april 19, 2024, 10:16:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 70-talls Cal-look  (Lest 41716 ganger)
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #60 på: mai 24, 2014, 12:13:56 pm »

Paint it balck.

* Black.JPG (7.57 KB. 564x423 - vist 400 ganger.)


Nå er det på tide å få på kjøleblekk så jeg kommer litt videre.

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #61 på: mai 24, 2014, 19:49:23 pm »

ser bra ut. Moro å skru på deler som er rene og pene Glad
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #62 på: mai 28, 2014, 19:23:43 pm »

ser bra ut. Moro å skru på deler som er rene og pene Glad

Takk for det Grelland

Selv om det meste er gamle brukte deler blir det veldig bra etter litt rens, sliping, grunning og litt maling.
Kam, oljepumpe, lagere og pakninger er det som er nytt. Resten er gamle brukte deler i bra stand. Glad

Slik jeg liker det Gliser
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #63 på: mai 28, 2014, 19:33:20 pm »

Fått montert noe av kjøleplekket og prøvemontert gassere.
Svinghjul er strammet med moment og vipper er justert.

Neste på lista er å få lakert resten av blekket. Er ikke helt kompis med Biltemalakken  Sint
Gasserene skal også gåes over før montering.
Så er det ikke lenge til oppstart faktisk...... Osteaktig

* DCNF test.JPG (15.12 KB. 564x423 - vist 483 ganger.)



Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #64 på: mai 30, 2014, 11:47:24 am »

Kult å se fremgang her, Fritte. Er denne motoren ment til ragtoppen? eller er den "stand-in" i en annen bil?
Bra jobba, ihvertfall! Glad
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #65 på: mai 30, 2014, 11:50:53 am »

Dette lover godt. Da har du faktisk 2 biler å teste på scc.
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #66 på: mai 30, 2014, 17:41:56 pm »

Denne skal i min gamle blå 67 som samboer en min nå eier.
Motor til ragtoppen er tenkt å bli en 1680 og mest sansynlig ganske likt satte opp.
Men med flere godsaker i. Gammelt sådan Øyerulling

To biler på en sjåfør blir jo mesten formye av det gode.
Som jeg gleder meg til SCC Gliser

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #67 på: juni 20, 2014, 15:00:55 pm »

Tiden flyr og det er snart oppstart Sjokkert

Trenger to ting til motoren når den skal inn i bilen.

1: fjærne som holder ringen på trykkplata. Den som skal mot utløserlageret. Solfjær.
2: to stk. overganger fra varmepotte til røret fra viftehuset.

Ellers er motoren så å si ferdig. Osteaktig
« Siste redigering: juni 20, 2014, 15:11:55 pm av California Blue » Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #68 på: juni 21, 2014, 12:47:02 pm »


* Berg spesial - Kopi.JPG (7.63 KB. 564x423 - vist 473 ganger.)


Grenrør er også lakkert med "hotpaint" fra biltema Osteaktig. Funker en stund men er ikke helt evigvarende.

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #69 på: juni 27, 2014, 11:32:48 am »

Nå står den jaggu i oppstartsbenken Sjokkert

* 1716 i benken.JPG (39.24 KB. 564x423 - vist 441 ganger.)


Fortsatt litt småplukk igjen før oppstart.

Låne coil av Anders.
Må se litt på akselen til bensinpumpa. Finne riktig lengde.
Gasserne skal stilles inn og olje skal fylles.
Kjøleblekket under motoren skal også kappes litt i får å passe.
Kjøpe viftereim i riktig lengde.

Fikk fjæren jeg trengte til trykkplata av Kalle. Tusen takk Gliser

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #70 på: juni 27, 2014, 12:02:36 pm »

Lekkert!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #71 på: juni 27, 2014, 14:59:38 pm »

Takk for det Lobo.
Skal bli digg å få erstattet en sliten 1300.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #72 på: juli 08, 2014, 22:31:38 pm »

Da har det skjedd store ting. Gliser
Motoren er innkjørt  i di magiske 20 min.
Det var jo som alltid litt som måtte fikses før alt fungerte som det skulle Osteaktig
Så neste økt blir å fikse et par små ting.
Kommer tilbake med mere detaljer og bilder.
nå er det natta her Glad
Takk for hjelpen Vegard.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #73 på: juli 09, 2014, 07:03:01 am »

Da har det skjedd store ting. Gliser
Motoren er innkjørt  i di magiske 20 min.
Det var jo som alltid litt som måtte fikses før alt fungerte som det skulle Osteaktig
Så neste økt blir å fikse et par små ting.
Kommer tilbake med mere detaljer og bilder.
nå er det natta her Glad
Takk for hjelpen Vegard.

