april 16, 2024, 13:53:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mista lappen  (Lest 5131 ganger)
Catman
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: For det meste på hotel


Vis profil

« på: desember 14, 2007, 21:18:34 pm »

Hadde et lite uhell ja
« Siste redigering: januar 15, 2008, 21:43:02 pm av carlhamilton » Loggført

Have a coke and a smile and shut the fuck up....
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1 på: desember 14, 2007, 21:33:14 pm »

Aww.. Shit happens! Du får nyte tida som fotgjengar og trøste deg med at når våren kjem kan du ta lappen igjen.

Beklager, berre må..

 Osteaktig

Hovmod står for fall, btw..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: desember 14, 2007, 21:38:22 pm »

Perfekt grunn til å kjøpe inn et prosjekt å jobbe med det :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: desember 15, 2007, 13:21:40 pm »

nå er det ikke låv og kjøre moped heller når man mister lappen.
Loggført

1 up
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #4 på: desember 15, 2007, 15:32:25 pm »

Har prøvd detta en gang jeg og. Og nå er det jaggu mildere straffer også. Fikk ett år med 136km/t + 15 dager på Hof da. Detta var på 80 tallet
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: desember 16, 2007, 14:38:41 pm »

Å jo da. det kan du når du tok lappen før 19ettellerannet, og det gjorde jeg.
Men jævla kaldt med scooter no da...
jeg er sikker jeg . en kompis mista lappen for ca 8 mnd siden , han måtte jo på jobb så det ble en moped . han ble stoppet en dag og var sikker på at dette var lovelig , men nei . tror han slapp bot og mer utsettelse pga ganske nye regler , men han syntes det var rart og tok opp tlfen og ringte politiet . etter masse att og frem så spurte han om bota ville bli det samme om han kjørte bil eller moppe og det er det samme . han jeg snakker om tok moppe lappen over 10 år siden og var 16 år da.
Loggført

1 up
KH
Gjest
« Svar #6 på: desember 16, 2007, 15:46:02 pm »

jeg da i min lille egen verden hadde det frykteligvanvittig artig med å virkelig gruse en, unnskyld uttrykket men realiteten var da en besjing i bmw som provoserte veldig med 70 i 90 sonen i venstre feltet i veeeeeldig lang tid, selv etter div blink med lys osv ikke ville legge seg til helvete inn i høyre feltet hvor han hørte hjemme i en slik fart.


Så hvorfor kjørte du ikke pent og pyntelig forbi i høyrefeltet da Hæ
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #7 på: desember 16, 2007, 16:17:34 pm »

Nesten 50 km/t over fartsgrensen er friskt Glad Jeg tror også reglene tidligere var at du kunne kjøre moped selv om du mistet bil-lappen, men nå er reglene endret og du mister rett til å føre alle typer motorkjøretøyer når du mister lappen.

Sånn er det ihvertfall for Otto Jespersen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175196
Loggført

1969 Militær-buss
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #8 på: desember 16, 2007, 16:39:07 pm »

jeg da i min lille egen verden hadde det frykteligvanvittig artig med å virkelig gruse en, unnskyld uttrykket men realiteten var da en besjing i bmw som provoserte veldig med 70 i 90 sonen i venstre feltet i veeeeeldig lang tid, selv etter div blink med lys osv ikke ville legge seg til helvete inn i høyre feltet hvor han hørte hjemme i en slik fart.


Så hvorfor kjørte du ikke pent og pyntelig forbi i høyrefeltet da Hæ


det er også grunn til førerkort beslag.... forbikjøring på høyre side er ikke lov :-)
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: desember 16, 2007, 20:58:47 pm »

Nesten 50 km/t over fartsgrensen er friskt Glad Jeg tror også reglene tidligere var at du kunne kjøre moped selv om du mistet bil-lappen, men nå er reglene endret og du mister rett til å føre alle typer motorkjøretøyer når du mister lappen.

Sånn er det ihvertfall for Otto Jespersen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175196

Svekker nok selvtilliten til "tøffe otto" å måtte kjøre turkis scooter til jobb Rekker tunge





Men så er det jo ulovlig å da er han vel tøff allikevel Trist
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
KH
Gjest
« Svar #10 på: desember 17, 2007, 12:54:40 pm »

jeg da i min lille egen verden hadde det frykteligvanvittig artig med å virkelig gruse en, unnskyld uttrykket men realiteten var da en besjing i bmw som provoserte veldig med 70 i 90 sonen i venstre feltet i veeeeeldig lang tid, selv etter div blink med lys osv ikke ville legge seg til helvete inn i høyre feltet hvor han hørte hjemme i en slik fart.


