april 19, 2024, 17:59:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva skjer med Gardermoen raceway?  (Lest 17269 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #30 på: september 05, 2013, 16:09:18 pm »

For the record - to faktaopplysninger:

1. NDRG fikk i våres fornyet sin leieavtale med grunneier og har sikret seg kontroll på Gardermoen Raceway i 15 år frem i tid. Det betyr at de kommer til å investere i- og drifte anlegget slik vi kjenner det fremover de kommende år. (Men - om/når kommunen omregulerer området, så termineres uansett avtalen med NDRG)

2. OSL er midt i en utbyggingsfase akkurat nå...med utvidet terminalbygg og ny "pir" til flere fly. Denne utvidelsen er ferdig ved utgangen av 2017, og prosessen med enda en utbygging (rullebane 3) - kommer i hovedsak fra 2017 og fremover...og starter med ny reguleringsplan for området....osv...osv... Med andre ord: SCC lever trygt på gardermoen Raceway ihvertfall i 5 år til .... så det er ingen umiddelbar grunn til panikk.


Dårlig banedekke, derimot.....det gir litt mer grunn til umiddelbar panikk....


Nå må du korrigere meg omjeg tar feil, men jeg mener du sa over høytaleren på Scc at det skulle bli nytt dekke neste år?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #31 på: september 05, 2013, 19:10:46 pm »

Føler det blir langt å kjøre 50 mil for å kjøre drag. Greit nok at Rudskogen og Øra er nedi gata, men får ikke kjørt fort på Øra.
Får håpe det dukker opp noe som er nærmere Østlandet.

50 mil er langt?
Vi fra Bergen og Stavanger har da gjort det i alle år, hvorfor er østlendinger så pinglete?
Ja, 50 mil er dritlangt og dritdyrt i Norge.
All respekt til dere som drar så langt, det skal dere ha!
Jeg var veldig nære å kjøre 60mil i sommer for å være med på banekjøringen der borte, men trekkvogna tok kvelden :-P
Så 50-60 mil er ikke uaktuelt, det er bare veldig langt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #32 på: september 05, 2013, 19:33:32 pm »

Føler det blir langt å kjøre 50 mil for å kjøre drag. Greit nok at Rudskogen og Øra er nedi gata, men får ikke kjørt fort på Øra.
Får håpe det dukker opp noe som er nærmere Østlandet.

50 mil er langt?
Vi fra Bergen og Stavanger har da gjort det i alle år, hvorfor er østlendinger så pinglete?
Ja, 50 mil er dritlangt og dritdyrt i Norge.
All respekt til dere som drar så langt, det skal dere ha!
Jeg var veldig nære å kjøre 60mil i sommer for å være med på banekjøringen der borte, men trekkvogna tok kvelden :-P
Så 50-60 mil er ikke uaktuelt, det er bare veldig langt.
pyse
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #33 på: september 05, 2013, 19:34:06 pm »

 Osteaktig
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #34 på: september 05, 2013, 19:36:26 pm »

Ang det speakeren sa over høytaleren... Han er litt vanskelig og forstå av og til han der.... Og skikkelig dårlig i engelsk - bruker stadig norske ord innimellom....

NDRG leier banen av grunneier og bestemmer/styrer alt som skjer der. NDRG har ønsket å legge nytt banedekke og ny tilførselsvei til området i mange år.... Men har levd på kortidskontrakter med grunneier og ikke turt å investere i store ting... Nå som de endelig fikk på plass en slik avtale - vil de legge nytt dekke.... De har delvis midler til det og det er nå planen. Det var det de fortalte speakeren i klartekst.

Men - om de virkelig evner å finne de siste midlene og får gjennomført dekke-prosjektet..... Det vil tiden vise.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #35 på: september 05, 2013, 19:47:54 pm »

Føler det blir langt å kjøre 50 mil for å kjøre drag. Greit nok at Rudskogen og Øra er nedi gata, men får ikke kjørt fort på Øra.
Får håpe det dukker opp noe som er nærmere Østlandet.

50 mil er langt?
Vi fra Bergen og Stavanger har da gjort det i alle år, hvorfor er østlendinger så pinglete?
Ja, 50 mil er dritlangt og dritdyrt i Norge.
All respekt til dere som drar så langt, det skal dere ha!
Jeg var veldig nære å kjøre 60mil i sommer for å være med på banekjøringen der borte, men trekkvogna tok kvelden :-P
Så 50-60 mil er ikke uaktuelt, det er bare veldig langt.
pyse
Nei da, bare bortskjemt. Bor jo i Østfold, Norges vanskeligste sted å drive med bil, Rudskogen er "nedi gata", kort vei til Gardermoen, bøttevis av gocartbaner og motorsportarenaer innenfor 10 mil osv...