Ikke noe å takke for. Bare småtterier igjen nå så har du en fin motor klar i bil. Hørtes smooth ut Osteaktig
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #74 på: juli 09, 2014, 09:10:19 am »

Tøff motor, liker de firkanta filterboksene, får en sånn oldscool følelse av de... Glad   bra arbeid, ser frem til å følge med denna tråden
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #75 på: juli 09, 2014, 15:50:13 pm »

Det som var av små ting før og under innkjøring var i hovedsak bensin relatert.

Først ville ikke bensinpumpa pumpe. Så den måtte det jobbes litt med før membranen fungerte.
Det neste var at gasserne ikke ville gi bensin. Fikk fylt flotørkammeret med bensin så kom det bensin etterhvert og innkjøring kunne starte. Glad

Gasserne lekker litt bensin her og der, og den ene flommer over.Så de må gåes over.

Ellers så så olje fin ut.
Motoren er helt tørr, ingen oljelekkasjer så langt.

Sånn er det når man bruker bare gamle deler. Må jobbes litt med:D

Så er det å etterjustere ventiler fylle olje + litt småfiks så er den klar til å settes i bil Gliser

* Oppstart 1.JPG (29.69 KB. 564x423 - vist 382 ganger.)


Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #76 på: juli 17, 2014, 20:55:53 pm »

Oh yes!

Motoren er i bilen og fungerer veldig bra. Gliser
Den ble helt etter hva jeg var ute etter faktisk.
DCNF gasserne gjør denne motoren til en meget komfortabel motor å kjøre. Masse moment og 120 kammen sparker godt på turtall.
Stilte inn gasserne til grunninnstilling før innkjøring og kun stilt tomgang, tenning og synkronisert gassere etter innkjøring.

Det ble ikke klart helt til sesongstart, men bedre sent en aldri.

Nå venter SCC og jaggu har man ikke to biler å piske på stripa å år. Gliser

* 1776 i bil.JPG (25.99 KB. 564x423 - vist 374 ganger.)


Når høsten en gang kommer venter masse rustsveising, så back to the 70's

God Sommer Kult

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 341
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #77 på: juli 17, 2014, 21:32:11 pm »

Godt jobbet Fredrik! Gleder meg til jeg får sitte på en tur Glad
Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #78 på: juli 17, 2014, 21:39:14 pm »

Takker Anders.
Det skal du sef få. Glad

Morro å kjøre "gatemotor" igjen Gliser
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #79 på: september 02, 2014, 12:29:29 pm »

Ja da er høsten her og sesongen ute er på hell.
Har fått noen timer i garasjen i det siste, men dem har stort sett gått med til å rydde og komme iorden igjen etter motorbygging.

Nå blir det full fokus på prosjektet igjen. Gliser
Fortsetter der det slapp før sommeren.

Fått tilpasset innerskjermen noe mere men det gjenstår en del fortsatt.
Vil prøve å beholde så mye av det originale stålet som mulig.

* kapp 1.JPG (14.88 KB. 564x423 - vist 344 ganger.)




Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #80 på: september 29, 2014, 14:10:59 pm »

Tilpassing tar tid, spesielt når dem som har "prøvd" å rette opp i en skade for mange år siden har gjort MYE rart.
Har kommet litt videre og skal sveise på et par detaljer/biter som blir usynlige men nødvendige før innerskjermen kan komme på plass.
Så i morgen blir det å sveise litt og så kan jeg begynne på innerskjerm inne i kupeen.
Her må det lages litt nytt da det som var der ikke var veldig bra...


* Jobb1.JPG (27.42 KB. 432x288 - vist 296 ganger.)


* Jobb2.JPG (22.64 KB. 432x288 - vist 313 ganger.)


* Jobb3.JPG (25.39 KB. 432x288 - vist 331 ganger.)


Har kjøpt små sveiseklemmer fra Unneberg-bil. Veldig kjekke å ha Glad


Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #81 på: februar 04, 2015, 13:20:45 pm »

Å DA var det på tide med en real oppdatering.

