april 20, 2024, 05:44:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan enklest tilpasse for 100mm Drivknuter?  (Lest 2538 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: september 22, 2013, 08:04:16 am »

Er det mulig å gjøre dette mens de står på bil? Taes de ut og freses? bore nytt hullbilde ved siden av det gamle? Annet som må gjøres? IRS 1302. Kasse og begge ender av aksling har 100mm.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 22, 2013, 10:54:51 am »

kjøpe nye stikkakslinger.
porsve 944 ellers så har vel cb ,cip etc dette
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: september 22, 2013, 10:58:39 am »

og de passer i Karscher skivene mine?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #3 på: september 22, 2013, 11:14:24 am »

drivakselene som følger med er standard... +2 stk 100mm drivledd, disse setter du på drivakselene inn ved kassa....
evnt kjøper 2 stk 100mm til, og 100mm stubb aksler...
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 22, 2013, 11:27:28 am »

og de passer i Karscher skivene mine?

ja  de er helt like boble akslingene  bare med 100mm flens mot ledd
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: september 22, 2013, 13:29:49 pm »

drivakselene som følger med er standard... +2 stk 100mm drivledd, disse setter du på drivakselene inn ved kassa....
evnt kjøper 2 stk 100mm til, og 100mm stubb aksler...

Jeg trodde akslingene var påmontert 100mm i hver ende.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #6 på: september 22, 2013, 18:11:16 pm »

Hei
letteste måten er å demontere stikkakselsen ut mot hjulet og den lille hubben som sitter på kassa
deretter tar dreier du vekk den kanten som dine gammle drivknuter går nedi så det blir en plan plate så tar du 100 mm knuten og setter på måle så den kommer rett på uten kast borer og gjenger 8 mm du kan bruke den gammle stikkakselen bare dreide litt så den ikke blir for lang du må huske på at den må ha slakk men dette skjønner du

biillig og bra  men det beste er et sett med 108 knuter  har kansje dette for salg om noen månder



Mvh Kåre
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: september 23, 2013, 14:18:47 pm »

Hei
letteste måten er å demontere stikkakselsen ut mot hjulet og den lille hubben som sitter på kassa
deretter tar dreier du vekk den kanten som dine gammle drivknuter går nedi så det blir en plan plate så tar du 100 mm knuten og setter på måle så den kommer rett på uten kast borer og gjenger 8 mm du kan bruke den gammle stikkakselen bare dreide litt så den ikke blir for lang du må huske på at den må ha slakk men dette skjønner du

biillig og bra  men det beste er et sett med 108 knuter  har kansje dette for salg om noen månder



Mvh Kåre
Heisan Kåre.
Kassa har allerede påmonterte 100mm . Det følger med 100mm knuter til en ende, mangler til andre enden. Kan da gjerne sette på dine 108mm mot hjulet. Tror ikke jeg trenger dem før neste år allikevel.
Ryker noe nå, blir ikke bilen brukt mer før neste år.
Hold meg oppdatert om det er noe du vil selge?  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #8 på: september 25, 2013, 12:39:08 pm »

Hvor mange hk siden du trenge 108mm knuter?
108mm er vel annen splines?
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #9 på: september 25, 2013, 21:20:25 pm »

100 mm stub aksler koster ca500 / stk + frakt og mva. Det er nesten ikke verdt å bore og gjenge selv. Det blir ikke like solid heller.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: september 25, 2013, 21:45:48 pm »

Hvor mange hk siden du trenge 108mm knuter?
108mm er vel annen splines?
Bilen blir godkjent med 160hk på 12 psi.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: september 25, 2013, 21:48:09 pm »

100 mm stub aksler koster ca500 / stk + frakt og mva. Det er nesten ikke verdt å bore og gjenge selv. Det blir ikke like solid heller.
Forslag til hvor det er greit å kjøpe dem? Bruker ikke Paypal.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 25, 2013, 22:57:08 pm »

ebay. Cip1, CB , unneberg skaffer sikkert også.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #13 på: september 26, 2013, 06:35:54 am »

Får det hos HotShop også. 108mm 930 knuter har 28 splines mens de orginale har 33
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: september 26, 2013, 10:00:53 am »

Fant 930 knuter og stubakslinger hos CB, men om ikke splines passer må jeg ha akslingene og en haug med ræl i andre enden og..
Tror det holder med T2 stubber og knuter. 100mm knuter og nye standard akslinger må vel tåle en del...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 26, 2013, 10:43:04 am »

ja 100mm original vw knuter har jeg brukt på buss og variant med turbo motor , banekjøring og drag race.
de holder bra.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
ibdanmark
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted: danmark


Vis profil

« Svar #16 på: november 17, 2013, 06:56:24 am »

jeg har et set 90mm flanger og et sæt 100 mm ,du kan købe
0045-40753159
thomas
Loggført

bred buggy,nu med spær
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!