juni 12, 2024, 01:57:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som har info om å overhale retningsvisere (piler)?  (Lest 1147 ganger)
1960T-1
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« på: juni 20, 2008, 22:59:09 pm »

Hei, saken er den at jeg har en 1960 boble med retningsvisere. Disse har vært i fin og fungerende tilstand inntil nylig, men nå har den ene pila begynt å fuske. Lyset går på, men den spretter ikke ut alltid. Bilen har 12v og pilene ser det ut til har blitt viklet om. Mistenker at jeg kan ha kjørt med den ene pila på en stund. Tenker brent spole? Noe man isåfall kunne gjøre med det? Ellers noen vanlige feil på disse?

Hadde vært fint med noen bilder eller en sprengskisse. Planen var å demontere disse iløpet av helga..

Skal ha bilen på Eu, så da må jo ting være på stell..

Tusen takk for tips og innspill! (og om du skulle ha en 12v pil, høyre side, til en 60 mod liggende, så ta kontakt..)

Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: juni 21, 2008, 22:15:05 pm »

Har du prøvd å smøre pilen? Gi den litt "verktøykasse på boks" på bevegelige deler og pass på at den har god jording.
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
1960T-1
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juni 22, 2008, 14:31:53 pm »

Hei, etter en liten time i garasjen var pilene tilbake i fungerende tilstand. Først satte jeg pilen i på tilstand og hjalp den ut, da jeg målte volten med et multimeter var denne veldig lav. Virket som det var dårlig kontakt, i pluss at mekanismen gikk noe tregt.

Jeg løsnet retningsviseren og to den helt ut. Deretter vasket jeg med litt verktøykasse på boks spray, smurte opp mekaninsmen med litt olje og skrapet ren alle kontaktflatene. I tillegg justerte jeg den lille fjæra litt strammere.  Så var ikke vanskelig i det hele tatt!
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: juni 22, 2008, 18:29:28 pm »

Se der ja  Blunker  Da fikset du det.  Gliser
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!