mai 02, 2024, 13:15:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser)  (Lest 41734 ganger)
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #120 på: februar 11, 2014, 15:31:46 pm »

Alt etter forgassertype, må du sjekke blanding under last og ikke last, over hele turtallsregisteret. Ved bruk av turbo, ville jeg sagt blandingsforhold 13,5 deler luft pr del bensin ved lav belastning, og kanskje så feit som 12 ved ladetrykk. Da er det lettere  å unngå tenningsbank ved belastning, og motor vil gå litt kaldere.
For å oppnå disse verdiene, må du justere det området som er feil. Tomgangsdyser på lav belastning/tomgang, og hoveddyser på full gass. Når du har valgt gasser, googler du den for å se hvordan akkurat den skal stilles inn. Men prinsippet er likt på alle.
Jeg bruker også PLX sin måler som det er henvist til over her. Betalte 2500.- for min. Kunne ikke klart meg uten i dag, selv om motor er innstilt. Jeg har elektronisk fjernstyring på turbotrykk fra rattet, og har på girspaken mulighet til å manuelt feite blandingen om AF blir mager :-)

Hvilket gassermerke anbefaler du? Gjerne med lett tilgang til boksene som skal lukke gasseren inne (ved dytteturbo)
Jeg blir nok å kjøre uten turbo noen måneder fram til jeg har fått råd til alt som trengs, og begynner å bli usikker på hvor bra Empi egner seg når man skal bygge turbo..

PS: Beklager om jeg gjentar spørsmål, har flere blogger på gang her, så det kan bli litt kaotisk Blunker


* funny-pictures-pony-mechanic.jpg (42.22 KB, 495x328 - vist 256 ganger.)
« Siste redigering: februar 11, 2014, 19:37:09 pm av FooZ » Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #121 på: februar 11, 2014, 22:33:55 pm »

Men hvorfor klatte med trykk gasser når du kan bygge innsprut og programerbar tenning for mindre $$
Tilgang til deler er gode på "huggeren"... Dyser, tps, spjell, temp sensorer osv..

Den billigste Megasquirt boksen koster $169 om du lodder sammen selv: http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb22-kit-black-case-p-128.html
Den funker fint om du kjører modifisert WBX fordeler.... Jeg kjører med dette på min oxyboxer i camperen
WB lamda "må" du ha for tuning uansett

Jeg ser poenget med å bruke forgassere om en vil bygge litt nostalgi turbo greier, men jeg ser ikke at det er poenget for denne motoren?

EFI bygging og tuning krever selvsagt "litt" lesing... men det er "gratis"

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #122 på: februar 14, 2014, 14:26:21 pm »

Men hvorfor klatte med trykk gasser når du kan bygge innsprut og programerbar tenning for mindre $$
Tilgang til deler er gode på "huggeren"... Dyser, tps, spjell, temp sensorer osv..

Den billigste Megasquirt boksen koster $169 om du lodder sammen selv: http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb22-kit-black-case-p-128.html
Den funker fint om du kjører modifisert WBX fordeler.... Jeg kjører med dette på min oxyboxer i camperen
WB lamda "må" du ha for tuning uansett

Jeg ser poenget med å bruke forgassere om en vil bygge litt nostalgi turbo greier, men jeg ser ikke at det er poenget for denne motoren?

EFI bygging og tuning krever selvsagt "litt" lesing... men det er "gratis"


Lesing har jeg ikke noe imot. Måtte lese og se videoer rundt alt fra justering av tenning til sveising og lakkering. Så langt har det gått helt fint.
Må inrømme at dette er helt flamsk for meg, da jeg har lite peil på turbo generelt.

Har du en blogg som går i detalj rundt sprut bygging?
Er subaru en bil jeg kan hente mye deler fra her? (det står både legacy og forester fra slutten av 90 tallet på dumpen her)

jeg ønsker selvfølgelig gasser mye pga mekanikken og utseendet.
Bilen er et Kidnapper-Rægge prosjekt, så egentlig er ikke sprut helt rett sånn sett  Gliser
Meeen, det er viktig at motoren blir driftsikker, så lenge jeg kan få ut ca 100hk,
er det hovedsaklig stabilitet og minimalt med etterarbeid jeg er ute etter.

