juli 12, 2024, 17:07:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1303 Silverbig  (Lest 178794 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #210 på: januar 22, 2024, 22:43:03 pm »

Eksos ferdig montert. Dog litt utfordringer

* IMG_3319.jpg (97.22 KB. 800x600 - vist 136 ganger.)


* IMG_3316.jpg (39.35 KB, 800x600 - vist 117 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #211 på: januar 22, 2024, 22:46:06 pm »

Treffer ikkje heilt i åpning. Må sjekke litt på girkassefester kanskje 🤔


* IMG_3315.jpg (36.61 KB, 800x600 - vist 129 ganger.)

* IMG_3311.jpg (100.12 KB, 800x600 - vist 143 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1660
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #212 på: januar 23, 2024, 08:01:19 am »

Hei. Jeg hadde også det samme hos meg når jeg skulle testmontere motor girkasse. og eksos.
Det jeg fant ut er at siden det er såpass langt ifra girkassefestet til bakplata/ endestussene skal det lite til på girkassefestet eller putene før men justerer ganske mye helt bak ved enderørene.
« Siste redigering: januar 23, 2024, 09:10:27 am av Anders-Co » Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #213 på: januar 25, 2024, 20:53:39 pm »

Hei, ja eg har også fått det tipset, og skal teste ut det. Men når det er sagt så peker stussene litt til venstre på 3 av 3 eksosanlegg. Det er for dårlig syns eg når prisklassen er der den er…
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2426
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #214 på: januar 25, 2024, 21:42:40 pm »

Hei, ja eg har også fått det tipset, og skal teste ut det. Men når det er sagt så peker stussene litt til venstre på 3 av 3 eksosanlegg. Det er for dårlig syns eg når prisklassen er der den er…

Som jeg også nevnte tidligere løsne skruene på girkassefestet og juster det du får til der. Jeg måtte jo senke enderøret 13mm for og få det klart av bakplate.
Siste finpussen kan du ta med en meget myk gummiklubbe. Det ble benyttet her Blunker.
Også helt enig med deg at passformen er så som så på et så dyrt anlegg.


* IMG_1109.jpg (28.69 KB. 277x600 - vist 127 ganger.)


* IMG_2781.jpg (34.3 KB. 681x600 - vist 121 ganger.)

Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #215 på: januar 26, 2024, 19:57:44 pm »

Får håpe at levetiden er bedre enn passformen, så blir det med den ene gangen 😉 Eg venter på ny garasjebukk, så blir det å få vridd hele greia litt mot høyre, evt å kappe og sveise grenrøret på høyre side. Men det blir ikke nå. Nå er det å få bort snøen slik at bilen kan fraktes til neste institusjon

* IMG_3303.jpg (56.29 KB. 800x600 - vist 106 ganger.)

Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #216 på: april 22, 2024, 19:47:45 pm »

Fikk lekkasje på støtstangrør nå rett før innlevering til verksted så fikk skiftet de nå i ettermiddag. Og vips var lekkasjen borte:-)

* IMG_3721.jpg (77.48 KB. 800x600 - vist 85 ganger.)


* IMG_3761.jpg (77.18 KB, 800x600 - vist 79 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #217 på: mai 01, 2024, 20:58:00 pm »

Endelig levert til 4 hjuls kontroll og eu, effektmåling etc. Håper det ikke dukker opp for mye…
Har time hos BT 16 mai. Så det er bare å krysse fingre nå :-)


* IMG_3857.jpg (95.9 KB, 800x600 - vist 77 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Stig Ham 67
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: Hamburg - Hjemme igjen på Høvik



Vis profil
« Svar #218 på: mai 06, 2024, 06:32:52 am »

Hva ble status på siste sjekk før BT?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #219 på: mai 16, 2024, 15:29:24 pm »

Det ble ei hektisk økt. Fikk hentet bilen i dag etter 2 uker på verkstedet. Sykdom og stooor pågang. Så fikk nå tatt Eu, 4 hjul, og effektmåling. Målte 82.88 hk i motor på 4717 o/min.
Så rett til BT og en god runde med de. Fikk mangel på dekk, og litt oljelekkasje fra motor. Ellers syns de det ser bra ut. Eg kan få godkjent bil med ca 132 Kw med de bremsene som er montert, så d er eg veldig fornøyd med. Fikk ikke veiet bilen pga defekt vekt, men det er ok effekt å få i vognkort :-)
Så er godt fornøyd med 1. omgang, nå er det bare resten igjen :-)


* IMG_3902.jpg (105.56 KB, 800x600 - vist 51 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #220 på: mai 17, 2024, 13:12:15 pm »

Forhåpentligvis siste syttendemai i garasjen. Hipp hipp 😎😎


* IMG_3910.jpg (91.15 KB, 800x600 - vist 47 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #221 på: mai 22, 2024, 19:34:23 pm »

Skilt på ☺️, nærmer seg nå :-)


* IMG_3954.jpg (95.74 KB, 800x600 - vist 47 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!