mai 19, 2025, 16:25:59 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
kobling av vacuum klokke på denne motoren...
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: kobling av vacuum klokke på denne motoren... (Lest 1939 ganger)
Nordtveit
Supermedlem
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
kobling av vacuum klokke på denne motoren...
«
på:
oktober 04, 2013, 22:09:23 pm »
om dere ser på linken så er ikke vacuum klokka koblet til. elektronisk tenning, dellorto 40 gassere. to utak på klokka og inntak på gasser er blokert med gummipropp. motor fjusker på tomgang, spesielt når motor er kald. skal jeg koble til slange? evt forran eller bak på klokka?
Loggført
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge
1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
Sv: kobling av vacuum klokke på denne motoren...
«
Svar #1 på:
oktober 05, 2013, 20:19:17 pm »
Ring førstn
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: kobling av vacuum klokke på denne motoren...
«
Svar #2 på:
oktober 05, 2013, 20:46:40 pm »
Forgasserne har ikke choke og ekstra pådrag. Selvsagt blir det fusking og smelling inntil topper og sylindre blir varme. Lav tomgangshastighet også.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
Sv: kobling av vacuum klokke på denne motoren...
«
Svar #3 på:
oktober 05, 2013, 20:57:12 pm »
Sitat fra: Einic på oktober 05, 2013, 20:46:40 pm
Forgasserne har ikke choke og ekstra pådrag.
og med det menes det?...
Loggført
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge
1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: kobling av vacuum klokke på denne motoren...
«
Svar #4 på:
oktober 05, 2013, 21:01:05 pm »
Det er ikke fordeleren som er synderen, men forgasserne. Har selv en 1914 cc med doble 45 Dellorto. Går ikke bra de første minuttene.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
Sv: kobling av vacuum klokke på denne motoren...
«
Svar #5 på:
oktober 05, 2013, 21:24:05 pm »
mistenkte vel ikke fordeleren i utgangspunktet, men bare lurte på om den skulle ha vakuum eller ikke.. men det må vel la seg gjøre å justere gassere ordentlig til å gå bra selv om motor er kald. planen er å plukke de ned ila vinteren.. men vil feilsøke litt før jeg gjør for mye..
Loggført
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge
1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: kobling av vacuum klokke på denne motoren...
«
Svar #6 på:
oktober 05, 2013, 21:40:59 pm »
Du trenger ca 30 grader fortenning fra 2500 omdreininger og opp. Ca 7,5 ved tomgang.
Når det gjelder forgasseren: du må justere den ved varm motor. Choke og pådrag kompenserer for dårligere forstøving når motoren er kald. (Bensinen kondenserer når den møter kalde motordeler, derfor trenger motoren mere bensin når den er kald)
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...