Etter 3,5-4 år med mekking, er jeg nok ikke så sulten på diverse etterjustering og bytting av deler når bilen først er ferdig =)
Jeg vet dette er litt motstridende med boble, hehe, men man kan prøve  Blunker
« Siste redigering: februar 14, 2014, 14:36:21 pm av FooZ » Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #123 på: februar 14, 2014, 15:10:41 pm »

ta en titt på mine prosjekttråder på shoptalkforums, der får du mye bra info:

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=142054
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=37&t=133879
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=137798
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=105351


Tar litt tid å bla gjennom, men du sa du ikke hadde noe i mot litt lesing Blunker

Roy
Loggført
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #124 på: februar 14, 2014, 15:19:56 pm »

ta en titt på mine prosjekttråder på shoptalkforums, der får du mye bra info:

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=142054
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=37&t=133879
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=137798
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=105351


Tar litt tid å bla gjennom, men du sa du ikke hadde noe i mot litt lesing Blunker

Roy

Thanx, bra med litt food 4 the brain thingy Blunker
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #125 på: februar 17, 2014, 10:03:24 am »

Hmmmm, trodde ikke jeg skulle si dette, men jeg lukter litt på sprut-oppsett..
Om det er så mye enklere med sprut i motsetning til gasser når man skal ha turbo, er det kansje lurt å velge sprut om jeg ønsker minst mulig etterjustering.

Del gjerne litt erfaringer rundt dette  Gliser

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #126 på: februar 17, 2014, 10:36:06 am »

Erfaringene er mange og de er allerede delte mange ganger her. Søk og du skal finne. Jeg har hatt datasprut i hodet de siste 3 årene, og selv om jeg ikke har kjøpt inn en eneste del, eller hatt fingrene på det, forstår jeg hva som trengs, hvordan det virker, hvordan det skal justeres og hvordan det skal monteres.
Mange her inne på forum som er flinke til dette. Bare i vår egen klubb SRVWK har du både Tmatre og Jalokey som bruker cheapo MS hjemmebygd, og skrotdeler.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #127 på: februar 17, 2014, 12:50:22 pm »

Erfaringene er mange og de er allerede delte mange ganger her. Søk og du skal finne. Jeg har hatt datasprut i hodet de siste 3 årene, og selv om jeg ikke har kjøpt inn en eneste del, eller hatt fingrene på det, forstår jeg hva som trengs, hvordan det virker, hvordan det skal justeres og hvordan det skal monteres.
Mange her inne på forum som er flinke til dette. Bare i vår egen klubb SRVWK har du både Tmatre og Jalokey som bruker cheapo MS hjemmebygd, og skrotdeler.

Hvordan er all-round erfaringen din med gasser turbo da?

Jeg tenker at så lenge jeg skjønner meg på det (etterhvert såklart) gjør det ikke noe om det er litt justering av og til,
men om det blir mye banning og problemer ved f-eks bobletreff og andre langturer, er det mer slit enn glede  Glad

Bor såpass langt nord at det blir en del kjøring når sesongen er i gang.
Over 60 mil bare til tr.heim  Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #128 på: februar 18, 2014, 07:31:07 am »

Den generelle erfaringen min med gasserturbo, er lik trening av hund, barneoppdragelse eller kakeoppskrift:
Du må skaffe deg mest mulig informasjon, fra mange kilder, og så plukke ut det som virker fornuftig for deg. :-)
Jeg har testet forskjellige forgassertyper på boblemotorer, med og uten turbo, og forstår nå derfor bedre hvordan de forskjellige virker. (40 og 44 IDF med og uten CB upgradekit, forskjellige halsringer, dyser, emulsjonsrør, bensintrykk og flottørhøyde. Pict 3, DCOE, og HS8.)
Den forgasseren jeg landet på til min turbo, HS8, er jeg veldig fornøyd med, fordi den er svært enkel å justere når du vet hvordan. Veldig jevnt og godt drag over hele registeret, men ingen dragrace forgasser.
DCOE var fin på tomgang, forferdelig flatspot på 1500-2000, men ga mer akselerasjon og kraft i toppen. Helt ubrukelig på gata, finn på stripa hvis du launcher over 3000. Løsningen som er brukt for å få DCOE til å fungere på gata, er å bygge om ene løpet med vakumklokke, så det er stengt ved halv gass og åpner ved behov. Men dette krever ombygging som jeg ikke følte meg sikker på.
HS8 justeres slik:
(Finn rett størrelse først)
Du har en nål. Denne justeres. Bunnen av nåla styrer bensinmengde ved stor last. Midten ved halv, og toppen ved lav last. Så tar du en fil. Fil vekk på de områdene motoren får for lite bensin.
Får motoren for mye bensin, kjøp ei større nål, og fil den. Fungerer veldig bra, enkel og skru på og.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #129 på: februar 18, 2014, 11:04:26 am »

