mars 28, 2024, 23:49:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC 2013 - Godt Gammeldags Grusrally - NYHET!  (Lest 85021 ganger)
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #120 på: august 09, 2013, 14:04:06 pm »

[ Vedlegg ] [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]

Kule bilder, Rune!
Loggført

Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #121 på: august 11, 2013, 08:40:56 am »

Flugplatz Schmutz Rennen 2013 - En fast fot fest

På SCC lørdagen gikk FSR 2013 av stabelen innover skogen ved Gardermoen. Lenge siden man har sett så mange fornøyde og glisende sjåfører og kartlesere samlet på et sted. Stemningen vokste også i løypa etter hvert som hornene vokste frem på sjåførene, og bølgen gikk blant publikum. Her er et stemningsbilde av vår langveisfarende deltaker Daniel "50 Split" fra nord Sverige i fint driv. Foto: Knut Yngve Willumsen.


Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #122 på: august 11, 2013, 22:11:20 pm »



Legger ved dette bildet av en av de få bilene i løpet som IKKE så ut som et skogsvrak på stylter Glad
« Siste redigering: august 11, 2013, 22:15:16 pm av Bablefish/ Ghost Rider » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #123 på: august 11, 2013, 22:21:03 pm »



Legger ved dette bildet av en av de få bilene i løpet som IKKE så ut som et skogsvrak på stylter Glad

Skulle visst ha kjørt etter deg, veien blei vel litt slettere da...

 Osteaktig
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #124 på: august 11, 2013, 22:29:40 pm »



Legger ved dette bildet av en av de få bilene i løpet som IKKE så ut som et skogsvrak på stylter Glad

Skulle visst ha kjørt etter deg, veien blei vel litt slettere da...

 Osteaktig


Jeg ble advart mot dårlig vei og at jeg måtte ta det med ro, men den som ikke så at denne veien ikke var noen motorvei må være ganske blind;-). Ja vi subbet, men IKKE på langt nær så mange ganger som jeg hadde trodd (var nok ikke nedi mere enn 4-5 ganger). Jeg tenkte aldri på idialtid, men derimot på å kjøre så fort som mulig. Tapte mye på å ikke være med på info møtet i starten. Hadde jeg vist hvordan "snuplasssen" i enden av løypa var hadde det blitt høyere fart inn og tett etterfulgt av nedgiring og STRAM brekkvaier Glad 
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #125 på: august 11, 2013, 22:34:47 pm »

Jeg tapte mest tid på at gasswiren røyk, så det blei cruising på høy tomgang tilbake til mål....   Øyerulling

Men kjørte så fort den biten gasswiren holdt, at jeg ikke fikk dårligste tid Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #126 på: august 11, 2013, 22:42:35 pm »

Jeg tapte mest tid på at gasswiren røyk, så det blei cruising på høy tomgang tilbake til mål....   Øyerulling

Men kjørte så fort den biten gasswiren holdt, at jeg ikke fikk dårligste tid Glad



LIKER Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #127 på: august 12, 2013, 08:46:08 am »

Vi vil ha flere bilder... Gliser
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #128 på: august 12, 2013, 09:43:03 am »

Vi vil ha flere bilder... Gliser

Det kommer......
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #129 på: august 12, 2013, 10:03:54 am »



Legger ved dette bildet av en av de få bilene i løpet som IKKE så ut som et skogsvrak på stylter Glad

Skulle visst ha kjørt etter deg, veien blei vel litt slettere da...

 Osteaktig

Publikum tok bølgen da du kom kjørende  Gliser


Jeg ble advart mot dårlig vei og at jeg måtte ta det med ro, men den som ikke så at denne veien ikke var noen motorvei må være ganske blind;-). Ja vi subbet, men IKKE på langt nær så mange ganger som jeg hadde trodd (var nok ikke nedi mere enn 4-5 ganger). Jeg tenkte aldri på idialtid, men derimot på å kjøre så fort som mulig. Tapte mye på å ikke være med på info møtet i starten. Hadde jeg vist hvordan "snuplasssen" i enden av løypa var hadde det blitt høyere fart inn og tett etterfulgt av nedgiring og STRAM brekkvaier Glad 
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #130 på: august 12, 2013, 11:51:42 am »

Das Publikum stand auf als Johan Empiboy Babelfish Gohstraider färth mit seiner Karteleserin Lene gespprüht kies auf Smutz Rennen. Wie tief kann man mit einer Shotter-Rallyeauto faren?


* image.jpg (26.25 KB, 320x212 - vist 341 ganger.)
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #131 på: august 12, 2013, 12:10:52 pm »

Das Publikum stand auf als Johan Empiboy Babelfish Gohstraider färth mit seiner Karteleserin Lene gespprüht kies auf Smutz Rennen. Wie tief kann man mit einer Shotter-Rallyeauto faren?

