a megasquirt har) bruker tabeller for å korrigere åpningstid på dyser og ladetid på coiler ved variasjon i driftspenning.

alternativ er å sette inn en mindre benzinpumpe foreløpig, bosch 044 er overkill på NA utgave, men tenkte litt fremtidig, E85 og turbo.
mindre  pumpe = mindre Ampere

må vel testes i praksis dette ,
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #879 på: oktober 13, 2015, 06:32:10 am »

Du får adoptere noen el-bil løsninger, lading ved bremsing feks Blunker

Fett å følge med på dette prosjektet Jørn, ser og høres superheftig ut!   Glad Sjokkert
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #880 på: oktober 13, 2015, 10:19:32 am »

Jeg selger fuelcells, som går på ethanol. Mulig den kunne gått på E85 og? Men det var det med vekta da..
Ellers er det billig med 90w solcelle panel om du ville hatt det på taket.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #881 på: oktober 13, 2015, 11:11:15 am »

Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode.

De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå.  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #882 på: oktober 13, 2015, 15:34:11 pm »

Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode.

De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå.  Gliser

inntressant.

har bestilt ett ampere meter med sånn shunt/strømtrafogiver dings.
så skal følge med litt utover.
så får vi ta problemet hvis det blir noe problem når det kjem
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #883 på: oktober 13, 2015, 20:45:26 pm »

fikk ett par timer  i garasjen i dag.
Honda motoren har sånn eksos luft opplegg som drar friskluft inn i eksos via en elektrisk ventil , så gjennom enveis ventiler i toppdekslet/kanaler i toppen og ned i grenrøret
el .ventilen har jeg ikke
detet er for å få lavere utslipp.det er ikke så nøye nå.
Lambda sensoren leser jo dette som mager blanding( selvom den ikke er det)
faktisk veldig store forskjeller når jeg prøvde å blokkere vs åpen ventil
så kjøpte noen ebay block off plater . skal jo en turbo på i fremtiden så da er det greit att det er tett her
måtte frese litt til plass for skruene, da jeg ville ha de enveisventilene på plass pga fine pakinger på disse.


* 20151013_194415.jpg (58.3 KB, 800x450 - vist 381 ganger.)

* 20151013_194459.jpg (66.65 KB, 800x450 - vist 384 ganger.)

* 20151013_194253.jpg (62.57 KB, 800x450 - vist 348 ganger.)

* 20151013_200126.jpg (67.29 KB, 800x450 - vist 360 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #884 på: oktober 14, 2015, 09:45:03 am »

Godt mulig jeg missforstår men høres ut som at du har blokkert åndinga fra toppdekselet som suges gjennom enveisventilen i eksosen?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #885 på: oktober 14, 2015, 10:10:06 am »

du har nok  misforstått litt . dette er eget system ,
disse er ikke innom "åndinga" i toppdekslet , går bittesmå eksoskanaler gjenoom toppen opp i disse 2 små hulromma.

det er egen  ånding fra toppen. siste bildet ,i bakkant , midten av toppdeksel ,ser du en gummislange. = ånding
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #886 på: oktober 14, 2015, 13:09:19 pm »

Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode.

De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå.  Gliser

Du mener vel delta til stjerne, Hansen?
Vi i vår klasse "justerte" Asgeirs Jetta fra originale 65 Amp til 133 Amp ved 14 volt.

Artig for ungan:-)

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #887 på: oktober 14, 2015, 13:14:33 pm »

du har nok  misforstått litt . dette er eget system ,
disse er ikke innom "åndinga" i toppdekslet , går bittesmå eksoskanaler gjenoom toppen opp i disse 2 små hulromma.

det er egen  ånding fra toppen. siste bildet ,i bakkant , midten av toppdeksel ,ser du en gummislange. = ånding

Blir alt for avansert dette!
Tommel opp! Blunker
Loggført

Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #888 på: oktober 14, 2015, 20:45:24 pm »

Ja Baust... Sånn var det ja... Ikke rart aldri har fått det til å virke siden det  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #889 på: oktober 18, 2015, 20:03:19 pm »

Kan vel også bygge om den dynamoen du har slik at terskelspenningen blir 0,7 høyere. Vi gjorde det på dynamoer da jeg gikk på fagskolen i sin tid. Loddet om fra trekant til delta-kobling og satte inn en diode.

De gamle 30A ga da nærmere 50A i testbenken etterpå.  Gliser

Du mener vel delta til stjerne, Hansen?
Vi i vår klasse "justerte" Asgeirs Jetta fra originale 65 Amp til 133 Amp ved 14 volt.

Artig for ungan:-)



åssen fikke dere så mye mere ampere (watt) ut av den . magic? Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #890 på: oktober 18, 2015, 20:08:43 pm »

i helga har jeg jålet opp det ene settet med hjul.
som skal brukes i første omgang med vanlige "r-dekk"
prøvde med en sprayboks gull , men syntes den  blei litt blass
så leika litt baltazar og blanda en egen kobber/gull farge.
først på med gull, så teipe ,teipe ,teipe ,teipe!
så svart i center.
ett strøk med matt klarlakk



* 20151007_194143.jpg (41.47 KB, 800x450 - vist 287 ganger.)

* 20151016_232219 (2).jpg (44.61 KB, 800x450 - vist 338 ganger.)

* 20151017_180215.jpg (64.86 KB, 800x450 - vist 329 ganger.)

* 20151018_190605.jpg (71.25 KB, 800x450 - vist 386 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #891 på: oktober 18, 2015, 20:22:18 pm »

Det ble snasent! Digger denne tråden Glad Blir en god grunn til å våge seg på "plastikktreff" neste sesong Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #892 på: oktober 18, 2015, 20:26:54 pm »

et rungene "jess" for gullføkks
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #893 på: oktober 18, 2015, 20:36:43 pm »

takk ja blei førnøyd med fargen
fargen er veldig avhengig av lyset
kommer til liv i solnedgang også  Kult



* 20151018_161308.jpg (89.98 KB, 800x450 - vist 365 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #894 på: oktober 19, 2015, 07:10:05 am »

Tipp, topp stor tommel opp! Jeg kommer innom deg med en balanseringsjobb i temmelig nær fremtid.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #895 på: oktober 19, 2015, 08:51:49 am »

Det ble utrolig kul/fin farge og kombinasjon med sort. NICE!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #896 på: oktober 19, 2015, 09:50:19 am »

Tipp, topp stor tommel opp! Jeg kommer innom deg med en balanseringsjobb i temmelig nær fremtid.

Mvh
BB

bare å komme kalle.  neste uke og utover passer
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #897 på: oktober 19, 2015, 09:51:56 am »

Überdigg!!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #898 på: oktober 19, 2015, 09:56:41 am »

takk ja.  blei ikke helt strøkne. fine på 1m.
 litt uvant med vannbasert base farge. så blei litt "håse"  på felgkanten. mulig jeg sprøyta gullfargen litt feil.
og ett par rusk.  men som lakk kompisen min sier.
det er  ræserbil du bygger som skal brukes!
tar vel ikke lange tida før de et slitt.  spansett.  bremsestøv.  av på bil. etc.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #899 på: oktober 25, 2015, 19:52:55 pm »

Ser meget bra ut dette prosjektet!

Tror kansje disse felgene hadde passet bra også: 18" x 8,5" og 10" bredde
Skal få go`pris på dem om det er av interesse

Nye felger med brukte dekk som bare er prøvemontert på bil Gliser

EDIT


* 20150705_200633.jpg (96.35 KB, 800x450 - vist 264 ganger.)
« Siste redigering: oktober 25, 2015, 20:21:53 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!