april 28, 2024, 01:45:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justere dynamoreim på 72 Fastback  (Lest 870 ganger)
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« på: august 21, 2013, 23:04:13 pm »

Noen som kan forklare hvordan dette gjøres? Gjerne med bilder/tegning.
I min enfoldighet går jeg ut fra at det ikke er som på 66 T1 jeg hadde... Hæ
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 22, 2013, 05:59:55 am »

bortimot likt som på T1. Ikke stram for hardt.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #2 på: august 22, 2013, 09:40:01 am »

Takk Glad

Da skal det jo være en smal sak. I "gamledager" så skulle du kunne bevege reima ca en cm. Da var den riktig justert.
Min er nok litt slakkere, men ikke mye.
Problemet er at den begynner å slure når dynamoen "trår til" og skriker da noe helt vannvittig ( jeg trodde faktisk det var utløserlageret som lagde lyden).
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 22, 2013, 22:48:16 pm »

Tror ca 1,5 cm er passe. (info fra aug 62 instruksjonshefte)

For stramt så ødelegger du lagrene.

På type 3 skal du kun dra dynamoen og ikke kjøleviften som på type 1 motorer...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #4 på: august 23, 2013, 09:05:16 am »

Tror ca 1,5 cm er passe. (info fra aug 62 instruksjonshefte)

For stramt så ødelegger du lagrene.

På type 3 skal du kun dra dynamoen og ikke kjøleviften som på type 1 motorer...

Da tror jeg at jeg må sjekke dynamoen. Den går så tungt i perioder at den får reima til å slure... Det var forresten den lyden jeg fortalte om i tråden din om ulyd/brommelyd i bilen din.
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 25, 2013, 22:40:24 pm »

Tror ca 1,5 cm er passe. (info fra aug 62 instruksjonshefte)

For stramt så ødelegger du lagrene.

På type 3 skal du kun dra dynamoen og ikke kjøleviften som på type 1 motorer...

Da tror jeg at jeg må sjekke dynamoen. Den går så tungt i perioder at den får reima til å slure... Det var forresten den lyden jeg fortalte om i tråden din om ulyd/brommelyd i bilen din.

Jeg byttet dynamo - men det var ikke dynamoen som brummet...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #6 på: august 26, 2013, 22:07:22 pm »

Var ikke mulig å få strammet reima noe mer så jeg får bestille en ny. Fikk målt ladingen da. Lå på 12,5 V lenge, men bestemte seg plutselig for å jobbe. 17,3 V på tomgang. Kanskje ikke rart at den går tungt rundt i perioder Tvilende
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!