april 26, 2024, 01:06:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Feil ratt  (Lest 4635 ganger)
Bergflak
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Gamle Fredrikstad



Vis profil
« på: september 05, 2013, 11:51:34 am »

Har kjøpt meg en 1962 T1, men den har så langt jeg hittil har klart å lese meg til, feil ratt. Har ratt uten "D-ring
bøylen" på hornet, men så langt jeg har forstått var det bare 1964 og 1965 utgavene som ikke hadde bøylen. Kan noen bekrefte?


* DSC_0078.jpg (73.7 KB, 640x360 - vist 401 ganger.)
Loggført

________________________________________
1. Boble 1969 " First of the nine'th". Ble presset i 1991. Trist
2. Type 82 1944. Solgt alt for billig i 1999 Flau
3. Boble 1962 "Gretchen". Up and running Glad
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #1 på: september 05, 2013, 12:08:31 pm »

Stemmer det du skriver. Jeg har riktig hornring liggendes om du er interesert. du trenger ikke skifte ratt.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Bergflak
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Gamle Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: september 05, 2013, 12:14:02 pm »

Genialt!  Så da kan man bare skifte "knappene" og beholde resten slik det er? Må nok plukke ned denne enheten for ettersyn uansett. Blinklysarmen drar med seg hele bryteren rundt når jeg forsøker å blinke, så noe må strammes ....
Loggført

________________________________________
1. Boble 1969 " First of the nine'th". Ble presset i 1991. Trist
2. Type 82 1944. Solgt alt for billig i 1999 Flau
3. Boble 1962 "Gretchen". Up and running Glad
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #3 på: september 05, 2013, 12:25:49 pm »

Ta med deg bilen hit en dag så kan jeg hjelpe deg.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: september 05, 2013, 12:34:22 pm »

Stemmer det du skriver. Jeg har riktig hornring liggendes om du er interesert. du trenger ikke skifte ratt.


Tror du må skifte ratt, det er et spor på hver side til hornringen. Men fort gjort.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #5 på: september 05, 2013, 12:43:32 pm »

Stemmer det du skriver. Jeg har riktig hornring liggendes om du er interesert. du trenger ikke skifte ratt.


Tror du må skifte ratt, det er et spor på hver side til hornringen. Men fort gjort.


Har sett ratt både med og uten spor. Er uten spor i mitt sorte ratt i automaticbobla fra 69.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 05, 2013, 23:04:07 pm »

Er ikke spor i 63'en vår heller. 1302'en min derimot har djupe fine spor.

EDIT: Dette ble visst feil. Er omvendt. Er visst ikke alltid like lurt å stole på hukommelsen.
« Siste redigering: september 16, 2013, 08:14:41 am av jubaluba » Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 06, 2013, 08:01:40 am »

Var et pent ratt da. Håper det går i orden og bare gytte ringen.
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #8 på: november 17, 2013, 11:15:05 am »

De tidlige rattene med hornring har spor for bøylen. '66 og opp (sorte ratt) har ikke selv om de har bøyle.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!