Sveising og tilpassing tar mye tid + har også lakert/malt og satt sammen ny puma til "bruks bobla". med nye bærekuler og styreledd.

Så det har ikke stått helt stille.

* 101.jpg (145.4 KB. 653x490 - vist 286 ganger.)


* 470.jpg (46.1 KB. 450x600 - vist 286 ganger.)


* 471.jpg (41.44 KB. 450x600 - vist 307 ganger.)


Det er faktilsk ikke alt for lenge til karosseriet kan ta plass i vugga Glad og jeg kan gå videre til nye oppgaver.

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #82 på: februar 18, 2015, 09:27:06 am »

Begynner å se slutten på kapping, tilpassing og sveising av innerskjermen nå.
Skal bli godt å starte på nye områder Glad

Må si det er utrolig deilig å få dette til å se riktig ut igjen Gliser

* rag 60 042 - Copy.JPG (40.86 KB. 564x423 - vist 258 ganger.)


* rag 60 044 - Copy.JPG (29.93 KB. 564x423 - vist 273 ganger.)


Dette må også jobbes litt med før jeg kan sette karoseriet i vugga Glad


* rag 60 035 - Copy.JPG (37.18 KB. 648x432 - vist 258 ganger.)

« Siste redigering: februar 18, 2015, 10:38:58 am av California Blue » Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #83 på: februar 20, 2015, 12:26:26 pm »

Måtte prøvemontere panseret for å se om jobben jeg har gjort var innafor.
Har prøvd å stive av så mye som mulig så ting ikke skulle slå seg under sveising.

Jaggu passet panseret Glad

Har kjøpt inn et annet veldig bra panser jeg hadde tenkt å bruke, det orginale har litt rust.
Men det orginale passet definnetivt best.


* Panser 002 - Copy.JPG (11.06 KB. 564x423 - vist 233 ganger.)



* Panser 003 - Copy.JPG (46.81 KB. 564x423 - vist 282 ganger.)



* Panser 005 - Copy.JPG (32.18 KB. 423x564 - vist 251 ganger.)


Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #84 på: mars 16, 2015, 13:26:16 pm »

Da er jeg så å si ferdig med å sveise opp innerskjermen Gliser
Det skal slipes en god del sveis, men det blir godt å snart kunne gå videre.

* ragtopp 002.jpg (52.41 KB. 423x564 - vist 237 ganger.)


* ragtopp 008.jpg (53.12 KB. 564x423 - vist 252 ganger.)


Har også måtte rette litt under veis, så da lagde jeg min egen glidehammer "DIY" Osteaktig
Den fungerte veldig bra og skal brukes andre steder på karoseriet også.

* ragtopp 004.jpg (43.27 KB. 423x564 - vist 253 ganger.)


* ragtopp 008.jpg (53.12 KB. 564x423 - vist 255 ganger.)

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #85 på: mars 16, 2015, 13:30:02 pm »

Ble litt dobble bilder gitt Osteaktig

* ragtopp 005.jpg (51.31 KB. 423x564 - vist 301 ganger.)


* ragtopp 006.jpg (52.52 KB. 423x564 - vist 232 ganger.)


Innei

* ragtopp 010.jpg (41.31 KB. 564x423 - vist 291 ganger.)

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #86 på: mars 16, 2015, 19:36:58 pm »

Jeg tar meg i å titte på arbeidet sol er utført hver gang jeg er i garasjen, og dette blir syrøkent!

Bildene gir ikke spesielt godt inntrykk av kvaliteten og nøyaktigheten.


Stå på, MYE igjen  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #87 på: mars 16, 2015, 20:02:47 pm »

Takk for gode ord Erlend.

Det som er det beste er at nesten ingen ting av dette vil synes når bilen er ferdig Osteaktig
Men det viktigste er selve buen i innerskjermen og støtfanger feste som vil synes.
Som nå er riktig og det viktigste Gliser
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #88 på: mars 17, 2015, 10:46:23 am »

Mange timer med sveis her Fredrik, og stor forskjell for kjennere!
Skal du bytte frontplate, eller skal du fikse ny kant på den?
Loggført

Speed is no substitute for direction
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #89 på: mars 17, 2015, 14:29:31 pm »

Har laget ny kant, den er så bra at jeg velger å la den stå på.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!