april 28, 2024, 22:14:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 72 mod. 1302 S  (Lest 5468 ganger)
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« på: august 26, 2013, 21:48:18 pm »

Kjøpte denne bobla (min aller første!) som tidligere har hatt to eiere, den siste hadde den til oppbevaring i to uker før jeg hentet den. Den har blitt eid hele sitt liv av en eldre dame, så den er derfor godt bevart. Tenkte derfor det ville være et flott første boble prosjekt, selv om det er litt småplukk. Jeg har nå eid den siden April og er nå helt hekta!

Bilen er en 1972 modell av typen 1302S, i en blå metallic farge. Den har svart interiør og har gått 72000.


* IMAG0163.jpg (92.63 KB. 775x437 - vist 326 ganger.)


* IMAG0164.jpg (113.36 KB. 775x437 - vist 349 ganger.)


Disse bildene er tatt på vei hjem etter kjøpet. Den er nå plukket fra hverandre og det kommer masse bilder Osteaktig

« Siste redigering: april 27, 2014, 20:21:02 pm av Milla » Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #1 på: august 26, 2013, 23:10:36 pm »

Lykke til med bilen din ! den ser jo fin ut Glad 1302 er tøffe de Blunker hva er planene ? orginal, senket, stor motor, ? uansett hva du gjør med den så kommer den til å gi deg mye læring og smil fremmover Blunker
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 26, 2013, 23:36:51 pm »

Alt for lite 02 ute å ruller. Velkommen på forumet.
Loggført

Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 27, 2013, 08:21:52 am »

Planen fremover er plukke bilen fra hverandre, for å fjerne all rust og hellakkere bilen.
Jeg har så vidt begynt med demonteringen.

* SAM_0582.jpg (130.18 KB. 775x436 - vist 253 ganger.)


* SAM_0585.jpg (133.55 KB. 775x436 - vist 318 ganger.)


Jeg skal restaurere felgene som fulgte med bilden da den var ny.

* IMAG0231.jpg (100.34 KB. 333x590 - vist 247 ganger.)


Motoren skal ut og få en overhaling, men om den blir trimmet har jeg ikke bestemt meg for enda Rekker tunge

Senere skal jeg bredde det andre settet med felger jeg har til bilen og senke den noen mm.

Jeg har et håp om at bilen er ute og ruller på veien igjen sommeren 2014 Glad

« Siste redigering: august 27, 2013, 08:35:26 am av Milla » Loggført
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 27, 2013, 17:34:10 pm »

Jeg har fått høre at denne bobla er en slags jubileums utgave, og har undersøkt litt og kommet frem til at den ligner på maraton bobla.
Er det noen her som kan hjelpe meg med å bekrefte/avkrefte dette?
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #5 på: august 27, 2013, 17:48:42 pm »

felgene er fra en jubileumsmodell, men har aldri sett en blå jubileumsmodell, bare i gul og turkis farge. har du 2 trinns el vifte og gullplakat på dashbordet??
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #6 på: august 27, 2013, 21:06:15 pm »

felgene er fra en jubileumsmodell, men har aldri sett en blå jubileumsmodell, bare i gul og turkis farge. har du 2 trinns el vifte og gullplakat på dashbordet??

disse felgene ble levert på maratonbobla også, og den ble levert i nettopp denne blåfargen, så det kan hende hun har en maratonboble Glad
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: august 27, 2013, 21:52:01 pm »

Sitat
'Marathon Beetles' were produced to celebrate the Beetles world record production figure of 15,007,034 - that car (a 1302 Super Beetle) subsequently named the 'World Champion'. 'Marathon Beetles' were offered as 1300cc Standard model and as a 1302 Super with special Marathon Metallic (metallic silver/blue, L96M) paint and unique silver and black sports wheels (Lemmertz made, part no. 000 071 475B - called 'Baja' wheel in US), with silver wheel nut covers and octagonal VW alloy centre caps.

Over 6000 produced - #6857 seen on one medallion.