Den generelle erfaringen min med gasserturbo, er lik trening av hund, barneoppdragelse eller kakeoppskrift:
Du må skaffe deg mest mulig informasjon, fra mange kilder, og så plukke ut det som virker fornuftig for deg. :-)
Jeg har testet forskjellige forgassertyper på boblemotorer, med og uten turbo, og forstår nå derfor bedre hvordan de forskjellige virker. (40 og 44 IDF med og uten CB upgradekit, forskjellige halsringer, dyser, emulsjonsrør, bensintrykk og flottørhøyde. Pict 3, DCOE, og HS8.)
Den forgasseren jeg landet på til min turbo, HS8, er jeg veldig fornøyd med, fordi den er svært enkel å justere når du vet hvordan. Veldig jevnt og godt drag over hele registeret, men ingen dragrace forgasser.
DCOE var fin på tomgang, forferdelig flatspot på 1500-2000, men ga mer akselerasjon og kraft i toppen. Helt ubrukelig på gata, finn på stripa hvis du launcher over 3000. Løsningen som er brukt for å få DCOE til å fungere på gata, er å bygge om ene løpet med vakumklokke, så det er stengt ved halv gass og åpner ved behov. Men dette krever ombygging som jeg ikke følte meg sikker på.
HS8 justeres slik:
(Finn rett størrelse først)
Du har en nål. Denne justeres. Bunnen av nåla styrer bensinmengde ved stor last. Midten ved halv, og toppen ved lav last. Så tar du en fil. Fil vekk på de områdene motoren får for lite bensin.
Får motoren for mye bensin, kjøp ei større nål, og fil den. Fungerer veldig bra, enkel og skru på og.

Såpass, bra forklart. Nå skjønte jeg hva dysejusteringa går ut på, makes sense.  Kult
HS8 gasser er jo en SU gasser? (delvis selvjusterende, og godt egnet for turbo?)
Jeg har jo vurdert å bruke SU fra både mini, jaguar og rover  Gliser
(pappa hadde en 72mod Rover 3500gt med SU gassere, den ble dessverre solgt som delebil)

Jeg har hørt at forbruket kan gå litt opp, men ellers virker di som et bra valg. 
Har allerede sett på flere doble sett med SU gassere på e-bay, og prisene var absolutt overkommelig.


* su_carbs_v24bike.jpg (42.34 KB, 600x488 - vist 233 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #130 på: februar 18, 2014, 11:13:59 am »

Tror ikke du trenger å reise til amerika for å kjøpe en gammal SU gasser... http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45389918
Send en mail til selger, og spør etter forgasser med trykkboks, så er du langt på vei  Glad


* 18_1879297694.jpg (93.37 KB, 575x431 - vist 229 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #131 på: februar 18, 2014, 11:43:06 am »

Tror ikke du trenger å reise til amerika for å kjøpe en gammal SU gasser... http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45389918
Send en mail til selger, og spør etter forgasser med trykkboks, så er du langt på vei  Glad

Hehe! Skulle gjerne hatt en sånn kasse i garasjen  Glad
"Stay away from those carbs, you`re gonna get all fat and funky"  Gliser
Skal sende han mail. Hvilken størrelse bør jeg satse på? Jeg mener mini hadde doble 32 eller 34mm til sin 1300 eller 1600 motor..?
« Siste redigering: februar 18, 2014, 13:24:53 pm av FooZ » Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #132 på: februar 18, 2014, 14:06:09 pm »

Hva slags motor skal du ha? Jeg har den største til 1915, HS8 er 50mm. Du hadde sikkert og fint klart deg med HS6 som er 44mm.
De selger overhalingssett på nettet, og bytt gjerne ut flottøren med et "stayup set" som ble utviklet for militæret som trengte driftssikkerhet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #133 på: februar 18, 2014, 14:45:20 pm »

Hva slags motor skal du ha? Jeg har den største til 1915, HS8 er 50mm. Du hadde sikkert og fint klart deg med HS6 som er 44mm.
De selger overhalingssett på nettet, og bytt gjerne ut flottøren med et "stayup set" som ble utviklet for militæret som trengte driftssikkerhet.