Gliser Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #36 på: september 05, 2013, 19:50:00 pm »

5 år er jo 4-5 scc treff til jo, flott det  Gliser
Loggført

1961 T1 - Custom
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #37 på: september 05, 2013, 19:54:32 pm »

Ang det speakeren sa over høytaleren... Han er litt vanskelig og forstå av og til han der.... Og skikkelig dårlig i engelsk - bruker stadig norske ord innimellom....

NDRG leier banen av grunneier og bestemmer/styrer alt som skjer der. NDRG har ønsket å legge nytt banedekke og ny tilførselsvei til området i mange år.... Men har levd på kortidskontrakter med grunneier og ikke turt å investere i store ting... Nå som de endelig fikk på plass en slik avtale - vil de legge nytt dekke.... De har delvis midler til det og det er nå planen. Det var det de fortalte speakeren i klartekst.

Men - om de virkelig evner å finne de siste midlene og får gjennomført dekke-prosjektet..... Det vil tiden vise.

Men herregud å mye man ler av det speakeren sier! Keep it up!  Glad

Jeg håper virkelig at Scc fortsetter på Gardermoen videre etter de 5 årene, og at speakeren ikke blir noe flinkere i engelsk.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: september 05, 2013, 20:21:14 pm »

Trist å høre om Gardermoen .. et slag under beltestedet .. håper de finner en erstatning ..

mvh
Loggført
rubenthorsen
Gjest
« Svar #39 på: september 05, 2013, 21:40:13 pm »

Føler det blir langt å kjøre 50 mil for å kjøre drag. Greit nok at Rudskogen og Øra er nedi gata, men får ikke kjørt fort på Øra.
Får håpe det dukker opp noe som er nærmere Østlandet.

50 mil er langt?
Vi fra Bergen og Stavanger har da gjort det i alle år, hvorfor er østlendinger så pinglete?

Folk i bergen er vant til å kjøre langt for å slippe unna regn. Gliser
drag Racing og regn går dårlig sammen.
Loggført
Buss Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Majorstuen


Vis profil

« Svar #40 på: september 09, 2013, 23:03:41 pm »

Jeg tror nok en 3 rullebane på OSL er minst 20år frem i tid, MEN OSL ønsker å båndlegge de arealer som er nødvendig for en fremtidig 3 rullebane, som vil ligge øst for dagens rullebaner, altså der hvor stripa er i dag. De utbygninger av terminalen som pågår i dag påvirker den daglige drift av flyplassen, men er redusert takket være betydelige investeringer i midlertidige løsninger. Man har prøvd å bygge ut før terminalkapasiteten er helt sprengt og det vil medføre større konsekvenser. En bygging av en 3 rullebane vil i liten grad påvirke trafikken på OSL og kan gjennomføres på kunn et par år, dermed kann man vente til kapasiteten på dagens 2 rullebaner er tilnærmet sprengt. En 3 rullebane vil også medføre behov for en ekstra brannstasjon og dermed betydelige økte årlige kostnader.
OSL har i dag 22mil årlige reisende på 2 rullebaner. Gatwick har 31mil på en bane....
Loggført

Vokst opp med verdens mest velutstyrte T2b -71 (74-81) og en kjedelig 77 T2b (81-88) Har 85 T3 camper 112hk
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #41 på: september 10, 2013, 21:17:03 pm »

Masterplaner må alle lufthavnene utarbeide, men faktum er at OSL har masse kapasitet hvis flygelederne benytter samme konsept som i UK. Der har de vendt seg til langt mer trafikk gjennom årene uten å alltid måtte bygge nye baner... Med flysikringsdivisjonen organisert som et eget AS kan Avinor faktisk stille krav om leveranse på en ny måte enn før.
Tviler dessuten på at Avinor kommer til å bruke enda en milliard på OSL når det er skrikende behov for investeringer andre steder i landet. Dessuten er det tegn på at innlandstrafikken vokser til/fra OSL fordi utlandstrafikken på de store lufthavnene (BGO, SVG og TRD) øker gjennom flere direkteruter. Hub-tenkningen har heller ikke samme fundament i markedet etter at SAS mistet markedsandeler og billigselskapene har fått fotfeste. Vekst på OSL blir det nok som i resten av landet, men jeg har liten tro på at det blir like mye som tidligere antatt. Og da tror jeg at SCC kan leve videre Just North of Insanity. Hvor nå det måtte være Blunker
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #42 på: september 12, 2013, 07:38:59 am »

