mai 01, 2024, 08:29:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1948 25hk longblock (avsluttes f.k søndag 15:00)  (Lest 5440 ganger)
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« på: oktober 21, 2013, 12:38:01 pm »

Trenger penger til cabprosjektet og selger derfor en 25hk longblock med noe attåt.
Motoren går helt rundt, og har 25hk topper, oljetårn, BRS 383 fordeler med flatt lokk, manifold (ikke K-manifold), 25hk reimhjul med tverrstriper, startsveivbolt, svinghjul og clutch. Det sitter også bensinpumpe og kjøleblekk over sylindrene, men begge disse tingene er fra en 30hk.

Selve rosinen i pølsa med denne dealen er at det sitter montert aluminium oil pump cover på den i ekte kdf-stil med X-design.. Klarer dog ikke finne noe kdf logo, men designet er likt med noen konvekse tall.

Redigert: Dette er sannsynligvis ikke en byttemotor likevel, men ekte vare fra 1948. Det står banket inn "5" midt på tårnet. Lengre oppe står det banket inn et t1-nummer som kan dateres 1948. Bilder kommer av dette. Den er også stemplet 14.5.48, banket inn i dynamotårnet.
Noen som er interessert i å spe på litt i slunken prosjektkasse?

Må hentes i Akershus, Ski.
Pris? Med noen fornuftige bud i tråden over noen dager, så lar jeg den gå Glad
Kommer ikke til å hale dette ut i evigheten.

Ring gjerne: 41421379
« Siste redigering: oktober 24, 2013, 07:45:57 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 21, 2013, 12:40:15 pm »


Hva er datostemplingen på de to halvdelene?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 21, 2013, 12:52:21 pm »


Hva er datostemplingen på de to halvdelene?

Vet ikke, men sjekker det i kveld en gang.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 21, 2013, 18:00:18 pm »

Bilder av herligheten


* image.jpg (38.9 KB, 320x240 - vist 592 ganger.)

* image.jpg (32.38 KB, 320x240 - vist 549 ganger.)

* image.jpg (38.2 KB, 320x240 - vist 515 ganger.)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 21, 2013, 18:46:14 pm »

Finner bare et datostempel på tårnet. Der står det 14.5.48 banket inn.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #5 på: oktober 21, 2013, 20:52:02 pm »

Sender du hvis alt blir ordna av meg vedr. Transport?
Loggført

Member of The Split Cruisers.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 21, 2013, 20:57:16 pm »

Sender du hvis alt blir ordna av meg vedr. Transport?


Den type frakt er helt greit. Men denne må bort om ikke lenge.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 21, 2013, 23:12:17 pm »

Spennende, men merkelig... Vi må snakkes om denne Kai...

Uansett - jeg starter budrunden med 3000,-
Loggført

SCREWDRIVER #2
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 22, 2013, 06:28:59 am »

Spennende, men merkelig... Vi må snakkes om denne Kai...

Uansett - jeg starter budrunden med 3000,-


Takk for bud Ø.

Er ikke noe ekspert på 40talls motorer, så har gjort litt research: Det single tallet "5" eller "6" er ganske vanlig på disse, samtidig stemmer det også at motornummeret er slått inn der det er. Det har ihvertfall alle andre motorer fra åttåførr jeg klarer å finne som ikke har vært overhalt. I tillegg ser det også ut til at VW ikke brukte samme datosystem innstøpt enten liggende på blockhalvdelene eller bak inne i gropa på tårnet som ble brukt noe senere. Dette stemmer også med andre motorer jeg fant bilder av fra samme år.
Så det store spørsmålet er hvor finner man egentlig datostemplingene på blokkhalvdelene??

Fant noen innstøpte tall helt nede ved sumpen, men de ser ikke ut til å være datokode.  

Eneste datokode så langt er altså på tårnet under "5" tallet.

Jeg heller mer og mer mot at dette ikke er en byttemotor, men en vanlig 48 boblemotor. Correct me if i am wrong.  
« Siste redigering: oktober 22, 2013, 06:33:14 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 22, 2013, 10:22:40 am »

6- xxx er industrimotor. når det gjelder de gamle.
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 22, 2013, 12:05:19 pm »

6- xxx er industrimotor. når det gjelder de gamle.

Dette femtallet står ikke foran motornummeret. Der er det stemplet med "1-" foran resten av nummeret-
Femtallet står alene noe lengre ned på tårnet. 
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #11 på: oktober 23, 2013, 18:16:42 pm »

Redigert: Lar denne ligge ut til førstkommende søndag kl 15.00.
« Siste redigering: oktober 24, 2013, 07:05:15 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 23, 2013, 21:46:17 pm »

du Kaj..!  bildene er opp ned!  det samme med Hazet'n
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 24, 2013, 07:07:26 am »

Etter forsepørsel fra potensiell budgiver fremskynder jeg tidspunktet for når budrunden avsluttes til førstkommende søndag 15:00. Vil jo gjerne ha med så mange som mulig på laget:-)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #14 på: oktober 26, 2013, 08:13:45 am »

Bump
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
øystein.
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: vinje



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 27, 2013, 14:15:22 pm »

4000 kr
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 27, 2013, 14:43:08 pm »

4500,-
Loggført

SCREWDRIVER #2
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #17 på: oktober 27, 2013, 16:53:21 pm »

Solgt til Splitman.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!