oktober 14, 2019, 10:22:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1303 Silverbig  (Lest 73628 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1319
Bosted: Sola


Vis profil

« Svar #90 på: februar 24, 2016, 13:21:24 pm »

Godt jobba Team Antonsen, tror dette blir en god løsning for Endre også. Er dette hyllevare hos en eller annen leverandør eller må det jobbes litt i garasjen ?
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #91 på: februar 24, 2016, 15:38:15 pm »

Jeg har ikke sett disse over disk men det kan godt være det finnes. En liten gojobb i garasjen eller om en har tilgang/kjenner noen som har en liten maskinpark så er jobben gjort. Har jo noen tusen timer på samvittigheten i makinverksted men jobber ikke med det nå , er noen år siden , men det er jo klart en må prøve å hjelpe Endre om han ikke for fikset dette selv. De har jo maskinverksted offshore også så om det er noe som ikke haster men han ønsker så kan jeg sikkert se på det neste gang jeg skal på jobb. Gliser Gliser Gliser
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #92 på: februar 24, 2016, 16:00:28 pm »

Genial ide med den bolten der. Har du noen mål på den? Eg går mellom cnc maskiner og freser hver dag så det burde ikkje være et problem. Men er det noen som vet hvor mye lenger den må inn når en bruker porsche spindel?
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #93 på: februar 24, 2016, 19:21:43 pm »

Tenker kanskje feil her men om du bruker orginal arm så blir det vel ikke noe forskjell på det . Kan sikkert være noe forskjell på de forskjellige biler men veldig grovt så kan en si en grad er en cm. Men dette er veldig grovt. Men jeg tipper at for du en god cm inn mot mitten vil hjelpe bra. Husk å fjerne den gamle plata til den orginale bolten å sveise inn en til den størrelsen du velger til den nye bolten . Tror jeg gikk for ø 40 mm
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #94 på: februar 24, 2016, 23:22:03 pm »

Ok, må studere det litt. Når du sier bruker original arm, finnes det armer som er ferdig smalnet, eller er det en ide å korte de inn?
En annen utfordring eg har fått er disse kjekke alu bitene i bakstillingen. Eg fikk i sin tid tak i 944 bakre bærearmer. Disse var helt tomme. En kompis hadde hub og stub aksling, lager fikk jeg tak i og er montert. Helt tilfeldigvis satt jeg på bremseskive og calipper for å teste, men det passet ikke. Hm, mangler 15 mm for at bremseskive skal ligge i rette sporet i calipper. Min skive er 75mm dyp, og jeg finner ut at det er i tillegg skive som er 100mm dyp. Denne er da for 944 turbo.
Etter litt mere gransking så ser jeg at hub ser ut til å være fra 911. Kan det være tilfelle  ? Og finnes det flere utgaver av skiver enn 75 og 100 mm dype til 944 ? Noen som har kunnskaper?


* image.jpg (59.13 KB, 800x600 - vist 314 ganger.)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #95 på: februar 24, 2016, 23:53:09 pm »

Genial ide med den bolten der. Har du noen mål på den? Eg går mellom cnc maskiner og freser hver dag så det burde ikkje være et problem. Men er det noen som vet hvor mye lenger den må inn når en bruker porsche spindel?
Har ikke du kerser coilovers da,du kan justere ganske mye Camber på den øvre bolten,mer enn
originalt hvertfall.
Loggført

Seaside VW klubb
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #96 på: februar 25, 2016, 00:19:31 am »

Ja eg tok for god fisk at det var 73 mod du hadde Endre blir jo anderledes om du har nyere .Men har både Kercher , 944 med bakarm i stål, og 944 turbo med alu arm som jeg kan ta mål i fra om du ønsker , alt på 73 mod. Har ikke Porsche bremsene hjemme men du må bare ringe om det er noe jeg kan hjelpe med ? Det blir sikkert litt lettere
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 861
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #97 på: februar 25, 2016, 02:10:49 am »

Ligger noen Porsche hub'er hos meg Endre, vet ikke sikker fra hvilen bil men trodde de var fra 944
De er ikke helt like de du har på bildet i alle fall....
Hadde tenkt å bruke de selv, men gikk for skiver med 5x130 boltsirkel
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #98 på: februar 25, 2016, 08:05:44 am »

Nydelig Torgeir. Svinger innom deg en dag. Takker for tips og tilbud.
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #99 på: mars 24, 2016, 10:13:40 am »

Ny mastersylinder ankommet og kit fra vdub engineering som gjer at det passe rett i bilen. Swan necks er til handbrems.





Rør må omstruktureres litt tror eg.

Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #100 på: mai 15, 2016, 21:07:37 pm »

Det står stille i garasjen om dagen. 2 stk kne som er på storservice så blir det lite garasjetid. Måtte ut i kveld å bare rydde litt...


* image.jpg (97.56 KB, 800x600 - vist 414 ganger.)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4157
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #101 på: mai 16, 2016, 07:36:52 am »

Mye å glede seg til når knæra blir bra igjen i hvertfall  Blunker
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #102 på: juni 07, 2016, 19:55:39 pm »

Fikk noen tips i helga om å få litt mer camber og caster når 944 spindel brukes foran. Takker GD :-)

http://toplineparts.com/lower-your/camber-kit-for-74-to-79-super-beetle-88-2511l.html
http://toplineparts.com/caster-fix-bushings-for-stock-sway-bar.html
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #103 på: juni 16, 2016, 23:48:33 pm »

Helsa er på rett vei og har endelig fått laget ferdig bremserør. Nå mangler eg bare å få lage til stussene fra ms opp til reservoar. Orginalt på 944 står reservoar rett på ms men eg vil bruke original. Så tips mottas med takk...


