november 01, 2024, 01:03:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: cab 1977. USA. og problemer med innsprøytningssystemet ?  (Lest 2391 ganger)
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« på: juni 18, 2008, 20:16:42 pm »

Min cab 77 1303. modell har gått som en klokke inntil nylig.  Mistenker feil ved innsprøytningssystemet og trenger å komme i kontakt med noen som har erfaring med systemet.  Det startet med at jeg ikke fikk strøm til bensinpumpen. koplet den om og den gikk.  Så har jeg skjønt at bensinpumpen blir styrt av dobbeltrele ( funnet i orden av bilelektrofirma) og luftregulatoren.  Det er heller ikke strøm inn til coil.

tips mottas med takk !

 
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: juni 18, 2008, 21:36:23 pm »

har ikke coilen strøm heller vil jeg mistenke sikringer eller tenningsbryter koblingsskjema står i haynes manual skaff deg en sånn så kommer du langt er samme system som sitter på opel gte/gsi meste av deler til dette er utgått men det lar seg  nok ordne Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: juni 18, 2008, 23:16:24 pm »

ta en titt på et forum som heter shoptalkforums.com. der har de en egen seksjon med FI og der er det mange med peiling. Gjør et par søk, eller legg ut et spørsmål. Jeg har selv fått mye hjelp der.
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #3 på: juni 19, 2008, 15:55:04 pm »

Vet ikke noe om Fuel Injection, men hvis du finner ut at du feilen ligger i bensinpumpen har jeg en original liggende. Tatt fra en US Cab som hadde FI originalt. Si fra hvis du trenger.
Loggført
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: juni 19, 2008, 17:19:11 pm »

Mange takk for tips så langt.  Har heldigvis fått time på et verksted nå rett før fellesferien. Kan bli spennende.
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #5 på: juni 20, 2008, 22:11:21 pm »

har noe deler til sånt system liggende.
Loggført
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: juli 02, 2008, 21:08:06 pm »

Jepp , da har jeg gått passe rundt i sirkel for å få fikset innsprutningsystemet.  Jeg har sjekket alle koplinger for jordfeil og annet. Jeg har byttet de elektroniske komponentene som dobbeltrele og hjernen + ledningsnett til motor fra disse.  Motoren starter og slukker igjen. Jeg må tvangskjøre bensinpumpen men det hjelper ikke.  Jeg får rett og slett ikke styrestrøm fra dobbeltrele til bensinpumpen. Jeg har vanskelig for å tro at begge releene og hjernene skal være defekte.  Det er vistnok en bensipumpe bryter på luftinntaket/måler som Haynes refererer til og dette skal jeg få sjekket på et bil el verks i morgen håper jeg. De jeg har snakket med om dette har ikke noe tro på det.  Jeg tror jeg har oversett noe, kanskje noe bagatellmessig ? Noen som har noen tips?

Plan B blir å konvertere til det europeiske systemet.  Hva må jeg bytte for å oppnå dette ? Innsug , forgasser og pumpe, vil jeg tro.  Er det noen som sitter på deler der ute ?

GD
Loggført
BUG-TV
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sortland



Vis profil
« Svar #7 på: juli 02, 2008, 22:36:15 pm »

I boka Bentley Service Manual Volkswagen Beetle 70-79, er det et eget kapittel om dette innsprøytningssystemet.
Loggført

Mvwh
Torkild

-59 T-1
-65 Beach Buggy
-71 1302
-73 1303 gull
-74 1300S (skrotes)
-78 1303 Convertible
-76 Doka
-79 T2 Camper
-55 Unimog
-94 Golf Variant 1,8i
-14 E-Golf
-17 Touran
Loffen
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #8 på: juli 08, 2008, 23:12:31 pm »

Bygg om til vanlig, har aldri høyrt om slike motorar som ikkje har problem.
Loggført

-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S     + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Tore vs
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #9 på: juli 10, 2008, 11:52:36 am »

Hei!
Det sitter vanligvis et rele bak bakseteryggen i forbindelse med hjernen.
Bytt det. Har byttet på 2 boblecabber.De hadde de samme problemene.

Mh
Tore
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #10 på: juli 17, 2008, 12:26:00 pm »

elektronikk=trøbbel Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #11 på: juli 18, 2008, 09:56:20 am »

kan høres ut som det mangler et signal + inn på styreenheten den skal ha en ledning fra klemme 1 på coil og inn på ett av stikkene til styreenhet sjekk dette visst pumpa berre går når du kjører på starteren.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!