mars 28, 2024, 21:51:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC 2013 - Godt Gammeldags Grusrally - NYHET!  (Lest 85018 ganger)
vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #150 på: august 13, 2013, 21:57:25 pm »

kjempe bra bilder knut Yngve .eg sitter her og mimrer etter helga og tenker dette skal  me vera med på mer vis det skal arrangeres neste år. Det er mange år siden eg har hatt konkurranseinstinkte på  plass .Skulle ikke mye til for og vekke det Gliser .kommer med min bil neste år.med nye støtdempere Gliser . Ikke någen leie bil .her  skal det kjøres.mvh norol racing team
Loggført
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #151 på: august 13, 2013, 22:37:09 pm »

kjempe bra bilder knut Yngve .eg sitter her og mimrer etter helga og tenker dette skal  me vera med på mer vis det skal arrangeres neste år. Det er mange år siden eg har hatt konkurranseinstinkte på  plass .Skulle ikke mye til for og vekke det Gliser .kommer med min bil neste år.med nye støtdempere Gliser . Ikke någen leie bil .her  skal det kjøres.mvh norol racing team
Takk for det!  Glad
Send meg en pm om du vil ha høyoppløste versjoner av bildene til nye Norol-plakter. Den jeg fikk av deg er på veggen i garasjen  Blunker
mvh Knut Yngve
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #152 på: august 13, 2013, 22:46:48 pm »


* Smutzrenn.jpg (104.1 KB. 640x464 - vist 328 ganger.)


Det var her gasswire'n ga seg...  Sint

Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #153 på: august 13, 2013, 22:54:30 pm »

Hvis dette gjentas til neste år er det bare en ting å gjøre... Tiden fra årets løp (som ingen vil si hva er) skal slås... Lettet svinghjul, nye innsug og en forgasser til under luka må til. Ser ingen annen utvei. Bilen min var tydeligvis ikke lav nok heller så her kan det justeres ytterligere ned i håp om bedre veigrep Gliser

Siden ingen vil røpe tidene til deltakerene så er det vel bare å si: Til HE#&%"#¤TE med idealtider, TRÅ GASSEN I GULVET Gliser
« Siste redigering: august 13, 2013, 22:58:01 pm av Bablefish (Empiboy) » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #154 på: august 13, 2013, 23:09:41 pm »

Det var da veldig så opptatt du var av disse tidene da  Osteaktig
Uten at jeg kan si det med sikkerhet vil jeg tro at idealtiden og tidene til de forskjellige bilene vil bli "offentliggjort" etter hvert. Bare la folk få summe seg litt, det er jo så vidt man har kommet seg hjem  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #155 på: august 14, 2013, 10:26:38 am »

Tidene vil ikke bli offentliggjort, og ingen har dem lenger, så det er ikke mer å mase om.  Blunker

Det er sagt før, men det er altså sånn at om man setter opp start- og resultatliste i et billøp, så er det underlagt en haug med regler og lover, som vanskeliggjør en slikt løp.
Uten startnummer og resultatliste, stiller saken seg annerledes. Så det vil vel si, om jeg har forstått rett, at skulle det vært offenliggjort en resultatliste, hadde vel alternativet vært null Shmutzrenn...

Hovedsaken var å ha det dritgøy, var det ikke?!?  Gliser Gliser Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #156 på: august 14, 2013, 12:00:16 pm »

Tidene vil ikke bli offentliggjort, og ingen har dem lenger, så det er ikke mer å mase om.  Blunker

Det er sagt før, men det er altså sånn at om man setter opp start- og resultatliste i et billøp, så er det underlagt en haug med regler og lover, som vanskeliggjør en slikt løp.
Uten startnummer og resultatliste, stiller saken seg annerledes. Så det vil vel si, om jeg har forstått rett, at skulle det vært offenliggjort en resultatliste, hadde vel alternativet vært null Shmutzrenn...

Hovedsaken var å ha det dritgøy, var det ikke?!?  Gliser Gliser Gliser


.
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #157 på: august 14, 2013, 12:10:00 pm »

Jeg spurte om dette når dere fortsatt hadde listene og fikk like arrogante svar da. For noen spiller det ingen rolle, men andre lurer og jeg er en av de. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg tapte på å ha senket bil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #158 på: august 14, 2013, 13:26:05 pm »

For noen spiller det ingen rolle, men andre lurer og jeg er en av de. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg tapte på å ha senket bil.