* image.jpg (72.24 KB, 800x600 - vist 293 ganger.)

* image.jpg (48.87 KB, 800x600 - vist 291 ganger.)

* image.jpg (56.62 KB, 800x600 - vist 285 ganger.)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #104 på: juni 17, 2016, 14:40:01 pm »

Om du ikke alt har gjort det så vil jeg anbefale deg å lage til så du kan ta av bakplata i hekken , det blir noe trangere når du bruker gearkassa som du har. Blir jo en helt annen verden når du skal montere/demontere motor.
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #105 på: juni 17, 2016, 15:54:27 pm »

Bakplate er ny og avtakbar :-)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #106 på: juni 17, 2016, 16:17:44 pm »

Gleder meg til å se den ferdig Gliser Gliser
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #107 på: juni 17, 2016, 17:40:25 pm »

Gleder meg til å se den ferdig Gliser Gliser
Det gjer eg og :-) Kunne godt tenkt meg å inspisert kjøretøyet ditt også en gang.....
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #108 på: juni 18, 2016, 02:03:22 am »

Hadde planlagt å gledet meg til å ta turen på treffet deres, men så kom det ting i veien så jeg ikke fikk dratt. Men vi treffes plutselig så det ordner seg. Glad Glad
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #109 på: juli 30, 2016, 17:06:32 pm »

Fått camber og casterfix fra Toplineparts. Veldig bra kvalitet. Så slipper eg å lage det selv, + at kvaliteten er meget bra på delene.



Camberen kan nå justeres 1 grad ekstra, og casteren blir mer riktig i forhold til senket bil.

Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #110 på: juli 31, 2016, 11:24:44 am »

Nye sko til håndbrekket. Mangler bare å montere håndbrekket å justere



Justerbare gule Koni på plass. Må lage nedre bolten litt custom siden bærearmen er M14 og demper er M12



Det tok litt av med dashbordet. Kom over en cockpit i ferien som eg bare måtte ha...

Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4157
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #111 på: august 14, 2016, 21:53:18 pm »

HaHa dat er det drøyeste dæsjbordet jeg har sett
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #112 på: august 24, 2016, 23:15:51 pm »

Lurer litt på hvordan eg skal få montert dette whiteline staget i hekken. Er sikkert tenkt å montere på støtdemperfeste men eg blir ikkje klok på det. Prøvd å søke litt på nett, men uten treff... Så tips mottas med takk 😊


* image.jpg (60.41 KB, 800x600 - vist 297 ganger.)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

G.D
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #113 på: august 25, 2016, 11:52:10 am »

Kan sende deg bilde hvordan jeg har gjort det senere i dag.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #114 på: august 25, 2016, 16:22:11 pm »

Takk Geir, det hadde vært supert.
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 861
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #115 på: august 25, 2016, 16:55:10 pm »

Det skal følge med et firkantrør me et hull i ene siden som festes på støtdemper bolten, og mange hull i andre siden som stagene fra krengehemme festes i etter stivhet.
Passform er helt på tur, så mange lager noe nytt selv.
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1319
Bosted: Sola


Vis profil

« Svar #116 på: august 25, 2016, 23:16:04 pm »

På denne bilen er det 944 alu bærearmer.... litt annen innfestning da, "mangler" firkanthylsen som originale IRS støtdemperene er festet i :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #117 på: august 25, 2016, 23:39:41 pm »

Har fått bilde av Geir på sms, han har det firkantrøret og 944 stålarmer, eg har og det firkantrøret, men som Geir sier- det ser helt feil ut, men det funker. Får tenke litt å finne på noe lurt...
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #118 på: september 21, 2016, 17:27:28 pm »

Første bolt til støtdemper laget.
Fikk så tips om å sette foring til stabstag rett på denne bolten, så da får vi lage en som er litt lenger


* image.jpg (126.5 KB, 800x600 - vist 263 ganger.)

* image.jpg (56.35 KB, 800x600 - vist 288 ganger.)
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1835
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #119 på: desember 24, 2016, 07:01:33 am »

Fått camber og casterfix fra Toplineparts. Veldig bra kvalitet. Så slipper eg å lage det selv, + at kvaliteten er meget bra på delene.



Camberen kan nå justeres 1 grad ekstra, og casteren blir mer riktig i forhold til senket bil.



I tråden om tuv papirer på 944 bremser nevner jeg at det blir feil hjulvinkler med  Porsche spindel foran, og  ser du nevner det lenger oppe også.
Ser dere snakker om å få armene lenger inn, blir det slik at det blir for mye camber på din med 944 spindel? På min 75 så blir det for lite, hjulet blir stikkende ut oppe. Skal geometrien bli rett så må armen mye lengre ut i bunnen, kan ta en del på den øvre skruen på fjærbeinet men da blir jo vinkelen mellom øvre og nedre innfesting i forhold til hjulet veldig endret.

Hva gjør du med styrestagene? Styrestagene blir noen cm for korte ser det ut til hos meg.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!