mars 29, 2024, 10:59:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvorfor endre en vinner?  (Lest 8961 ganger)
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« på: november 20, 2007, 10:07:34 am »

Dette er et godt spørsmål. Men få bileiere har vel opp igjennom tidene vært mer opptatt av dette enn VW eiere? Få biler ble vel levert med mindre options enn en VW, og utvalget av farger var heller ikke halsbrekkende tidlig på 50 tallet. I kjølvannet av dette dukket det opp et utall leverandører av tilbehør til VW, slik at VW eiere kunne få akkurat sin bil til å skille seg ut. Så i bunnen og grunnen har vel en VW alltid blitt endret siden den første forlot fabrikken... For alle må jo være enig i at en originalbil er litt kjedelig uten tilbehør?

Kjør debatt  Blunker
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 20, 2007, 10:53:41 am »

Jeg tror mange har et ønske om å skille seg ut fra mengden i dag. Sette sitt personlige preg på egen bil. Samtidig tror jeg det ligger noe langt der nede i VW-genene som forteller enhver entusiast at man ikke skal kødde med opphavet.. Husker når Volkswagen lanserte beetle på 90tallet. Har sjelden hørt så mye klaging fra vwentusiaster som da.. For øvrig var/og er jeg helt enig i sytingen... Inspirasjon og ideer til den nye beetle ser utelukkende ut til å være hentet fra 1302 og 1303.
Tenk så masse flott inspirasjon fra 40-50 tallet designerne kunne brukt fra bobla i stedet!!!..

Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: november 21, 2007, 12:52:44 pm »

Artig tema... I den forbindelse har jeg et spørsmål til dere: Hva synes "man" / "vi" om gangstercaps?

Jeg har alltid vært veldig veldig imot det på bobla....den fantastisk runde formen, linjene...som designeren var så heldige med...de kan bare ikke brytes opp med et "hakk"...jeg synes ikke det har passet noe særlig. Også er det liksom veldig amerikansk.. På biler med mer horisontale, rette linjer passer det ofte veldig fint...men ikke på bobla...

MEN...

...nå har jeg fått tak i en slik en. En veldig forseggjort kvalitetssak, produsert i Tyskland og har stått på en Oval i Danmark helt siden midten på 50-tallet. Den er i svartlakkert stål, krommede braketter mot takrennen...ganske "lang"...og med en liten kromkant rundt. Den er faktisk veldig kul...og autentisk....og riktig... Den er jo europeisk, tidsriktig....og det aller beste er patinaen...passer helt helt perfekt på min veldig patinerte 50-modell Split...jeg er nesten klar for å sette den på.

Hva synes menigheten om slikt?
Loggført

SCREWDRIVER #2
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: november 21, 2007, 21:30:37 pm »

Jeg er enig i at den bryter linjene, Og ivertfall på en splitt eller oval, da de har så deilig lavt vindu med taket som krummer over. På en som er nyere enn 65 så synes jeg det er greit, for da skjuler man den høye frontruta Blunker Men en caps fra 50-tallet er jo kult uansett da...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 21, 2007, 22:21:17 pm »

Kjører man restolook syns jeg man med fordel kan ha caps - i alle fall når capsen er autentisk og ikke en corny diger reprogreie. Når det gjelder brytningen av linjene må jeg si meg litt uenig. Frontruta - paddeflat som den er - gjør lite annet enn å bryte den runde formen. Vinkler man en caps riktig kan man få denne til å forsterke rundheten ved å lede blikket i harmoni med takbuen mot panseret, et voilá...man bryter mindre...

Men som med alt, smaken er som baken....jeg ville fått elveblest og byller dersom noen hadde puttet caps på Lookeren min...hehe
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 24, 2007, 13:48:47 pm »

Og hva synes så folket om denne nord-trønderske varianten av caps? Gliser
« Siste redigering: november 24, 2007, 14:00:22 pm av Soddli » Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: november 24, 2007, 14:16:28 pm »

syns nå det er kult med caps jeg.  Kult ikke sett mange busser eller bobler med den varianten jeg har på min bay. men hvis noen har noen bilder av restobayer så hiv de over.  Gliser


* bobla mi.jpg (245.9 KB, 324x259 - vist 370 ganger.)