:-)

Nå som løpet er over å vinner kåret er det på høy tid at man slutter å leke barnehage.....
La oss få se lista over tidene til de som deltok!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #132 på: august 12, 2013, 12:37:18 pm »

SKOGENS KONGE(R) 2013

Det gjeve trofeet i Flugplatz Schmutz Rennen 2013 ble tildelt Petter (Boble 54) og Jan Rune (Jaru), etter å ha kommet i mål 1 sekund unna idealtiden som var satt. Petter nappet hjulkapslene av sin strøkne oval, som tidligere i sommer stod utstilt blankpolert i gatene i Hessisch Oldendorf. Ikke nok med det, han tok selv plass i kartleserstolen og overlot rattet til Mandagsklubbkollega Jan Rune. Sjelden har vi sett to så blide menn i en folkevogn. Gratulerer med beste matching av tid, og ikke minst sporty innsats!! "Skogens Konge(r)" med rette...


Foto: Knut Yngve Willumsen


Foto: Olav Fossemellem

Vi takker alle som stilte opp for å få dette til, og alle som stilte til start for å ha det gøy med fast-fot bilen sin. Og for de som trodde at man ikke kunne kjøre rally med type 2... den ene som stilte til start, klokket inn en av de skarpeste tidene  Kult Kult Kult Prikken over i'en sørget publikum for, når bølgen gikk gjennom skogen.

Vi hadde flinke fotografer ute i løypa, og kommer tilbake med mer bildesnacks bare vi får summet oss.

Hilsen Festen Fuss Liga - FAST ER FEST
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #133 på: august 12, 2013, 13:26:36 pm »

RESPEKT Petter!
Utrolig kult at du deltok i løpet med ovalen din.
Synd jeg ikke kunne være der for å se det.

Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #134 på: august 12, 2013, 20:29:23 pm »

RESPEKT Petter!
Utrolig kult at du deltok i løpet med ovalen din.
Synd jeg ikke kunne være der for å se det.

Takk for det:-) Vi klarte det takket være glimrende kjøring av Jan Rune!!
Moro var det, det er helt sikkert!

Takk for flott arrangement!
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #135 på: august 12, 2013, 21:01:47 pm »

RESPEKT Petter!
Utrolig kult at du deltok i løpet med ovalen din.
Synd jeg ikke kunne være der for å se det.

Takk for det:-) Vi klarte det takket være glimrende kjøring av Jan Rune!!
Moro var det, det er helt sikkert!

Takk for flott arrangement!



Helt rått! sto i kø bak denne bilen på ved starten. Reslekt til de som dro denne flotte bilen ut i skogen for å kjøre race:-). Godt det finnes folk som ikke et redd for å bruke de restaurerte perlene hardt;-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #136 på: august 12, 2013, 21:13:48 pm »

Det er jo nyrestaurert 30 hk i bilen til Schnellfahrer Johan Empiboy Babelfish Gohstrider også Gliser


* image.jpg (116.91 KB, 720x476 - vist 370 ganger.)
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #137 på: august 12, 2013, 22:53:32 pm »



Legger ved dette bildet av en av de få bilene i løpet som IKKE så ut som et skogsvrak på stylter Glad

Skulle visst ha kjørt etter deg, veien blei vel litt slettere da...

 Osteaktig


Jeg ble advart mot dårlig vei og at jeg måtte ta det med ro, men den som ikke så at denne veien ikke var noen motorvei må være ganske blind;-). Ja vi subbet, men IKKE på langt nær så mange ganger som jeg hadde trodd (var nok ikke nedi mere enn 4-5 ganger). Jeg tenkte aldri på idialtid, men derimot på å kjøre så fort som mulig. Tapte mye på å ikke være med på info møtet i starten. Hadde jeg vist hvordan "snuplasssen" i enden av løypa var hadde det blitt høyere fart inn og tett etterfulgt av nedgiring og STRAM brekkvaier Glad 

 GRUSomt morro som du selv skrev Johan - takk for atte jeg kunne være kartleser og tommel opp for mer rally til neste år  Kult
Loggført

dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #138 på: august 13, 2013, 11:07:08 am »

Flugplatz Schmutz Rennen 2013 - En fast fot fest

På SCC lørdagen gikk FSR 2013 av stabelen innover skogen ved Gardermoen. Lenge siden man har sett så mange fornøyde og glisende sjåfører og kartlesere samlet på et sted. Stemningen vokste også i løypa etter hvert som hornene vokste frem på sjåførene, og bølgen gikk blant publikum. Her er et stemningsbilde av vår langveisfarende deltaker Daniel "50 Split" fra nord Sverige i fint driv. Foto: Knut Yngve Willumsen.