Det er en 1600 AD dual port.
44mm skulle jeg tro holder i massevis om de kan sammenlignes med vanlige gassere.
Jeg hadde tenkt 34-40mm hvis jeg skulle hatt empi eller solex, enkel eller dobble.
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #134 på: februar 19, 2014, 08:42:20 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,51027.0/topicseen.html
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #135 på: februar 20, 2014, 08:33:59 am »

Du får 3-4 forskellige typer overhalingssett til SU gassere, alt efter hvor grundig du går til værks og ikke mindst hvilken bil gasseren har siddet på.
Ikke samme nål, dyse og fjær på alle HS6 gassere. Nogen sidder enkelt monteret på bil, endre er dobbelt, og nogen enkelte biler har kørt med trippel opsæt! Blunker

Vi sælger til de fleste typer, men et godt tips er at finde det lille stykke blikk med modell nummeret til SU gasseren. Kan for eksempel være AUD584
Og endnu et godt tips er at ikke handle akkurat den type gasser hvis den skal overhales Blunker

Ellers er HIF44 ikke nogen dum gasser at overveje. Samme størrelse som HS6 men mere moderne og findes i en "tryk-turbo"-udgave fra Mini og Metro. Disse kan også leveres nye. Send mig en mail hvis du er interesseret i pris.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #136 på: februar 20, 2014, 13:40:38 pm »

Om jeg ikke husker feil er HIF med integrert flottørkammer, og mer moderne ja... "Fordel" med HS6 er at du kan vinkle flottørkammeret så det står vannrett selv om gasser står skrå. Spesielt nyttig for rover V8 og andre som brukte dem skråmontert, men sikkert ikke noe du trenger. Men virker den HIF også slik at du kan trekke ned dysa for å stille mer bensin over hele registeret?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #137 på: februar 20, 2014, 15:14:37 pm »

HIF44
http://www.ebay.co.uk/itm/SU-HIF-44-CARB-CARBURETTOR-CLASSIC-MINI-METRO-MG-SUZUKI-/141187212663

HIF38
http://www.ebay.co.uk/itm/METRO-MINI-HIF38-SU-CARB-CARBURETTOR-/350986902246

Tror du 38 modellen holder til 1600 motoren?
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #138 på: februar 21, 2014, 09:18:37 am »

Ja, det tror jeg. Den er jo 38mm, og det er større en originalforgasseren. Hvordan den virker, og justeringsmuligheter, har jeg ingen erfaring med.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #139 på: februar 24, 2014, 18:37:41 pm »

Ja, det tror jeg. Den er jo 38mm, og det er større en originalforgasseren. Hvordan den virker, og justeringsmuligheter, har jeg ingen erfaring med.

Hm, 38mm er kansje vanskelig dimensjon å finne passende manifoild til? Sånn sett er vel 44mm lettere å finne passende deler til..
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #140 på: februar 24, 2014, 20:34:10 pm »

for 8000 som er din limit. Så får du sprut deler og er meget godt på vei. Glad

hadde kjøpt disse.:
http://vwspeedshop.com/product.php?productid=16759&cat=394&page=1
her har du gode solide spjeld som er 40 mm en på hver side. med fuelrail og trottle posisjon sensor. 2.5 toms 90 graders silikon slanger eller luft filter. alt etter om du skal ha turbo.
eneste du må ha utenom er en temp sensor fra for eks. en audi a 4 1.8 turbo. koster 600 på mekonomen. dyser finner du på skroten. std bosch dyser passer.

tenning:
 wbx fra tenning fra en t3 wbx. du må låse av fordeler totalt. slik at sentrifugal og vakum klokke blir ikke funksjonibel. kobler mega squirt mellom hallgiver og tennings modulen til wbx. da styrer ms tenning  gjennom lade trykk fra mapsensor.  

ms får du her  fra .

komplett ferdig .
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb30-assembled-unit-p-56.html

lodde selv kitt.
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb22-kit-black-case-p-128.html

så trenger du div rele. ledninger . bensin pumpe. større bensin tilførsel fra tank. Glad

bygger en selv nå med samme oppsett. går du for ms. så kan du kansje grine deg til mitt map så du klare starte den på det. selv om de krever mer mapping på din motor. skal bytte cam i min så blir ikke helt riktig. til din std.