* venertreffen2007122.jpg (89.22 KB, 800x600 - vist 377 ganger.)
Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 24, 2007, 14:31:01 pm »

Hva brett er det du har på taket Martin? Kanak?
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: november 24, 2007, 14:35:47 pm »

 Blunker kanak the original wood veneer longboard
Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 24, 2007, 20:23:50 pm »

hehe - kjekke brett. Har et Kanak 7"9' i palisander i garasjen - perfekt for forholdene på Jæren.
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 24, 2007, 20:54:19 pm »

Og hva synes så folket om denne nord-trønderske varianten av caps? Gliser


Fantastisk nord-trøndersk splitt  Sjokkert Capsen er jeg mer nøytral til, men det så ikke så ille ut på denne  Glad
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #11 på: november 24, 2007, 21:09:42 pm »

Grom bil, men bedre uten caps i mine øyne. Delt på midten og pekende nedover ser den mer ut som briller... Tror også capsen er det som gjør at den bikker over grensa til restoaktig. Kult med ekstralysene og speilene, men litt mye med caps og firkantet takgrind..

Når det gjelder Splitman sin sorte splitt er jeg litt usikker. Siden bilen er så urørt og original er det litt synd å gjøre noe som helst med den egentlig. Why change a winner?
Men... Hvis den capsen er så kul at den har fått Øystein til å få lyst til å montere den må det være en kongecaps. Du vet den hadde kledd noen halvslitne lakkerte Sprintstars også? Sånne som de du har på låven..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #12 på: november 24, 2007, 21:29:04 pm »

Og hva synes så folket om denne nord-trønderske varianten av caps? Gliser



Wow! Gamle splitten min jo Osteaktig
Jeg satte skilter på denne i 94 etter mange år i dvale, og kjørte med den i 6 år, trivelig bil Gliser
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 24, 2007, 22:25:15 pm »

Ikke min bil det der, men en i samme grenda her som har den. Og capsen har han laga helt selv:-)  Er helt klart enig med Rocket her og foretrekker uten caps....og har og tenkt samme tanken....den capsen øystein vurderer MÅ da være spesiell Gliser
Loggført

Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 25, 2007, 00:37:04 am »

Artig å se igjen gamlebilen din T2man! Virkelig lenge siden jeg har sett denne.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #15 på: desember 12, 2007, 21:29:52 pm »

Jeg er enig i at den bryter linjene, Og ivertfall på en splitt eller oval, da de har så deilig lavt vindu med taket som krummer over. På en som er nyere enn 65 så synes jeg det er greit, for da skjuler man den høye frontruta Blunker Men en caps fra 50-tallet er jo kult uansett da...

Frontruta er stor fra 58 modellen (August 1957 ->) Ikke noe skille i 65 på frontruta, kun på de andre rutene.
Loggført

1961 T1 - Custom
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: desember 12, 2007, 21:37:40 pm »

Jeg er enig i at den bryter linjene, Og ivertfall på en splitt eller oval, da de har så deilig lavt vindu med taket som krummer over. På en som er nyere enn 65 så synes jeg det er greit, for da skjuler man den høye frontruta Blunker Men en caps fra 50-tallet er jo kult uansett da...

Frontruta er stor fra 58 modellen (August 1957 ->) Ikke noe skille i 65 på frontruta, kun på de andre rutene.

Er større frontrute på 65! Samme rute i perioden 58-64, og større fra 65 og oppover.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #17 på: desember 12, 2007, 22:10:10 pm »

Det er helt riktig...
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #18 på: desember 23, 2007, 09:19:17 am »

Jeg som har blingsa ja.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!