april 24, 2024, 19:31:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Adapter Subaru motor til Type 1 gir?  (Lest 1685 ganger)
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« på: september 27, 2013, 22:34:46 pm »

Finnes det noen ferdige adaptere imellom impreza sti wrx motor og type 1 girkasse?
Eller er dette noe man må lage selv?
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: september 27, 2013, 22:51:19 pm »

http://www.kennedyenginc.com/Pages/default.aspx
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #2 på: september 27, 2013, 23:35:23 pm »

Neste spørsmål er jo selvsakt om det i det hele tatt er noe vits i og montere en 280hk motor på en vanelig type1 kasse.Den går vel fort i dass om man er litt aktiv med høyre pedalen.
Eller er det noen andre kasser man kan bruke på en svingaksel bil?
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #3 på: september 28, 2013, 08:06:25 am »

Finnes det noen ferdige adaptere imellom impreza sti wrx motor og type 1 girkasse?
Eller er dette noe man må lage selv?

http://www.rjes.com/
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 28, 2013, 09:05:36 am »

Neste spørsmål er jo selvsakt om det i det hele tatt er noe vits i og montere en 280hk motor på en vanelig type1 kasse.Den går vel fort i dass om man er litt aktiv med høyre pedalen.
Eller er det noen andre kasser man kan bruke på en svingaksel bil?

Bygg om til irs og bruk subaru-girkasse også da vel. Er du dritkul så driter du i å fjerne senterdiffen, bygger inn mellomaksel og snekrer boble med full 4-hjulstrekk Blunker
Lykke til!

ahh, link her:
http://subarugears.com/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 28, 2013, 09:07:38 am »

Subaru har også biler som er levert med forhjulstrekk, men da må du finne en kasse i utlandet. Mulig de er lettere å tilpasse.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #6 på: september 28, 2013, 09:14:51 am »

Subaru kasse og 4x4! Se dær ja,det var en interesang mulighet man ikke skal se bort ifra ja.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #7 på: september 28, 2013, 09:46:51 am »

Neste spørsmål er jo selvsakt om det i det hele tatt er noe vits i og montere en 280hk motor på en vanelig type1 kasse.Den går vel fort i dass om man er litt aktiv med høyre pedalen.
Eller er det noen andre kasser man kan bruke på en svingaksel bil?

Bygg om til irs og bruk subaru-girkasse også da vel. Er du dritkul så driter du i å fjerne senterdiffen, bygger inn mellomaksel og snekrer boble med full 4-hjulstrekk Blunker
Lykke til!

ahh, link her:
http://subarugears.com/

Nå ble jeg skikkelig sugen på motor og kasse ser jeg...  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #8 på: september 28, 2013, 10:02:17 am »

Spenstige ideer på gutta her nå , kommenterer for å få lagt denne tråden under oppfølging
Loggført

Seaside VW Klubb
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #9 på: september 28, 2013, 10:12:13 am »

Tror jo at fruens lille hadde blitt artig med 280hk.En eller annen form for ny motor må den jo ha uansett,for det er for lite med orginal 1500 til at man kan ha det virkelig morro.

* Nytt bilde 9.jpg (101.94 KB. 640x480 - vist 186 ganger.)

4x4 får vente til neste prosjekt tenker jeg.

Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!