april 29, 2024, 05:47:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan koble vdo oljetrykk giver mot instrument og oljelampe.  (Lest 1444 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: juli 26, 2013, 23:34:55 pm »

Har installert en slik vdo giver med to utganger der hvor den originale giveren satt i oljegalleriet.

Denne er merket med G og W. Hvilken skal til vdo oljetrykk instrument og hvilken skal til oljelampen i speedo ?

Fulgte kanskje med instruksjoner da jeg kjøpte dette av jøran i sin tid men prosjektet mitt har stått mye og giveren ble montert for et par år siden. Aner ikke hvor papirene er.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: juli 27, 2013, 09:11:30 am »

Satte meg ned og søkte og fant ut av det, men problemene de snakker om her om at idiotlyset kan lyse når det ikke bør pga høyere følsomhet i vdo giver, er dette normalt et problem. Giveren kjøpte jeg av jøran sammen med instrumentene så det bør jo være riktig type. Skal se om det står noe på giveren når jeg kommer i garasjen, den er "limt" fast med gjengetetting så jeg får ikke demontert den hvis tallene står nedover.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=289114
Loggført

1961 T1 - Custom
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #2 på: juli 27, 2013, 09:18:34 am »

På min lille Porsche er det 2 givere. En til lampe og en til måler. Sikkert en grunn😉

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #3 på: juli 27, 2013, 09:54:24 am »

Den originale giveren skal lyse på 0,5bar med et slingringsmonn på 0,15bar begge veier. VDOen skal vel lyse på samme trykk, men min erfaring er at den er høyere stilt.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: juli 27, 2013, 10:37:57 am »

På min lille Porsche er det 2 givere. En til lampe og en til måler. Sikkert en grunn😉

Mvh Marius

 Kult ikke noe å gjøre med det vettu... Skal ha porsche igjen en gang men nå er jeg foreløbig stuck med vw

Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!