april 28, 2024, 05:58:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte av wire til varmepottene  (Lest 651 ganger)
TURBO
Gjest
« på: oktober 14, 2013, 10:21:28 am »

Har aldri gjort dette før;noen som kan gi meg oppskriften på skifte av denne wiren,gjerne med bilder eller videolink?
Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 14, 2013, 12:32:00 pm »

Har ingen bilder, men....
Bytta på min under renoveringen. Jeg har en gammel trekketråd (til skjult anlegg i hus, altså!) Så hesjetråd eller lign. funker bra. Dro ut det gamle og festet tynne biter av fille, dynket i whitesprit, som jeg trakk i gjennom (bare dra, ikke dytte inn igjen. Ellers kan det kile seg, og da sliter du!) fillene ble renere etterhvert, og tørr rein klut til slutt. Ikke bli fristet til å bruke tykke filler, så noe setter seg fast inni der!!
Så dyttet jeg wire inn forfra selvsagt (noe annet går ikke  Øyerulling) på vei inn dyttet jeg på så mye grease jeg fikk på wiren, og de kom pent igjennom. Jeg gjorde det jo før karosseriet kom på, så jeg klarte det aleine. Sikkert lettere med en i hver ende på en hel bil. Og sikkert best å ta ut setet, så du kommer lett til spaken. Og lettere å se åpningen av røret inni tunnelen. Husker ikke at det var noe knoting, hvertfall. Og de glir veldig bra nå!  Glad
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 14, 2013, 18:11:47 pm »

Hvis det er wire der nå, så fest tau/ståltråd el lign til den når du drar den ut, så har du noe å dra den nye tilbake med... Men uansett er det nok en fordel med litt rensing og smøring som nevnt ovenfor.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!