april 28, 2024, 00:43:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvor tett skal motorrommet være?  (Lest 1324 ganger)
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: juni 19, 2008, 10:16:39 am »

har akkurat tatt ut min 2L CU motor fra min T2 bay og oppdaga at forrige eier hadde poppet på masse blekkplater på kjøleblekket og tettet mellom kjøleblekk og hullet i motorrommet med sikaflex. er dette nødvendig? hvor tett trenger dette egentlig å være?
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: juni 19, 2008, 10:38:41 am »

Sikaflexen er vel brukt i manko på den orginale lista som skal være der,,?
At det er tett er bra, sørg for det du og, når motoren skal inn igjen.
 
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #2 på: juni 19, 2008, 10:52:53 am »

ja, skal nok være en gummilist der, som mangler. men på en annen side, passer ikke kjøleblekket så veldig godt i hullet. dette er en bay med org. 1600 motor, men forrige eier satt inn en 2L CU motor fra T3 luftbuss. finnes det noe kjøleblekk som passer på denne motoren og i motorrommet på bayen? ser at det blekket som står på nå er bøyd på flere steder og det er klippt bort endel for å få det til å passe. hadde vært best å fått dette bedre enn det er nå...
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #3 på: juni 19, 2008, 11:38:25 am »

Har lett litt etter det nå,fant ingenting,,holder på med det samme selv,2L. ut av bilen, ny, litt modifisert inn igjen. Var en runde rundt igår, fikk tak i 1mm. aluplate som jeg skal lage kjøleblekk av sjøl.Aner ikke hvordan det blir seende ut,må tilpasses rundt et porche lignende kjølehus, men tett, det blir det.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #4 på: juni 20, 2008, 11:11:23 am »

noen som vet hva som skjer, dersom dette ikke er tett?
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #5 på: juni 20, 2008, 11:12:08 am »

Du får varmluft frå undersida av motor opp på kald side - aka overside av motor/kjøleblekk. Kan medføre dårligare kjøling..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: juni 20, 2008, 19:01:17 pm »

noen som vet hva som skjer, dersom dette ikke er tett?

Risikerer også at mye støv og dritt virvles opp i motorrommet, ikke helt bra! Hvis du har muligheter for det, så sett på en gummipakning, hvis du finner noe som passer.

Lykke til!
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!