Et nytt ferskt bilde fra KNA Raceway, Sokndal. CAT truckene dumper 170 tonn med masse pr lass  Sjokkert



-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #43 på: september 12, 2013, 07:46:36 am »

Håper bremsestrekka blir lang nok...ellers kan det være lurt å montere vinger  Gliser

Skal bli artig å følge fremdriften.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #44 på: september 12, 2013, 07:55:39 am »

Håper bremsestrekka blir lang nok...ellers kan det være lurt å montere vinger  Gliser

Det rekker for at en top fuel skal klare å stoppe så da vil jeg tro det holder for en Fiat.  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #45 på: september 12, 2013, 08:08:12 am »

Håper bremsestrekka blir lang nok...ellers kan det være lurt å montere vinger  Gliser

Det rekker for at en top fuel skal klare å stoppe så da vil jeg tro det holder for en Fiat.  Blunker

...aldri undervurder en Italiener..hehe..

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #46 på: september 12, 2013, 11:53:17 am »

 Glad



-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #47 på: september 12, 2013, 13:02:52 pm »

Denne banen er jo et utrolig spennende prosjekt! Artig om du kunne laget en egen tråd med bilder og oppdateringer. Treff (Gjerne SCC) med både drag OG banekjøring hadde jo vært helt konge! Glad

Blir sikkert billig å leie dette!!!! Glad Tvilende
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
ædolf
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: haugesund



Vis profil
« Svar #48 på: september 12, 2013, 20:54:10 pm »

planer klare på karmøy ved haugesund også :-) dragstripe og bane.


* 3006_10151353279391993_533042315_n.jpg (49.29 KB, 507x381 - vist 459 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #49 på: september 12, 2013, 21:30:42 pm »

Får håpe det blir flere striper rundt i landet, så kan vi ha Dragweek vi også! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #50 på: september 12, 2013, 22:15:36 pm »

planer klare på karmøy ved haugesund også :-) dragstripe og bane.
Javisst, og de virker enda mer på hugget enn KNA, men vi får se og uansett er det jo bare fryd med to baner i nær område.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #51 på: september 13, 2013, 21:53:15 pm »

 Gliser Gliser
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #52 på: september 13, 2013, 22:02:15 pm »

Ang det speakeren sa over høytaleren... Han er litt vanskelig og forstå av og til han der.... Og skikkelig dårlig i engelsk - bruker stadig norske ord innimellom....



Holy moly , jeg synes du skulle ta en prat med han derrre speakeren og stramme´n opp litt og så får vi håpe at dere blir enig om hva som skal skje fremover. Men ikke vær streng med han da slik at dere blir uvenner...  Osteaktig
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #53 på: januar 29, 2014, 08:51:36 am »

Se denne tråden for mer info om KNA: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,32813.0.html
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #54 på: januar 29, 2014, 10:52:08 am »

On topic:
Norsk DragRacing Gardermoen har levert en 42 siders søknad om banedekke med mer.
De har møte med kulturdepartementet 12 februar.

Krysser fingre
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #55 på: januar 29, 2014, 12:11:26 pm »

Det er sårt trengt der oppe. Får håpe det går i orden.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #56 på: januar 29, 2014, 20:58:37 pm »

Krydser tær med her også  Glad

On topic:
Norsk DragRacing Gardermoen har levert en 42 siders søknad om banedekke med mer.
De har møte med kulturdepartementet 12 februar.

Krysser fingre
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #57 på: januar 29, 2014, 21:34:52 pm »

her krysses det som krysses kan:)
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #58 på: februar 27, 2014, 17:44:46 pm »

http://www.vg.no/forbruker/reise/luftfart/slik-blir-nye-oslo-lufthavn/10120367/

Noen som kan tyde ut i fra bilder om drag-stripa blir historie??
« Siste redigering: februar 27, 2014, 17:47:59 pm av Svang » Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #59 på: februar 27, 2014, 18:20:55 pm »

Slik oversiktfilmen viser ligger stripa til høyre for rullebane høyre side.
Så det virker som dette ikke går utover stripa. I første omgang....
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!