Mest sannsynlig fordi det kan bli samma løypa neste år  Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #159 på: august 14, 2013, 15:06:46 pm »

Jeg spurte om dette når dere fortsatt hadde listene og fikk like arrogante svar da. For noen spiller det ingen rolle, men andre lurer og jeg er en av de. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg tapte på å ha senket bil.

Ta det med ro lillebror, jeg skal ta tiden på deg til neste år Kysser
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #160 på: august 14, 2013, 15:24:29 pm »

Jeg spurte om dette når dere fortsatt hadde listene og fikk like arrogante svar da. For noen spiller det ingen rolle, men andre lurer og jeg er en av de. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg tapte på å ha senket bil.

Les Bugarellas innlegg en gang til......

Vi kan ikke ha en start/resultatliste, da bilsportforbundet anser det for å være et billøp. vi hadde ikke et billøp, men 1 og 1 bil ute på presisjonskjøring opp imot en idealtid som ble satt på forhånd, hvor snittfarten var under fartsgrensen på aktuelle strekning.

Ergo ingen resultatliste.

Case closed

Alien

Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #161 på: august 14, 2013, 15:29:35 pm »

ta meg egen stoppeklokke til kartlesern din neste år, så fåru ta tida på de andre bilene sjæl når de kjører og du står stille da.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #162 på: august 14, 2013, 16:10:13 pm »

Jeg spurte om dette når dere fortsatt hadde listene og fikk like arrogante svar da. For noen spiller det ingen rolle, men andre lurer og jeg er en av de. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg tapte på å ha senket bil.

Les Bugarellas innlegg en gang til......

Vi kan ikke ha en start/resultatliste, da bilsportforbundet anser det for å være et billøp. vi hadde ikke et billøp, men 1 og 1 bil ute på presisjonskjøring opp imot en idealtid som ble satt på forhånd, hvor snittfarten var under fartsgrensen på aktuelle strekning.

Ergo ingen resultatliste.

Case closed

Alien





Æsj så arrogante noen er. Her lever man opp til "bare jeg og vennene mine vet, så er det greit" prinsippet. For dere vet selvfølgelig hvem av dere som lå tettest opptil idealtid, hvem slo hvem innad i venneflokken etc, mens de andre som deltok skal man bare drite i. Nice:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #163 på: august 14, 2013, 16:11:27 pm »

Hei, kom igjen a buddy!

Detta har da ikkeno med arroganse å gjøre, men snarere et være eller ikke være for selve konseptet "grusrally" på SCC. Er du hypp på å kjøre neste år, så legger vi ALLE saken død her og nå, okei?
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #164 på: august 14, 2013, 16:13:16 pm »

altså, for å poengtere: Om tider plutselig nå begynner å bli publisert, så omdefineres hele racet, og vi står kanskje overfor det faktum at man ikke får lov å arrangere det samma neste år. Det ville vel vært trist for alle det, med eller uten tider, eller?
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #165 på: august 14, 2013, 17:05:38 pm »

Jeg spurte om dette når dere fortsatt hadde listene og fikk like arrogante svar da. For noen spiller det ingen rolle, men andre lurer og jeg er en av de. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg tapte på å ha senket bil.

Les Bugarellas innlegg en gang til......

Vi kan ikke ha en start/resultatliste, da bilsportforbundet anser det for å være et billøp. vi hadde ikke et billøp, men 1 og 1 bil ute på presisjonskjøring opp imot en idealtid som ble satt på forhånd, hvor snittfarten var under fartsgrensen på aktuelle strekning.

Ergo ingen resultatliste.

Case closed

Alien





Æsj så arrogante noen er. Her lever man opp til "bare jeg og vennene mine vet, så er det greit" prinsippet. For dere vet selvfølgelig hvem av dere som lå tettest opptil idealtid, hvem slo hvem innad i venneflokken etc, mens de andre som deltok skal man bare drite i. Nice:-)

Slutt å grin !! Dette "rallyet" var bare for moro. Og det var utrolig artig å se alle de flotte gamle boblene i godt driv på grusveiene i skogen.
Er du så jævlig opptatt av tider får du stille på stripa, det er åpent for alle det også, synd ikke flere orginalbiler stiller opp der.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #166 på: august 14, 2013, 17:31:00 pm »

Jeg spurte om dette når dere fortsatt hadde listene og fikk like arrogante svar da. For noen spiller det ingen rolle, men andre lurer og jeg er en av de. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvor mye jeg tapte på å ha senket bil.