lykke til:) gå for insp!!!  så opplever du en ny verden på disse frekke motorane våre. Glad
« Siste redigering: februar 24, 2014, 20:37:18 pm av jalokoey » Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #141 på: februar 24, 2014, 20:40:54 pm »

turbo fra en vag tdi . funker bra. disse seller biltema nye til rett rundt 3000. ( sikkert langt fra noe gode !!) men kansje gode nok for ditt bruk. har selv nå en trubo fra en 1.8 turbo. bensin motor. den er litt stor. turbo fra fiat uno . og 1.6 tdi t3 . egentlig bare å gå på opphugger å skru ut. får dem som regel for 500-1000.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #142 på: februar 25, 2014, 00:25:19 am »

..og tar du fra hogginga kan du raske med deg litt flenser og oljeslanger og...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #143 på: februar 25, 2014, 02:33:12 am »

..og tar du fra hogginga kan du raske med deg litt flenser og oljeslanger og...

Har vært på lokal dump og tittet litt. 7-800 for turbo type pajero og andre 2-3 liters motor. skal ta en lengre runde og se hva annet de har i neste uke. =)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #144 på: februar 25, 2014, 16:11:36 pm »

..og tar du fra hogginga kan du raske med deg litt flenser og oljeslanger og...

Jeg må ha med en som kan dette før jeg tør å sette igang dump-shopping  Rekker tunge
Du nevner at magefølelsen kan være grei å følge?
Jeg har egentlig gjort det hele veien, og det har i fleste tilfeller funket bra, eller så har jeg i det minste lært noe av det om jeg feilet.

SU gasserne kommer jeg ikke bort fra.

Siden go-bilen til pappa hadde slike, og siden de har et kult utseende tror jeg at ett sett med doble 40-44mm SU gassere,
manifoiler, brukt fra forumet her, eller empi/solex,
og bytting av grenrør, bensinpumpe og oljekjøler
skulle være en fin start.

Når motoren da er klar til bruk, kan jeg fokusere på turbo, og om SU gasserne blir for vanskelig da,
har jeg ihvertfall noen billige, nyoverhalte gassere som det sikkert er noen her, eller på mini forumene som vil kjøpe uten at jeg taper så mye på det.

40-44mm er vel også et greit utgangspunkt om man først skal bygge 2-2,5" rør/slanger til turbo.
Så slipper man så stor forskjell på dimensjon fra turbo og til manifoiler?  Hæ
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #145 på: februar 25, 2014, 16:14:51 pm »

Tror ikke du trenger å reise til amerika for å kjøpe en gammal SU gasser... http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45389918
Send en mail til selger, og spør etter forgasser med trykkboks, så er du langt på vei  Glad

Fikk mail fra selger, og han anbefalte ikke SU gasserne til boblemotoren.
Men men, smaken er vel som baken, ofte delt, og ingen har maken Gliser


* fat.jpg (38.15 KB, 500x344 - vist 235 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #146 på: februar 25, 2014, 16:16:15 pm »

Du får 3-4 forskellige typer overhalingssett til SU gassere, alt efter hvor grundig du går til værks og ikke mindst hvilken bil gasseren har siddet på.
Ikke samme nål, dyse og fjær på alle HS6 gassere. Nogen sidder enkelt monteret på bil, endre er dobbelt, og nogen enkelte biler har kørt med trippel opsæt! Blunker

Vi sælger til de fleste typer, men et godt tips er at finde det lille stykke blikk med modell nummeret til SU gasseren. Kan for eksempel være AUD584
Og endnu et godt tips er at ikke handle akkurat den type gasser hvis den skal overhales Blunker

Ellers er HIF44 ikke nogen dum gasser at overveje. Samme størrelse som HS6 men mere moderne og findes i en "tryk-turbo"-udgave fra Mini og Metro. Disse kan også leveres nye. Send mig en mail hvis du er interesseret i pris.

Hvem kan jeg maile ang HIF44?
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #147 på: februar 25, 2014, 22:56:52 pm »

Ligger et fint gasseroppsett på finn som kom ut idag, men ikke gratis.. Komplett og nytt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!