Flere bilder fra samme fotograf:































Loggført
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #139 på: august 13, 2013, 11:16:21 am »

Dette racet var rett og slett genialt. Kult påfunn og opplegg.

Hvis dette blir en årlig tradisjon må jeg stille opp med min boble neste år.
« Siste redigering: august 13, 2013, 11:21:06 am av Hølby » Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #140 på: august 13, 2013, 11:32:13 am »

Morsomme bilder:-)

Det der må bare ha vært gøy.

Stemmer også for gjentakelse neste år Glad
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #141 på: august 13, 2013, 14:41:33 pm »

Fikk de utsendte fotografene beskjed om at kneskålene skulle knuses hvis han (bruker hannkjønns betegnelse da jeg ikke så noen hunnkjønn langs løypa) tok bilde av bilen min? Beklager hvis det var feil av meg å stille opp, men da burde dere huske å tilføre et par ekstra begrensninger i reglene til neste gang. Hvis ikke stiller jeg og kartleser opp igjen, og det må vel nødigst forekomme...

Og tidene til ALLE deltakere? Når kommer de?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #142 på: august 13, 2013, 14:51:04 pm »

Fikk de utsendte fotografene beskjed om at kneskålene skulle knuses hvis han (bruker hannkjønns betegnelse da jeg ikke så noen hunnkjønn langs løypa) tok bilde av bilen min? Beklager hvis det var feil av meg å stille opp, men da burde dere huske å tilføre et par ekstra begrensninger i reglene til neste gang. Hvis ikke stiller jeg og kartleser opp igjen, og det må vel nødigst forekomme...

Og tidene til ALLE deltakere? Når kommer de?

Stakkar...var ikke meningen å utelate noen:




Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #143 på: august 13, 2013, 15:42:55 pm »

Fikk de utsendte fotografene beskjed om at kneskålene skulle knuses hvis han (bruker hannkjønns betegnelse da jeg ikke så noen hunnkjønn langs løypa) tok bilde av bilen min? Beklager hvis det var feil av meg å stille opp, men da burde dere huske å tilføre et par ekstra begrensninger i reglene til neste gang. Hvis ikke stiller jeg og kartleser opp igjen, og det må vel nødigst forekomme...

Og tidene til ALLE deltakere? Når kommer de?

Stakkar...var ikke meningen å utelate noen:







 Glad Takk for medlidenhet....  Glad selv om jeg ikke mente det helt sånn.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #144 på: august 13, 2013, 18:59:42 pm »

Masse flotte bilder og biler. Var veldig artig og se splitter,  ovaler og til og med en singelkabiner i fri dressur.
Håper det blir mer grusrally til neste år!
Og at det blir mulig å stille til start med illsint 1200 med løs dynamofot.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #145 på: august 13, 2013, 20:33:43 pm »

I motsatt fall, jeg har ingen 50-taller som er kjørbar i år og garantert ikke neste år heller. MEN, om jeg skulle komme til å stille med en 1970 1500, MED motoren fra 54'n min, ville jeg da automatisk bli disket, eller ville motoren få delta og ikke bilen?
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #146 på: august 13, 2013, 20:39:58 pm »

Fikk de utsendte fotografene beskjed om at kneskålene skulle knuses hvis han (bruker hannkjønns betegnelse da jeg ikke så noen hunnkjønn langs løypa) tok bilde av bilen min? Beklager hvis det var feil av meg å stille opp, men da burde dere huske å tilføre et par ekstra begrensninger i reglene til neste gang. Hvis ikke stiller jeg og kartleser opp igjen, og det må vel nødigst forekomme...

Og tidene til ALLE deltakere? Når kommer de?

Stakkar...var ikke meningen å utelate noen:

Takk for flotte bilder av bilen til Johan. Moro med forskjellig type biler, håper det kan fortsette til neste år Glad





Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #147 på: august 13, 2013, 20:41:18 pm »

I motsatt fall, jeg har ingen 50-taller som er kjørbar i år og garantert ikke neste år heller. MEN, om jeg skulle komme til å stille med en 1970 1500, MED motoren fra 54'n min, ville jeg da automatisk bli disket, eller ville motoren få delta og ikke bilen?


Putt motoren i den bilen du vil, er bare en enkel regel: Fast fot! Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #148 på: august 13, 2013, 21:04:49 pm »

Fantastisk kule bilder!!  Sjokkert Synd jeg gikk glipp av dette..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #149 på: august 13, 2013, 21:09:06 pm »

 Kult Kult Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!