Les Bugarellas innlegg en gang til......

Vi kan ikke ha en start/resultatliste, da bilsportforbundet anser det for å være et billøp. vi hadde ikke et billøp, men 1 og 1 bil ute på presisjonskjøring opp imot en idealtid som ble satt på forhånd, hvor snittfarten var under fartsgrensen på aktuelle strekning.

Ergo ingen resultatliste.

Case closed

Alien





Æsj så arrogante noen er. Her lever man opp til "bare jeg og vennene mine vet, så er det greit" prinsippet. For dere vet selvfølgelig hvem av dere som lå tettest opptil idealtid, hvem slo hvem innad i venneflokken etc, mens de andre som deltok skal man bare drite i. Nice:-)

Slutt å grin !! Dette "rallyet" var bare for moro. Og det var utrolig artig å se alle de flotte gamle boblene i godt driv på grusveiene i skogen.
Er du så jævlig opptatt av tider får du stille på stripa, det er åpent for alle det også, synd ikke flere orginalbiler stiller opp der.


Får kjøpe stoppeklokke til kartleser Lene til neste år. Stripekjøring? Ikke helt min greie med stripe generelt. Hater å kjøre boble i høy fart. Turen fra Skien til Gardermoen er tøff nok for meg.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #167 på: august 14, 2013, 17:32:51 pm »

Det synes jeg du skal gjøre, så kan du konkurrere med deg sjøl fra år til år. Det har jeg planer om også, åsså kan vi bytte tider på svartebørsen etter mørkets frambrudd Blunker

Dessuten, det som er kult er vel å få herje litt med bobla på grus, noe jeg ikke vil anbefale å gjøre på off. vei. Stripekjøring er ikke for alle nei, men steike så gøy det er for de det er for Rekker tunge
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #168 på: august 14, 2013, 17:38:45 pm »

Har funnet en fin vei som jeg kan øve på "sladd-rundt-pinne" like i nærheten.... Her skal brekk strammes og piloten i hardtrening.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #169 på: august 14, 2013, 19:54:37 pm »

Foto av Olav Fossemellem, takk for hjelpen!  Glad















































« Siste redigering: august 14, 2013, 20:17:46 pm av Knechten » Loggført
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #170 på: august 14, 2013, 20:18:11 pm »

Håper det blir løp til neste år dette var artig
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #171 på: august 14, 2013, 20:35:22 pm »

Håper det blir løp til neste år dette var artig


Det synes vi også. Takk for sporty innsats  Glad
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #172 på: august 14, 2013, 21:28:43 pm »

Huff! Der dro jeg ingen fordeler av dårlig svingradius :-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #173 på: august 14, 2013, 21:30:45 pm »

Huff! Der dro jeg ingen fordeler av dårlig svingradius :-)
He he, mest imponert over at cola flaska var med hele turen jeg  Blunker
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #174 på: august 14, 2013, 22:34:47 pm »

Huff! Der dro jeg ingen fordeler av dårlig svingradius :-)
He he, mest imponert over at cola flaska var med hele turen jeg  Blunker

Ja, det var bare flaks. Den hoppet høyt ved et par anledninger.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #175 på: august 15, 2013, 07:56:09 am »

Huff! Der dro jeg ingen fordeler av dårlig svingradius :-)
He he, mest imponert over at cola flaska var med hele turen jeg  Blunker

Ja, det var bare flaks. Den hoppet høyt ved et par anledninger.

Jeg rett og slett elsker den holderen!
Hvor er den å få tak i?
Loggført

66mod boble prosjekt
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #176 på: august 15, 2013, 09:12:54 am »

Fantastisk kule bilder!!  Sjokkert Synd jeg gikk glipp av dette..

Bare dytt Rabalder over i teltet vårt det Øyvind, så kan både du kjøre grusræs og Rabalder kjøre på stripa  Gliser
Loggført

Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #177 på: august 15, 2013, 09:28:07 am »

Og her er årsaken til alle denne spektakulære kjøringa.... alle ville komme seg tilbake til den flotte flaggdama Gliser


Bildet linket inn fra Boxerville.se
Loggført
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #178 på: august 15, 2013, 21:09:42 pm »

Sykt fete bilder!!!
Loggført

Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #179 på: august 16, 2013, 09:10:53 am »

Over 6000 visninger og vi trenger flere bilder  Gliser Gliser Gliser
Denne gangen er det Erik Nesmoen som har fanget noen gode øyeblikk:































Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!