april 27, 2024, 22:14:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VintageSpeed eksos - noen erfaringer?  (Lest 1393 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: juli 19, 2013, 12:35:00 pm »

Heisann

Jeg driver og funderer på hvilken eksos jeg skal bruke på oxyen min, og har kikket litt på dette fra VintageSpeed:
http://store.vintagespeed.com.tw/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=116&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=80

Det ser jo fint ut, men er det noen som har noen erfaringer med dette i bruk?

Noen fakta om motoren:
2110ccm
EFI med VWspeedshop innsug/TB
JPM kam
CB Los Panchitos topper
Forventet etffekt 140-160 hk

noen som har noen formening om denne eksosen vil funke fint, eller er det Python som gjelder? Jeg har i dag et CSP Super Competition anlegg som jeg er veldig fornøyd med, men hadde planer om å beholde den gamle 1835'n komplett, så derfor ser jeg meg oom etter alternativer-
« Siste redigering: juli 19, 2013, 12:47:02 pm av grelland » Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #1 på: juli 19, 2013, 15:26:44 pm »

Hvis jeg ikke husker helt feil så har Skogheim her på forumet Vintage Speed på caben sin Blunker
Loggført
beach buggy
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Fagernes


Vis profil

« Svar #2 på: juli 20, 2013, 17:30:16 pm »

Jeg har akkurat montert det på min splittbus og er kjempe fornøyd. Riktignok bare på en 1600 motor foreløpig men skal ha det på en 1835 etter hvert, må bare få godkjen bilen først. Var redd det skulle bli mye bråk men det ble bare godlyd.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: juli 20, 2013, 19:15:31 pm »

flott. hvilken type valgte du?
Loggført
beach buggy
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Fagernes


Vis profil

« Svar #4 på: juli 20, 2013, 19:48:26 pm »

Jeg valgte den for senka bus og bruke originale varmepumpotter, for opp til 125 hk mener jeg det var. Ser veldig bra uti sveiser og med bra passform, de brukte litt lang tid på å sende det, men ellers var hele handelen veldig ryddig. http://store.vintagespeed.com.tw/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=93&category_id=17&option=com_virtuemart&Itemid=80
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #5 på: juli 20, 2013, 23:20:03 pm »

står litt om Vintage Speed i denne eksos testen.

http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=722349
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: juli 21, 2013, 00:26:31 am »

se der ja. Takker. Min motor er ikke akkurat en std 1600, men den testen gir jo litt nyttig info uansett Glad
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #7 på: juli 27, 2013, 21:31:07 pm »

Har det på min Earlybay Camper - 2 liter Oxy
Passform var OK, men måtte kappe litt i ene fastet til støtfangeren når jeg monterte hengerfeste

Valgte "det store" til bay.. men burde nok valgt det lille. Bråker litt for mye for min smak, og jeg har nok godt under 125 hester.
Det bråker likevel mindre en det gamle quicet pack rælet jeg kjørte med da jeg hadde 1600 motor
Blir som annet rustfritt missfarget etter en tids bruk
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!