mai 01, 2024, 11:43:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhn's 1915cc vurderes solgt  (Lest 2419 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: juni 03, 2013, 13:10:01 pm »

Turnkey, ferdig mappet EFi, etc. etc.

Flere detaljer rundt salg i tråd:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16619.0.html
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KayH
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #1 på: juni 03, 2013, 18:43:48 pm »

Pris?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 03, 2013, 22:13:51 pm »

All salgsinfo står i linken. Foreløpig siste post i byggetråden.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
djupevik
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: juni 05, 2013, 18:50:40 pm »

Luftes i sommervarmen:

Turnkey, ferdig mappet m. MS2-extra, ledningsnett, CoP og 2x 40mm Dell'Orto DRLA (spjellhus)
122 hjulhester @ 6000 rpm m. undernevnte kasse. Antatt et sted mellom 130 og 140 Hk @ svinghjul.
Gått rundt 16 000 km over en periode på 2.5 år. For tiden i daglig bruk.

32 500,-

Kan om ønskelig selges med en 1300S-kasse i god stand, oppgradert m. superdiff (original-diffen. varte ca. 13 000 km etter at motor ble tatt i bruk). Kassa har gått ca. 3000 km etter ombygging.
Totalen havner i så tilfelle på 36 500,-

Det er mye informasjon å finne om bygget igjennom tråden.
Spørsmål kan naturligvis også stilles her i tråden. Interesse meldes på PM.
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
Min 1966 boble
Min 1963 Type 3 Variant
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 05, 2013, 23:52:40 pm »

Jeg reiser ut på arbeid og blir borte et par uker.
Når jeg er tilbake en gang rundt 20. juni, er jeg klar for overlevering.

Husk at motoren står i bil og den er mer enn happy for å bli prøvekjørt før endelig avgjørelse blir tatt Glad
Anbefaler dog å droppe prøvekjøringen hvis en ikke er seriøst interessert - denne motoren er til å bli hekta på, og for en som liker kick og litt turtall, så er det garantert lett å bli forelsket ved første gasspådrag.
Hva kjørbarhet angår, så sier bremsepapirene i tråden sitt igrunn. Denne er faktisk ganske gatevennlig Glad

Selges med en ambivalent sinnstilstand... Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 10, 2013, 16:58:14 pm »

Bump:

"Luftes i sommervarmen:

Turnkey, ferdig mappet m. MS2-extra, ledningsnett, CoP og 2x 40mm Dell'Orto DRLA (spjellhus)
122 hjulhester @ 6000 rpm m. undernevnte kasse. Antatt et sted mellom 130 og 140 Hk @ svinghjul.
Gått rundt 16 000 km over en periode på 2.5 år. Ble tatt åpnet for inspeksjon for et par tusen km siden. Alt bæreing, lager, kam, løftere osv. osv. så veldig bra ut, og motoren bar ikke preg av "feil" slittasje på noen måte.
Denne er for tiden i daglig bruk, og kan testes før den tas ut av bil.

32 500,-

Kan om ønskelig kan motoren selges med en 1300S-kasse i god stand, oppgradert m. superdiff (original-diffen. varte ca. 13 000 km etter at motor ble tatt i bruk). Kassa har gått ca. 3000 km etter ombygging.
Totalen havner i så tilfelle på 36 500,-
"
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 14, 2013, 15:27:59 pm »

Oppdaterer med en innkortet spec-liste:

Basic specs:
DPR; omsveist og slipt VW veiv m. motvekter. Ballansert.
Vektballanserte råder/stempler (AA)
Web 109, 260* @ 0,05'
Los Banditos, portet. 40x35.5
10,2:1 i komp.-forhold; går fint og er mappet inn for 95. Tennignsbank er ikke så mye som et tema!
2x 40mm Dell'Orto DRLA, brukes som spjellhus
1 5/8 Merged-eksos for tiden m. stinger (kan sikkert finne noe annet om ønskelig)
Full-flowed


Hvis årsaken til at ingen melder interesse for en slik god deal er fordi at de er alergiske for EFi, så leverer jeg gjerne motoren med to dobble 40mm Dell'Orto og 009-tenning... Da går den isåfall turn key og ferdig dyset for 28 500,-

Det er temmelig lite å betale ekstra for et komplett EFi- og CoP-anlegg, når motor i tillegg har blitt mappet og bremset  Øyerulling
Buyers choice  Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 11, 2013, 23:37:11 pm »

Bump:

Fortsatt til salgs.

Nylig åpnet og inspisert etter drøye 15 000 km. Ferdig innkjørt, som ny.

30 000,- Turn-key m. EFi. Ferdig mappet, 173Nm og rett i underkant av 140 Hk.
25 000,- Med 40mm Dell'Orto DRLA og 009.

Gearkassa er solgt, så motoren kan dessverre ikke lenger prøves, kun ev. testes i benk til glede for Tomas-tvilerne der ute...

Teasers:



Send en PM ved seriøs interesse.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!