mars 28, 2024, 16:34:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tips til problem ved kjøp av bil??  (Lest 1606 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« på: august 08, 2013, 08:14:52 am »

hallo, ein kompis har kjøpt ein bil(77 bay), som er registert på eit firma. bilen var henta av eit inntauingsfirma pga feilparkering utan skilt i bergen by. etter avtale blei bilen kjøpt for ein viss sum + kostnad til inntauingsfirma. salgsmelding blei skrevet og eigar/skjef for firmaet skulle ordna med den so fort som mulig. da skjedde ikkje, og han reiste på ferie. etter ferien har han fortsatt ikkje antyda å omregistrera bilen. i mellomtida blei bilen fiksa opp, med nye deler for mange tusen. forrige eigar har hevda at sekretæren har rota vekk salgsmelding. og no har han havna heilt på bakbeina og skal ha 5000kr meir for bilen for å skriva ny salgsmelding eller bilen tilbake. = utpressing. fyren er har i tilleg gått i eksil. blei forsøkt å oppsøka han igår utan hell, verken i heimen eller på jobben. maangen timar med frustrasjon og bal er gått med til no.
nokon som har tips i ein sånn sak??
av dokumentasjon finst ingen kontrakt, selgar ville ikkje skriva ein sånn ein.. men eg har mailar der han bekrefter prisen, og eg bekrefter at den skal kjøpast for den prisen. i tilleg er da mulig å oppdriva kvittering frå inntauingsfirmaet.

erfaring og råd søkes FORT (alt er gjort for å få denne bilen til scc..)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #1 på: august 08, 2013, 08:54:02 am »

Kjedelig sak Tistlo. Her har du med en skikkelig useriøs sjef å gjøre. Antyd en liten belønning ved underskrift og ofre en tusenlapp? (egentlig skulle han hatt juling, men da blir det sikkert dårlig stemning og ingen underskrift  Blunker Jeg tror at jo mer man "truer" en slik fyr jo vanskeligere blir det å få tak i ham. Håper dere klarer å løse floken.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
RuneT211
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Akershus


Orginalt duger


Vis profil
« Svar #2 på: august 08, 2013, 08:56:30 am »

Er det sånn at det kun ble skrevet en salgsmelding & dere ikke har noen kopi?
Loggført

Member of: Mandagsklubben
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: august 08, 2013, 09:56:30 am »

stemmer Rune. eg var ikkje med når bilen blei henta, noko eg absolutt skulle vert. den einaste salgsmeldingen som blei skrevet under på har jo no på magisk vis forsvunnet.  men ting er gradvis på veg til å løysa seg opp. me har ein plan. i tilleg til å vera vanskelig med salgsmeldingen helder han ogso tilbake vesentlige deler til bilen, som blei låvd å følga med, men som plutselig var sporløst vekke..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #4 på: august 08, 2013, 11:08:24 am »

Jeg har balltre du kan få låne  Gliser
Loggført
RuneT211
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Akershus


Orginalt duger


Vis profil
« Svar #5 på: august 08, 2013, 12:03:23 pm »

stemmer Rune. eg var ikkje med når bilen blei henta, noko eg absolutt skulle vert. den einaste salgsmeldingen som blei skrevet under på har jo no på magisk vis forsvunnet.  men ting er gradvis på veg til å løysa seg opp. me har ein plan. i tilleg til å vera vanskelig med salgsmeldingen helder han ogso tilbake vesentlige deler til bilen, som blei låvd å følga med, men som plutselig var sporløst vekke..
Høres ut som en skikkelig kjeltring det der Sint Aldri lett å finne løsninger i sånne tilfeller, men som du sa så har du noen e-poster som kan brukes ved en evt anmeldelse, om det må gå så langt, sørg for å kommunisere mye skriftlig med han, sånn at det blir lettere å bevise at det faktisk er gjennomført en handel. Lykke til.
Loggført

Member of: Mandagsklubben
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #6 på: august 08, 2013, 12:06:34 pm »

Kjenner du en advokat du kan bruke? Jeg ville heller ha brukt 5000 for å få en advokat til å sende han brev om dette enn å betale mer for bilen. Brev fra advokater blir som oftes åpnet og lest  Glad
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #7 på: august 08, 2013, 12:22:02 pm »

Hvis dere er medlem av NAF eller lignende så her dere 1 time med gratis advokat
han kommer da til og skrive ett brev,om at alle extra omkostinger økonomisk kommer
til og være selgers ansvar,det måtte jeg gjøre en gang og da vart det fart i sakene!
Loggført

Vw 1302
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: august 08, 2013, 13:11:51 pm »

me snakka me biltilsynet og dei kunne som vanlig ikkje gjera noko som helst. men me fekk ut litt info om bilen og fekk blandt anna veta at bilen var blitt stoppa langs vegen og avskilta = påskiltingsgebyr! endå eit tilbakeholdt detalj.. blei deretter anbefalt å kontakta forbrukarrådet. etter å ha snakka med dei var da ganske klart at selgar ikkje har noko han skulle ha sagt, men me måtte senda inn ein sånn klagedings. so da blir gjort no. satsar på da går seg til. men me har bilen med eu godkjenning,straks skilt og forsikring. men regga på forrige eigar. frista til å ta ei lang økt med ulovlig passering av autopass stasjonar Øyerulling blir fort nokon tusen kr:)

naf blir kontakta vist da ikkje ordnar seg no.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #9 på: august 08, 2013, 14:34:30 pm »

Dessverre straffer autopass bare dere da regningen der er 6 mnd forsinkelse.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #10 på: august 08, 2013, 14:38:59 pm »

Hev kjøpet. demonter nye deler. kontakt avisa og få svertet firmanavnet!
Utrolig hvor redd bilfirmaer er for dårlig omtale i aviser.
Loggført
rubenthorsen
Gjest
« Svar #11 på: august 08, 2013, 17:51:11 pm »

Uansett om denne skurken gjør opp for seg tilslutt ville jeg brukt media. Han har sikkert gjort dette før, og kommer garantert til å gjøre det igjen.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: august 08, 2013, 18:33:10 pm »

godt tips ang autopass:)

me får sjå kva da blir til. finn nok ut av da, men scc henger i ein tynn tråd for denne bilen. litt forbanna då da er lagt ned svert mangen timar på å få den klar.. me skulle eigentlig reisa til scc tidlig idag, men alt har gått rakt åt skogen pga han umuliusen. media blir nok trulig brukt ja
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!