Så hvorfor kjørte du ikke pent og pyntelig forbi i høyrefeltet da Hæ

Av den enkle grunn at veitrafikk loven sier at å kjøre forbi et annet kjøre tøy faktisk ikke er lov på høyre side, to felt eller ikke.
Og i samme loven står det svart på hvitt at om et annet kjøretøy gir tegn til å ville kjøre forbi deg har du PLIKT til å slippe vedkommende forbi, om så nødvendig stoppe for å gjøre dette.



Bare tull
Men det er altså bedre å ligge å pese i ræva på bilen foran i venstre felt i 70 istedenfor å holde fartsgrensa i høyre felt Sjokkert
Ikke rart at du mister lappen Gliser
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #11 på: desember 17, 2007, 13:57:11 pm »

bare tull at det ikke er lov til å kjøre forbi på høyre side? det er iallefall tull

Kilde
Forskrift om kjørende og gående trafikk
§ 12
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #12 på: desember 17, 2007, 14:04:01 pm »

- § 12. Forbikjøring:1. Forbikjøring skal skje til venstre. Likevel skal følgende gjelde: (…) Er trafikken så tett at kjøretøyene opptar alle kjørefelt i kjøreretningen og kjøres med en fart som er bestemt av kjøretøyet foran, kan kjøretøy i ett felt kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt. (…) 3. Den som har kjørt forbi til venstre, skal svinge til høyre igjen når forbikjøringen er avsluttet (…).


§12 - 4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: desember 17, 2007, 14:07:32 pm »

- § 12. Forbikjøring:1. Forbikjøring skal skje til venstre. Likevel skal følgende gjelde: (…) Er trafikken så tett at kjøretøyene opptar alle kjørefelt i kjøreretningen og kjøres med en fart som er bestemt av kjøretøyet foran, kan kjøretøy i ett felt kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt. (…) 3. Den som har kjørt forbi til venstre, skal svinge til høyre igjen når forbikjøringen er avsluttet (…).


§12 - 4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.


ja. og slik jeg har forstått var det ikke lov til å kjøre forbi på høyre siden i dette tilfellet.. men JA, jeg ville nok gjort det slik som de fleste andre.

Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: desember 17, 2007, 15:00:30 pm »

Jeg tror politibiler hadde vært svært vanlig i VENSTRE felt i morgen rushet inn til Oslo om det var slik. Folkene i høyre felt hadde ligget syltynt ann om Venstrefelt hadde stoppet opp så hele køen i høyre gled forbi en politibil  Gliser Gliser Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
KH
Gjest
« Svar #15 på: desember 17, 2007, 15:03:58 pm »

Så hva er best. Ligge som en tulling bak en annen tulling, blinke med lysa og være irritert. Bli så forbanna at du gasser ut av helvete for å komme forbi og mister lappen, eller kjøre pent forbi i høyre felt sånn at politet som ligger bak deg stopper tullingen som ligger i 70 i venstre felt og gir ham en bot Rekker tunge
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #16 på: desember 17, 2007, 16:26:24 pm »

Så hva er best. Ligge som en tulling bak en annen tulling, blinke med lysa og være irritert. Bli så forbanna at du gasser ut av helvete for å komme forbi og mister lappen, eller kjøre pent forbi i høyre felt sånn at politet som ligger bak deg stopper tullingen som ligger i 70 i venstre felt og gir ham en bot Rekker tunge

hva som er fornuftig er ikke alltid det som er lovlig... men jeg kan jo gi deg et annet scenario som også kan fungere...
du venter bak bilen og når den endelig kjører inn til siden så kjører man forbi UTEN å kjøre langt over fartsgrensen..
Loggført

KH
Gjest
« Svar #17 på: desember 17, 2007, 21:00:11 pm »


hva som er fornuftig er ikke alltid det som er lovlig... men jeg kan jo gi deg et annet scenario som også kan fungere...
du venter bak bilen og når den endelig kjører inn til siden så kjører man forbi UTEN å kjøre langt over fartsgrensen..
[/quote]

Også et godt og rimelig alternativ Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!