mars 28, 2024, 14:12:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Selges: 1966 Buggy og 1998/99 Land Cruiser 90.  (Lest 1600 ganger)
Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« på: august 05, 2013, 12:35:15 pm »

tittel endret fra "Har: 1966 Buggy og 1998/99 Land Cruiser 90.  Ønsker: T2 camper." da jeg har fått tak i en camper. Bilene er forøvrig fremdeles til salgs.

Som tittelen sier:
Jeg ønsker å realisere drømmen om en T2 camper, og på veien dit må jeg kvitte meg noen noen andre biler. Jeg kan enten ønske å bytte disse mot en strøken camper, eller selge de for å skaffe finanser til å kjøpe den riktige bilen.
De to bilene som jeg vurderer å kvitte meg med er:


1966 Beach Buggy. Eu-godkjent i fjor sommer uten anmerkninger. Ble brukt på campingtur til Korsika i fjor sommer. Etter litt kødd med en dårlig coil, som etterhvert ble byttet i norditalia, så  fungerte bilen fint. Vi fikk oss en fantastisk bilferie på drøyt 3.500km.
Bilen er sandgul, har to seter, og 1680cc motor med to forgassere. Den er kvikk, og utrolig dravillig fra lave turtall. Dette var en fantastisk motor å ha i denne bilen på de svingete veiene på Korsika. Den drar lett opp i fart fra 30km/t i 3.gear, og holder fint til 80km/t før man må inn med 4.gear. Dermed ble det ikke behov for å røre gearstanga noe særlig da hastighet gjennom svingene ofte var 30-40km/t, og vi nådde 70km/t før neste sving.  Med andre ord: på svingete veier er dette en hysterisk morsom bil å kjøre!
Pris: 55.000,-

1999 Toyota Land Cruiser 90. 5-dørs 3.0td. 5-seter. Mørk grønn metallic med gråblå innredning. Enkel, grei og robust firehjulstrekker. Permanent firehjulsdrift med senterdiffsperre. 'Arktisk' spesifikasjon med doble batterier, to varmeapparater, og oppvarmede speil. Manuellt gear og ikke noe fancy dilldall. Sommer- og vinterhjul. Begge dekksett kun kjørt en sesong. Trekkvillig turbodiesel som er fin å trekke tilhenger med. km-stand: 308.000km
Pris: 125.000,-



« Siste redigering: september 04, 2013, 13:57:03 pm av Reisende Mac » Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: august 05, 2013, 20:32:38 pm »

flere bilder av riktig bil Glad
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« Svar #2 på: august 06, 2013, 15:01:37 pm »

Her er noen bilder til av buggyen, tatt i fjor sommer. Når det blir oppholdsvær igjen skal jeg få tatt noen flere bilder av den.





Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: august 06, 2013, 18:01:19 pm »

Dæven  Sjokkert  Fet buggy  Glad Registrert for 2?  Har du noen bilder av interiøret?
Loggført
Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« Svar #4 på: august 06, 2013, 19:53:27 pm »

Jeg skal ta noen bilder av interiøret også, bare det blir litt mindre fare for regn her. Glad

Her er forøvrig noen bilder av japashitoen som jeg også skal selge:





Loggført
Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« Svar #5 på: august 11, 2013, 20:41:50 pm »

Da har jeg visst fått tak i en camper, så det medfører at begge disse bilene nå ligger ute for ordinært salg.

Japsebilen har jeg ikke fått utført service og regreimbytte på ennå, så hvis noen skulle ønske å ta den som den er, så kan vi nok enes om en god pris på den.
Loggført
Reisende Mac
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg



Vis profil
« Svar #6 på: august 19, 2013, 18:20:03 pm »

Flere bilder av buggyen:





































Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!