mars 29, 2024, 08:18:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: søker bilde og info på felger med kdf logo  (Lest 3843 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« på: juli 29, 2013, 22:41:35 pm »

lurer på hvor jeg finner datostemplinga på slike felger, en av de jeg har, er det kronprinz merke, og navnet på, + 2055300x16 og vw logo med kransen rundt, den har og dreneringshull, på motsatt side av ventilen. skal prøve å få lånt et bedre kamera enn det skrotet jeg har, så jeg kan få lagt ut tydelige bilder.

jakten fortsetter på resten  Gliser

Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juli 30, 2013, 13:35:32 pm »

På felgbanen inne i felgen har jeg sett Kronprints og årstall, dette gjelder 200x16.
På utsiden i profilen der det er hull for mutter har de vært stemplet med logoen kp og dimensjon.

Men ofte må mye maling fjernes før en kommer ned til merkinga. Brukte gamle felger bør rettes i sammenheng med oppussing.
Har sett replika felger er merket Kronprints og gammelt årstall, de er også klinket men allikevel er det forskjeller som en kan skille på. Dette kommer tydelig fremm når en sammenligner med original. Om replika hjul bolter er helt lik original vet jeg ikke men de er også i produksjon.

Flere varianter? Det er sikkert andre som kan bidra med mere erfaring her. Dette er jo et spennende tema.
« Siste redigering: juli 30, 2013, 14:05:28 pm av svenole » Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: juli 30, 2013, 15:46:40 pm »

halvdårlige bilder..



[URL=http://s27.photobucket.com/user/ingenbremser/media/300713splittenfelg013_zps5234e0d9.jpg.html]





Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: juli 30, 2013, 16:39:52 pm »

På felgbanen inne i felgen sammen med produsent og dimensjon var det -43 = (1943) men ikke VW tannkrans logo, ellers er merkinga nogen lunde lik. Det forteller at det er flere varianter. Kan ikke fotografere da mine er i bruk, må rense stemplinga for maling.

NB. Det forkommer Opel Olympia felger, svert like med lignende merking og produsent men VW hjulkapsel passer ikke.

Det skulle ikke forundre opp det dukker opp noen flere VW krigsmodell varianter.

Forresten god start dette  Blunker
« Siste redigering: juli 30, 2013, 17:07:31 pm av svenole » Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #4 på: juli 30, 2013, 17:56:34 pm »


Spennende funn!

Datostemplingen ser du rett til høyre for tannkransmerket....jeg ser "6" på bildet...som betyr at de er laget i Juni....bortenfor det 6-tallet står det 4X ... så ser du årstallet.
Foran tannkransmerket ser du felgdimensjonen (3.00 x 16) og produsentnavnet med store bokstaver.

Min erfaring er at omtrent alle VW-felger fra før 1949 er KPZ og ergo naglet. Jeg har ikke sett en Lemmertz / sveiset felg med tannkrans på.
Loggført

SCREWDRIVER #2
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #5 på: juli 30, 2013, 22:21:43 pm »

jeg har fulgt sporet litt bakover, og var på et besøk hos en hyggelig familie ikveld, det ble dessverre ikke deler som hører felgen til, men deler som kom fra bilen de mente felgen hadde sittet på...
(obs, de to styggeste frontlampene er noen jeg hadde fra før)





de lovet meg å skjekke om det fantes bilder på den bilen, og komme tilbake til meg med mere info, da de syntes det var morsomt med sånne som meg ,som intresserte meg for gamle ting osv  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: august 03, 2013, 21:22:47 pm »

da har jeg hatt en liten time med pakningsfjerner på felgen ikveld, det står 5 og 1 litt fra hverandre før kpz skriften i felgbanen, det ser og ut som det står 3 i felgsenteret, men må la pakningsfjerneren virke til i morgen før jeg sier noe sikkert
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #7 på: august 07, 2013, 13:13:39 pm »


Her er et bilde av en 46-felg som viser datomerking rett etter tannkransmerket:


* 463656.jpg (68.42 KB, 800x600 - vist 390 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #8 på: august 07, 2013, 17:39:59 pm »

takk, da må jeg se enda nøyere etter der  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!