Produced also in Australia as the '15 Millionth'.



http://www.sebeetles.com/marathon.htm

http://www.vw1302.de/start/wm/wm.html



Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: september 01, 2013, 15:10:48 pm »

Takk for all hjelpen Glad

Jeg har funnet ut at jeg de riktige felgene+senterkopper, den riktige fargen, årsmodell og varmetråder i bakvinduet, som stemmer med maraton bobla. Likevel har jeg ikke noen form for sertifikat, så jeg velger å leve i troa om at det er en maraton boble, siden jeg synes dette hadde vært litt kult Rekker tunge
Loggført
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: september 03, 2013, 18:45:17 pm »

Står i garasjen nå og skal til å ta ut setene i bilen... Så kommer det store spørsmålet, hvordan tar man egentlig ut setene på denne bilen?
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #10 på: september 03, 2013, 19:57:56 pm »

Hvis det er gamle typen seter med kun 2 skinner stolen står på, så er det bare å dra opp håndtaket for å justere fremover og bakover og dytte stolen helt frem til den er løs Blunker Den nyere typen vet jeg ikke, men sansynligvis ganske lett der og Glad
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: september 03, 2013, 20:10:09 pm »

Tenkte meg det var noe slikt, men turte ikke begynne å dytte og dra Rekker tunge men takk for hjelpen, da kommer jeg litt videre Glad
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #12 på: september 04, 2013, 00:09:17 am »

sitter en liten metallflik som sperrer på den ene skinna på hvert sete på 1302, denne må du vippe til siden med et skrujern (eller bare fingeren hvis du er tøff nok  Blunker ) før du kan skyve setet helt løs
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: april 27, 2014, 20:25:14 pm »

Nå har jeg tatt ut bobla for sesongen, men den har blitt helt rar i vinter. Bilen stopper når jeg setter den i fri eller holder inn clutchen, dette gjelder også når jeg kjører og skal skifte gir. 

Noen som har noen tips før jeg begynner å pelle?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #14 på: april 28, 2014, 00:34:33 am »

forgassarproblem etter alt å dømma. eller bensintrøbbel. men somregel vil da kunna vera tomgangen som er fråverande sånn at den ikkje går når du slepper gasspedalen. ta ein rens på forgassar og juster den inn på nytt. og gjerne ta den vanlige runden med service på alt frå ventiljustering til stift og tenning
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #15 på: april 28, 2014, 06:53:57 am »

forgassarproblem etter alt å dømma. eller bensintrøbbel. men somregel vil da kunna vera tomgangen som er fråverande sånn at den ikkje går når du slepper gasspedalen. ta ein rens på forgassar og juster den inn på nytt. og gjerne ta den vanlige runden med service på alt frå ventiljustering til stift og tenning

Sjekk også at magnetventilen på forgasseren har spenning og fungerer.
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #16 på: april 30, 2014, 09:57:30 am »

selger som regel noe skikkelig forgasserrens spray på mc forretninger om du ikke orker ta den helt fra hverandre - åpne toppen av gasseren så du får sprayet masse inn hvor flottøren ligger  - er mye avleiringer fra bensinen som kan lage krøll .
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: mai 01, 2014, 19:09:32 pm »

Takk for alle hjelpsomme svar!
I dag har jeg tatt ut forgasseren og vasket den. Magnetventilen har spenning og klikker når den får strøm, så jeg tar dette som et tegn på at den fungerer. Motoren fungerte veldig bra på tomgang i ca ti minutter før den døde igjen. Da var vi tilbake til start igjen :-/ Noen som eventuelt har noen bra tips når det kommer til justering?
Loggført
Milla
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: juni 07, 2014, 20:40:54 pm »

Hei folkens!

Jeg sliter fortsatt med denna motoren jeg. Nå har jeg overhalt forgasseren, stilt den inn på grunninnstillinger. Jeg har bytta luftfilter, tennplugger og ledninger. Og den går fortsatt ikke på tomgang. Den går veldig fint på tomgang så lenge choken er på, men så fort den går av dør motoren momentant.

Kan noen være så snille å komme med et hjelpende forslag? begynner å bli ganske rådløs nå :-/
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #19 på: juni 07, 2014, 22:13:26 pm »

tomgangssytemet i forgassern er nok tett. prøv en annnen forgasser som er i orden.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Kenneth Elvelund
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Rudshøgda, Ringsaker.


Vis profil

« Svar #20 på: juni 07, 2014, 23:22:37 pm »

Mixeskruen!!!

Skru den langt ut, sånn at evt. dritt som ligger der å stenger blir dratt ut.
la motoren gå litt før du skrur den inn igjen.
Loggført

Tidligere kjent som BUGMAN i VW-miljøet rundt Mjøsa.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!