april 27, 2024, 15:18:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fra originalgasser til ny repro dingsboms  (Lest 1967 ganger)
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« på: august 24, 2013, 10:43:02 am »

Ok, jeg hakke rørt en skrue enda, og hakke tid før i morra åkkesom.

MEN, det kom et frustrert ektepar inn på gårdsplassen i går. De hadde hatt bilen på verksted for en "generell sjekk". Der hadde de gått skikkelig til verks, kan man kanskje si. Mekanikern mente nemlig at forgassern var "utslitt" og ga ingen videre forklaring på det. De hadde da kjøpt inn en ny reprogasser fra HotShop, (34PICT) og montert denne, og gjort ei skikkelig justering mente de. Da bileierne henta vogna merka de med en gang at den gikk MYYYYE dårligere enn med den gamle gassern, så de ba om å få denne overhalt og montert igjen, men da hadde allerede den blitt kasta.

Spørsmålet er da, åssen er en slik HotShop gasser dysa/bygd opp etc etc i forhold til en original, og hva kan det være som gjør at bilen plutselig går som ei bøtte med møkk?

Som sagt, jeg har ikke rørt en skrue enda, og fåkke gjort no før i morra. Men kanskje kan tråden rulle opp noen som har opplevd det samma?

Mangomong
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: august 24, 2013, 14:04:07 pm »

Mest sannsynlig en justeringssak. Har hatt ny forgasser på min egen bil selv siden 2005 - jeg ble lei av alt plunderet med den gamle, og da den i tillegg begynte å lekke bensin fra spjeldakslingen, var grensen nådd. Min bil går utmerket med ny forgasser, men den må naturligvis være riktig justert. Det spørs det om dette verkstedet har fått til.
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 26, 2013, 10:30:22 am »

et åpent vakuumuttak på gassern var hele "feilen". Verkstedet visste ikke hvor "alle" slanger skulle plasseres gitt. 5 min jobb.
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #3 på: september 13, 2013, 12:58:17 pm »

Brosol sin verson av 34 pict 3 gasseren er vel ikke på langt nær så bra i utførelse eller kvalitet som de gamle Solex gasserene...stort sett bare søppel!
Overhaler heller en orginal til doble prisen en og fikle med dem reprogasserene!!
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 14, 2013, 00:39:56 am »

Hm.. Hadde en brosol på en tidligere bil med 1600 og den gikk jo som et olja lyn...
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: september 14, 2013, 01:04:28 am »

Har kjørt med Brosol-gasser siden tidlig 2005, sikkert en 50-60 000 km eller så. Har alltid funka som fjell.
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: september 16, 2013, 09:16:16 am »

har aldri hatt no reprogreier på egen VW, men fikk da uansett denne til å gå helt ok etter å ha tetta et vakuumuttak, eller inntak eller hva man skal kalle det.
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #7 på: september 19, 2013, 11:47:39 am »

Min splitter nye brosol kom fra fabrikk med spon etter maskinering i flotørkammeret og defekt akspumpe membran...
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!